علت به وجود آمدن غبغب و از بین بردن غبغب


از بین بردن غبغب ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

از بین بردن غبغب

از بین بردن غبغب

یک غبغب آویزان زیر چانه، از آن چیزهایی است که پای خیلی ها را به مطب جراحان زیبایی می کند؛ و مخصوصا وقتی آدم پا به سن می گذارد، این شکایت شایع تر می شود.

غبغب یعنی حالت برجستگی یا آویزانی زیر چانه که علت ایجاد آن در افراد مختلف، متفاوت است. بعضی ها که به طور ژنتیکی چاق هستند یا سر و صورت چاقی دارند ممکن است حتی در همان اوایل کودکی هم غبغب داشته باشند.

از بین بردن غبغب

بعضی دیگر که در سنین کودکی دچار این مشکل نبوده اند، اگر در دوران بزرگسالی چاق شوند، زیر ناحیه چانه آنها چربی جمع شده و یک غبغب برجسته و چاق ایجاد می شود. بعضی ها نیز به علت بیماری ممکن است دچار اشکال در توزیع چربی در نواحی مختلف بدن شوند.

یکی از نواحی بدن که ممکن است چربی به طور غیرعادی در آن جمع شود، ناحیه زیر چانه است که این، غبغب را ایجاد می کند. بعضی ها هم به دلیل گردن کوتاه و چانه عقب، درجاتی از تجمع چربی در زیر چانه دارند و به نظر می آید که دارای غبغبی برجسته باشند

از بین بردن غبغب

برای کشیدن عضله این ناحیه، چندین ورزش راحت وجود دارد که به تعدادی از آنها در این قسمت می‌پردازیم:

1- کف دست‌ها را برای 10 ثانیه به پیشانی‌تان فشار دهید. این فشار را در جهت عکس گردن و سر وارد کنید. باید حس کنید که گردن و چانه‌تان سفت شده‌اند. این حرکت را، البته این بار با قرار دادن دست در پشت سر، تکرار کنید.

بیشتر بخوانید  چه رنگ مویی انتخاب کنیم که به چهره مان بیاید؟

همین حرکت را در دو طرف سر نیز تکرار کنید. در این حالت، دست خود را به شکل پیاله کرده و آن را روی گوش خود قرار دهید و ورزش مذکور را انجام بدهید.

2- در ورزش دیگری که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم، باید به این ترتیب عمل کنید: چانه‌تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می‌جوید. در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده‌اند.

از بین بردن غبغب

3- دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید. حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

4- همان‌طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد(بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی‌تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است، اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود.

4- بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می‌کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید