مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت تورم و درد در غدد لنفاوی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تورم غدد لنفاوی + درمان

با دلگرم کننده با ما همراه باشید تا متوجه شوید تورم غدد لنفاوی نشانه آن است چیست؟

علت تورم غدد لنفاوی

گره های لنفاوی

اگر می‌دانید که سیستم دفاعی بدن از مکانیزمی برای مبارزه با عفونت‌ها استفاده می‌کند که منجر به تجمع گلبول‌های سفید خون در غدد لنفاوی بدن می‌شود، دیگر نگران بزرگ شدن و درد این غدد که عمدتاً در غدد لنفاوی تجمع می‌یابند، نباشید. گردن. ، زیر بغل و کشاله ران ..

با این حال، غدد لنفاوی در پاسخ به عفونت در مناطق دورتر متورم می شوند. غدد لنفاوی معمولاً با تماس بدن با یک باکتری یا ویروس متورم می شوند. به ندرت، سرطان باعث التهاب غدد لنفاوی می شود. در برخی از قسمت‌های بدن، غدد لنفاوی متورم مانند گردن، زیر بغل، چانه و کشاله ران بیشتر دیده می‌شود، به عنوان مثال، عفونت انگشت شست پا یا دست می‌تواند منجر به تورم غدد لنفاوی در زیر بغل و کشاله ران شود. .

درمان غدد لنفاوی

شکل زمانی که غدد لنفاوی بزرگ و دردناک می شوند

نکته مهمی که می تواند ترس از تورم غدد لنفاوی را کاهش دهد این است که تورم این غدد در گردن بیشتر است که می تواند ناشی از سرماخوردگی های ویروسی یا باکتریایی، عفونت های سینوسی، عفونت گوش، پوست، دندان، بیماری های انگلی و … باشد. حتی بیماری ها که سل است.

دکتر زهرا عبدی، فوق تخصص بیماری های عفونی تاکید می کند که تورم غدد لنفاوی در بسیاری از موارد به ویژه در کودکان علامت خطرناکی نیست. آنها معمولا متورم، بزرگ و حساس به بیماری عفونی زمینه ای می شوند، اما اگر غدد لنفاوی در عرض دو تا سه هفته پس از بهبودی کوچک نشد و حتی بزرگ و متعدد شد و با تب، رنگ پریدگی و کم خونی همراه بود، نیاز به نظارت است. او یک تخصص دارد.

بیشتر بخوانید  مراقب کبد خود باشید!

درمان غدد لنفاوی

علائم تورم غدد لنفاوی

سیستم لنفاوی بدن شامل مجموعه ای از اندام ها (مانند طحال و غده تیموس)، رگ های خونی و تعداد زیادی غدد یا غدد لنفاوی در سراسر بدن است (تصویر زیر). بیشتر غدد لنفاوی در سر و گردن قرار دارند. مناطق. غدد لنفاوی متورم اغلب در این نواحی و همچنین زیر بغل و کشاله ران دیده می شوند.تورم و بزرگ شدن غدد لنفاوی نشان دهنده این است که مشکلی در یک قسمت از بدن وجود دارد. هنگامی که غدد لنفاوی شما برای اولین بار متورم می شوند، ممکن است متوجه علائم زیر شوید:

  • درد و سوزش غدد لنفاوی
  • تورم و بزرگ شدن غدد لنفاوی به اندازه یک نخود یا لوبیا
  • شایع ترین علت التهاب غدد لنفاوی یک بیماری عفونی، به ویژه عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی است.
  • بسته به علت التهاب غدد لنفاوی، علائم زیر ممکن است رخ دهد:
  • ترشحات بینی، گلودرد، تب و سایر علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی
  • التهاب عمومی غدد لنفاوی در سراسر بدن، که ممکن است نشان دهنده یک بیماری عفونی مانند ایدز، مونونوکلئوز یا یک اختلال خود ایمنی مانند لوپوس یا آرتریت روماتوئید باشد.
  • تورم دست ها یا پاها نشان دهنده تورم غدد لنفاوی بسیار دور از سطح پوست است که احساس نمی شود که باعث انسداد و انسداد سیستم لنفاوی بدن می شود.
  • رشد سریع، مداوم و شدید غدد لنفاوی ممکن است نشانه تومور باشد.
  • تب
  • عرق شبانه (تعریق شبانه)
  • علائم مشکلات غدد لنفاوی را بشناسید
  • التهاب مزمن که پس از دو هفته بهبود نمی یابد.
  • تورم جهانی غدد لنفاوی بدن.
  • تورم غیر قابل توضیح غدد، بدون سرماخوردگی، عفونت سینوسی، گوش‌های متورم یا دستگاه تنفسی فوقانی.
  • غدد لنفاوی بزرگ و سفت هستند و حرکت نمی کنند.
  • التهاب غدد لنفاوی گردن، تب، مشکل در بلع، گلودرد مزمن یا مشکل در تنفس وجود دارد، به خصوص اگر سیگار می‌کشید یا الکل می‌نوشید.
  • گره های لنفاوی کوچک و بزرگ چپ و راست.
  • در صورت مشاهده هر یک از این علائم، به جراح گردن و گردن مراجعه کنید تا در اسرع وقت مشکلات شما را برطرف کند.

درمان غدد لنفاوی

درمان تورم غدد لنفاوی چیست؟

درمان بستگی به علت تورم دارد. غدد لنفاوی متورم بیانگر شرایط متفاوتی هستند و هر یک دیدگاه متفاوت و درمان متفاوتی دارند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر علت تورم یک بیماری ویروسی باشد، درمان خاصی توصیه نمی شود. از طرف دیگر تورم غدد لنفاوی به دلیل لنفوم یا لوسمی نیاز به درمان گسترده دارد.

درمان غدد لنفاوی

اگر غدد لنفاوی متورم پیدا کردیم چه کنیم؟

تورم غدد لنفاوی به دلیل عفونت ویروسی یک علت شایع است. به عنوان مثال، اگر عفونت گلو داشته باشیم، غدد لنفاوی متورم در گردن ممکن است وجود داشته باشند، که جای نگرانی نیست. اما تورم غدد لنفاوی بدون هیچ دلیلی نگران کننده است.

به پزشک خود بگویید:

ممکن است غدد لنفاوی متورم داشته باشید و علت آن را ندانید در این موارد بهتر است با پزشک مشورت کنید. به عنوان مثال، علت تورم غدد لنفاوی ممکن است عفونت نباشد، اما البته می تواند علت عفونتی باشد که علائم کمی دارد و تنها علامت آن است. تورم غدد لنفاوی ناشی از عفونت در عرض دو هفته یا بیشتر از بین می رود.

درمان غدد لنفاوی

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  3 روش مفید برای از بین بردن بوی بد دهان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *