مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت درد ناگهانی در بازوی چپ چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید علت درد در بازوی چپ و با درمان این عارضه آشنا شوید.

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

درد در بازوی چپ

برخی افراد فکر می کنند به محض اینکه دست چپشان درد می کند، با درد بازوی چپ و بیماری قلبی همراه است. اگرچه این یکی از علل درد در دست چپ است، اما می تواند به صورت درد یک طرفه (فقط در یک بازو) یا درد دو طرفه (در هر دو بازو) باشد، عوامل دیگری نیز وجود دارد. همچنین می تواند یک عارضه حاد یا مزمن در بازوی چپ باشد.

در برخی افراد درد گاه به گاه و در برخی دیگر پیشرونده و طاقت فرسا است. هرکسی ممکن است در بازوی چپ دچار درد شود، اما این مشکل در زنان چهل ساله بیشتر دیده می شود. این درد در برخی افراد خفیف و مبهم است، در حالی که برخی دیگر آن را سبک و قوی می دانند. درد می تواند هر قسمت از دست یا کل بازو، از نوک انگشتان تا شانه ها را درگیر کند.

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

چرا افراد مبتلا به حمله قلبی اغلب در بازوی چپ خود احساس درد می کنند؟

دردی که در سمت چپ احساس می کنید عمدتا به این دلیل است که سیستم عصبی در هنگام حمله قلبی گیج می شود.در آناتومی بدن انسان، قلب در مرکز قفسه سینه است، اما کمی به سمت چپ است و به همین دلیل است که احساس می کنید. ضربان قلب و ضربان قلب در سمت چپ این به این دلیل است که اعصاب انعطاف پذیر در بازوی چپ و قلب از یک نخاع می آیند و به سمت عقب پخش می شوند.

حمله قلبی حتی بدون درد در بازوی چپ نیز ممکن است رخ دهد. در واقع، زنان بیشتر از مردانی که تنها درد شدید و ناگهانی قفسه سینه دارند، درد در بازوی چپ را تجربه می‌کنند. شما نباید درد بازوی چپ خود را نادیده بگیرید و باید به دنبال کمک فوری پزشکی باشید زیرا تشخیص زودهنگام واقعا می تواند به جلوگیری از عوارض جدی کمک کند.

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

سایر علائم هشدار دهنده حمله قلبی عبارتند از:

چرا افراد مبتلا به حمله قلبی اغلب در بازوی چپ خود احساس درد می کنند؟ اکنون علت آن را می دانید، اما باید برخی از علائم دیگر هشدار دهنده حمله قلبی را بدانید.

1. فشار، درد و ناراحتی در قفسه سینه

اکثر افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، کمی ناراحتی یا درد در قفسه سینه نیز تجربه می کنند، در حالی که درد و ناراحتی قفسه سینه مطمئناً علائم شایع حمله قلبی هستند، اما همیشه در هر حمله قلبی وجود ندارند. برخی افراد درد قفسه سینه را تجربه می کنند. آنها همه چیز را تجربه نمی کنند، اما شما احساس سفتی در قفسه سینه خود می کنید. گاهی اوقات ناراحتی در قفسه سینه در عرض چند دقیقه از بین می رود، اما بعد از چند ساعت یا حتی یک روز دوباره شروع می شود. اگر این اتفاق افتاد، باید فوراً با آمبولانس تماس بگیرید، به خصوص اگر در قسمت بالای شکم، کمر، شانه ها، دندان ها یا گردن نیز درد دارید.گاهی اوقات زنان بدون درد قفسه سینه به سایر قسمت های بدن از جمله قسمت بالای کمر فشار وارد می کنند.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید در مورد خارش اندام تناسلی زنان بدانید!

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

2. تعریق زیاد

اگر با تعریق بیش از حد احساس ناراحتی در قفسه سینه دارید، این ممکن است نشانه اولیه مشکلات قلبی باشد. قلب شما باید سخت‌تر کار کند تا خون را از طریق شریان مسدود شده پمپ کند، که باعث می‌شود بدن شما بیشتر عرق کند. دمای بدن خود را پایین نگه دارید. اگر پوست رنگ پریده یا عرق سرد دارید با پزشک خود صحبت کنید. زنان مبتلا به مشکلات قلبی بیشتر در شب عرق می کنند. این علامتی است که معمولاً با یائسگی همراه است اگر نمی توانید. دلیل تعریق زیاد

3. خستگی

اکثر مردم نمی دانند که خستگی نیز می تواند نشانه مشکلات قلبی باشد. قلب شما باید برای پمپاژ خون بیشتر کار کند و این می تواند باعث خستگی شود. این تجربه گاهی از ماه ها قبل از حمله شروع می شود. اگر بدون دلیل احساس خستگی یا خستگی می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید.

4. تنگی نفس

نقش قلب این است که خون را پمپاژ کند تا اکسیژن را از ریه ها دریافت کند و به بافت های شما برساند این بدان معنی است که اگر قلب شما نتواند خون را به طور موثر پمپاژ کند دچار تنگی نفس خواهید شد.تنگی نفس اغلب با خستگی همراه است. بعد از فعالیت بدنی

5. احساس سرگیجه

سرگیجه یا سرگیجه نیز می تواند در زنان مبتلا به حمله قلبی رخ دهد.بعضی از زنان می گویند که وقتی سریع از خواب بلند می شوند احساس بیهوشی می کنند.

6. ضربان قلب

شدت این علامت می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. هنگامی که قلب شما می تپد، ممکن است احساس کنید که برخی افراد متوجه تغییر در ریتم قلب می شوند. اگر ضربان قلب شما در نهایت منجر به حمله قلبی شود، قلب شما تا حد زیادی به پمپاژ خون در بدن شما بستگی دارد. همچنین ممکن است احساس اضطراب یا ناراحتی کنید. قلب شما ممکن است آنقدر سریع شروع به تپیدن کند که ممکن است آن را در گردن خود داشته باشید. اگر تپش قلب همراه با سفتی قفسه سینه، سرگیجه، غش و درد قفسه سینه را تجربه کردید، به راحتی به دنبال کمک فوری پزشکی باشید.

7. حالت تهوع، سوء هاضمه و استفراغ

برخی از افراد از این حمله فقط سوء هاضمه خفیف همراه با برخی مشکلات گوارشی را تجربه می کنند.این علائم در افراد مسن بیشتر دیده می شود، اما در این سنین بیشتر احتمال دارد که مشکلات گوارشی داشته باشند و معمولاً این علائم را نادیده می گیرند، هرچند در برخی موارد درد معده و حالت تهوع باعث می شود. با حمله قلبی همراه نیست، اما مهم است که شما حالت تهوع، سوزش سر دل، سوء هاضمه، به خصوص خستگی و سایر علائم حمله قلبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  خواص شگفت انگیز برگ تربچه که تا به حال نمیدانستید!

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

تشخیص حمله قلبی

به مدت زمان درد توجه کنید. اگر درد بازوی چپ برای مدت بسیار کوتاهی (چند ثانیه) طول بکشد، بعید است که مربوط به قلب باشد. همچنین، اگر درد بیش از حد طول بکشد (روزها یا هفته ها)، بعید است که مربوط به قلب باشد. اما اگر چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد، می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد. اگر درد در فواصل کوتاه عود کرد، مدت و شدت درد را روی کاغذ یادداشت کنید و به پزشک خود نشان دهید، زیرا چنین مواردی می تواند مربوط به قلب باشد و نیاز به کمک فوری پزشکی دارد.

درد مربوط به قفسه سینه (وسط ستون فقرات) یا تشدید شده با جابجایی، احتمالاً نتیجه بیماری های مخرب دیسک کمر است. این احتمال در بیماران مسن قوی تر است. بعید است که این نوع درد مربوط به قلب باشد، تقریباً شدیدترین بیماری دیسک گردن است. مواد غضروفی بین مهره های گردنی بیرون زده و به اعصاب گردنی فشار وارد می کند و همچنین باعث ایجاد یک واکنش التهابی بسیار شدید می شود.

به خصوص زمانی که این درد به بازوی چپ شلیک می کند، برخی افراد آن را با درد قلبی اشتباه گرفته و به دنبال درمان هستند. گاهی اوقات درد فقط در دست احساس می شود و فرد درد گردن را به خاطر نمی آورد درمان دیسک گردن بسیار دشوار است و اغلب نیاز به همکاری زیاد بیمار دارد به احتمال زیاد عضلانی.

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

به الگوی فعالیت های روزانه خود توجه کنید. چه چیزی این درد را بدتر می کند؟

به دنبال علائم دیگر باشید. علاوه بر درد بازوی چپ، به دردی که در سایر قسمت های بدن خود احساس می کنید نیز توجه کنید. این یکی از دقیق ترین راه ها برای تعیین اینکه آیا درد مربوط به قلب است (و اینکه آیا جدی است) است. حمله قلبی معمولاً به دنبال موارد زیر است:

درد ناگهانی بسیار شدید قفسه سینه که به بازوی چپ گسترش می یابد. درد را می توان در هر دو دست احساس کرد، اما معمولاً در دست چپ است زیرا دست چپ به قلب نزدیکتر است.

درد و سفتی فک معمولاً در فک پایین احساس می شود. این درد را می توان در یک یا هر دو طرف فک احساس کرد.

درد منتشر شانه که احساس سنگینی و فشار در اطراف شانه ها و قفسه سینه دارد.

کمردرد مبهم ناشی از درد در قفسه سینه، فک، گردن و بازوها.

به یاد داشته باشید که حمله قلبی می تواند آرام باشد، یعنی می تواند بدون درد قابل توجهی رخ دهد.

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل در مورد قرص پرفنازین

علائمی غیر از درد را نیز بررسی کنید. قبل از حمله قلبی، علاوه بر درد در بازوها، فک، گردن و کمر، علائم دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

• حالت تهوع

سرگیجه یا سرگیجه

• عرق سرد

تنگی نفس یا مشکل در تنفس به دلیل سفتی در قفسه سینه

اگر علاوه بر درد، هر یک از علائم بالا را تجربه کردید، بهتر است در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید تا احتمال حمله قلبی بررسی شود.

اگر هر یک از علائم بالا را دارید و مطمئن نیستید که وضعیت سلامتی شما ایمن است، بهتر است با 115 تماس بگیرید تا برای مراقبت های بیشتر سریعاً به بیمارستان منتقل شوید. همیشه به یاد داشته باشید که زمان وقوع حمله قلبی بسیار مهم است و نباید یک ثانیه را تلف کنید، زیرا زندگی شما در خطر است.

• 2 قرص آسپرین برای نوزادان در حالی که منتظر آمدن آمبولانس هستند مصرف کنید، زیرا آسپرین می تواند شدت حمله قلبی را کاهش دهد.

همچنین اگر قرص نیتروگلیسیرین برای قلب دارید، آن را تا زمانی که منتظر آمبولانس هستید مصرف کنید. این قرص درد قفسه سینه را تسکین می دهد و به شما کمک می کند با علائم به بیمارستان بروید.

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

به خاطر داشته باشید که درد در بازوی چپ ممکن است با آنژین همراه باشد

آنژین دردی است که در مکان هایی که جریان خون کافی به عضله قلب وجود ندارد رخ می دهد. آنژین اغلب باعث احساس فشار یا سفتی در محل درد می شود. درد می تواند در شانه ها، قفسه سینه، بازوها، پشت یا گردن احساس شود. گاهی اوقات این درد شبیه به ناراحتی ناشی از سوء هاضمه است.

در برخی موارد، آنژین فقط در بازوی چپ رخ می دهد. معمولاً استرس، چه جسمی (مانند بالا رفتن از پله های زیاد) و چه احساسی (مثلاً بعد از یک مشاجره لفظی یا یک مشاجره کاری)، باعث ایجاد یا بدتر شدن آنژین می شود. اگر فکر می کنید آنژین دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در اسرع وقت. آنژین به اندازه حمله قلبی خطرناک نیست، اما نیاز به ارزیابی و درمان مناسب دارد.

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

بررسی علل غیر قلبی

ببینید آیا حرکت دادن گردن شما درد دارد یا خیر. اگر درد شما با حرکت دادن گردن و قسمت بالای کمر تشدید می شود، به احتمال زیاد به دلیل اسپوندیلوز گردن است. این عارضه یکی از شایع ترین علل درد در بازوی چپ است. بررسی کنید که حرکت شانه باعث درد می شود یا خیر. دردی که با حرکت دادن شانه بدتر می شود ممکن است به دلیل آرتروز شانه باشد. این بیماری غضروف استخوان را از بین می برد. به یاد داشته باشید که اگر بازوی شما عملکرد خود را از دست بدهد، احتمالاً مشکل شما به دلیل آسیب عصبی است. نبض و فشار خون را چک کنید.

 چه زمانی درد در بازوی چپ نشان دهنده مشکل قلبی است؟

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *