علت خونریزی بینی و درمان آن


یک متخصص گوش و حلق و بینی و فوق تخصص جراحی سر و گردن می گوید: بهترین کار هنگام خونریزی بینی این است که بنشینید و سر خود را به دیوار تکیه دهید و دو طرف تیغه بینی را به مدت 10 دقیقه محکم نگه دارید و یک کیسه روی آن قرار دهید. . یخ بگذارید. ما می توانیم به بینی کمک کنیم خونریزی را متوقف کند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مهرداد جعفری با اشاره به این مطلب در شبکه سلامت افزود: وقتی به دیوار تکیه می دهید سر نباید زیاد به عقب برگردد زیرا باعث هجوم خون می شود. وارد سیستم گوارش شوید. پس از قطع خونریزی، شستشوی بینی با آب نرم از باقی ماندن لخته در بینی جلوگیری می کند.

وی درباره اینکه آیا خونریزی بینی می تواند ناشی از یک بیماری خطرناک باشد، افزود: درصد بسیار کمی از خونریزی بینی با بیماری های بدخیم همراه است. خونریزی بینی اغلب با هوای خشک، انحراف تیغه بینی یا استنشاق هوای خشک و سرد همراه است.

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره علائم خطرناک خونریزی بینی گفت: بیشتر خونریزی های بینی به دلیل خشکی مخاط است اما برخی از خونریزی های بینی به دلیل افزایش فشار خون است. مویرگ ها در هنگام حملات فشار خون می ترکند و خونریزی می کنند، اگر خونریزی بینی با کبودی در اندام ها همراه باشد، احتمال اختلال انعقادی وجود دارد که نیاز به آزمایشات اضافی دارد، همچنین افرادی که از وارفارین برای بیماری قلبی استفاده می کنند، ممکن است خونریزی کنند، این قابل مشاهده است. در این صورت نیاز به کنترل دوز وارفارین وجود دارد.

بیشتر بخوانید  واژگونی خونین مینی‌بوس در خرم‌آباد / آمار مصدومان اعلام شد

جعفری با بیان اینکه در صورت عدم کنترل خونریزی تا 20 دقیقه با اقدامات ذکر شده باید به مرکز بهداشت مراجعه کرد و ادامه داد: در افراد مسن به دلیل اینکه با افزایش سن مخاط بینی نازک و شکننده تر می شود با خونریزی های مکرر از بینی مواجه می شویم. . مانند فشار خون فشار خون بالا و استفاده از داروهای ضد انعقاد در افراد مسن باعث این عارضه می شود.

وی خونریزی های مکرر از بینی را در کودکان ناشی از دستکاری بینی می دانست و اقداماتی مانند نوشیدن آب فراوان، گذاشتن بخور سرد در اتاق کودک و پاک کردن بینی کودک با ویتامین A را توصیه می کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خونریزی بینی در سالمندان گفت: کنترل فشار خون و اصلاح غلظت خون (در صورت نیاز)، مرطوب نگه داشتن بینی با نوشیدن آب کافی و روانکاری موکوس خشک از جمله این راه هاست. برای بهبود این وضعیت در سالمندان. .

جعفری همچنین راه هایی مانند سوزاندن (سوختن) و تامپون بینی را برای کنترل خونریزی های مداوم بینی ذکر کرد.

<п>اعلامیه علت خونریزی بینی و درمان آن اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید