مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت حادثه ریلی مشهد – یزد / جزئیات حادثه اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، گزارش کمیسیون عالی سوانح راه آهن درباره سانحه قطار مسافربری مشهد – یزد منتشر شد که بر اساس آن دو عامل مهم برای وقوع این سانحه از جمله تداخل قطار وجود دارد. قطار مسافربری بیل مکانیکی و سرعت زیاد با لوکوموتیو کارآمد بود.

در این گزارش آمده است: کمیسیون عالی سوانح راه آهن ضمن تسلیت به خانواده های داغدار و تسلیت به آنان و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه تصادف قطار مسافری مشهد – یزد در 18 خرداد 1401، به اطلاع می رساند. کمیسیون در محل حادثه حضور داشت، شواهد میدانی و مستندات پشتیبان از جمله مکالمات ضبط شده افسران، رویدادهای ثبت شده در سیستم های سیگنالینگ الکتریکی، سوابق ثبت شده در لوکوموتیوها و ایستگاه ها و همچنین بررسی های مقامات ذیصلاح را بررسی کرد.

پس از برگزاری جلسات، با بررسی و اعمال حساسیت لازم در علل و عوامل حادثه، گزارش اولیه حادثه خروج از خط مسافربری در بلوک عباس آباد – صفر منتشر می شود.

به منظور اصلاح و تعویض تراورس در بلوک عباس آباد ریزو (خط گرم) با توجه به شرایط ترافیکی و گرمای هوای منطقه، عملیات در طول شب از ساعت 00 الی 17 در نظر گرفته شده است. در صبح طبق دستورالعمل انجام یک شرکت تعمیر و نگهداری خط و از محل قرارداد تعمیر و نگهداری خط مربوط است.

قرار شد به منظور تسهیل در تردد قطارها، پذیرایی و خروج قطارها در ایستگاه های عباس آباد و ریزو به صورت محلی انجام شود و قاچاقچی برای ایجاد ایستگاه موقت در محل عملیات بهسازی مستقر شد.

بیشتر بخوانید  هفته صد و پنجمین اپیدمی تاج در ایران; 1398 نفر جان باختند/ تعداد فوتی ها در 29 استان کشور افزایش یافت

از ساعت 00:00 روز 28 خرداد 1401 عملیات بهسازی خط از طریق تلگرام شماره. 151 و 152 رئیس کارگاه خط با محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت برای بلوک عباس آباد-ریزو و محدودیت سرعت 15 کیلومتر در ساعت در منطقه. کار و عبور از محدوده کاهش سرعت با علامت متصدی خط انجام شد و ایستگاه موقت توسط مدیر ترافیک 244 + 450 کیلومتر تعیین شد و تلفن برای کنترل و ایستگاه با ارسال شد. هر دو طرف.

قطار مسافری 6811 مشهد – یزد که در 27 خرداد 1301 ساعت 17:20 از مشهد حرکت کرده بود، در ساعت 3:25 بامداد روز 28 خرداد 1301 وارد ایستگاه طبس شد و طبق جدول زمانبندی ماموران و رئیس قطار به نوبت رسیدند و قطار دریافت کرد. . دستور احتیاط ساعت 3 و 35 دقیقه به مقصد جازد حرکت می کند.

رئیس کارگاه پرورش در ساعت 25/4 در تلگرامی به کنترل و ایستگاه عباس آباد از طریق ایستگاه ریزو از اتمام عملیات بازسازی خبر داد و با برچیده شدن ایستگاه موقت، بلوک فوقانی برای تردد خودروهای ریلی آزاد می شود.

ساعت 4.30 صبح اولین وسیله نقلیه ریلی با کد 209 (لوکوموتیو تک پلاک 169) از ایستگاه عباس آباد به ایستگاه ریزو با سیستم سیگنال الکتریکی ارسال می شود.

با ورود لوکوموتیو 169 به ایستگاه ریزو در 5 و 5 دقیقه قطار مسافربری مشهد – یزد پس از اقامه نماز صبح در ایستگاه عباس آباد و اعلام آمادگی لیدر قطار با سیستم سیگنال الکتریکی به ایستگاه ریزو اعزام می شود.

هنگامی که قطار مسافربری در بلوک عباس آباد-ریزو حرکت می کند، مدیر خط در محل بهسازی بدون هماهنگی قبلی با ایستگاه های کنترل و مشتری و به منظور تعمیر بیل مکانیکی (نصب زنجیره ای) دستور می دهد تا بوم بیل مکانیکی نصب شود. در داخل خط، با وجود اشغال بلوک و نزدیک شدن مسافران، در داخل خط قرار می گیرد. ، رویت و امضای مدیر قطار و لوکوموتیو ثبت و نزدیک می شود و مکان مناسب با رعایت ضوابط عمومی تردد و تردد به علائم هشدار دهنده (30 و 15) مجهز شده است.

بیشتر بخوانید  ویدیو خنده دار از دزدیدن کلاه بابانوئل توسط سنجاب بازیگوش!

رانندگان با عبور از طاق و ترانشه منطقه کاهش سرعت (شعاع 2000 متر) و مشاهده بیل مکانیکی داخل پیست، سوت های هشدار دهنده ممتد پخش می کنند و به سرعت ترمز می کنند، اما به دلیل نزدیک بودن فاصله، قسمت بالایی لوکوموتیو با بیل مکانیکی را واژگون کرده و وارد سالن های قطار شده که به دلیل سرعت غیرقانونی قطار و ناپایداری راه آهن در جای خود واژگون شده، سالن های دوم، سوم و چهارم سالن های 5 تا 8 از خط خارج شده و قطار پس از طی مسافتی متوقف می شود. در حدود 220 متری محل برخورد.

طبق تحقیقات قبلی دو دلیل مهم این حادثه انسداد مسیر قطار مسافربری توسط بیل مکانیکی (پس از پایان عملیات و اعلام آزادسازی مسیر قطار توسط لیدر. بهبود) و سرعت غیرمجاز است.

وی ادامه داد: همچنین تحقیقات برای شناسایی سایر علل و عوامل موثر بر وقوع این حادثه در حال انجام است و پس از تحقیقات بیشتر، نتایج متعاقبا منتشر خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *