مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت بسته شدن مرز عراق جمعه ۱۸ شهریور + وضعیت مرز شلمچه امروز – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علت بسته شدن مرز عراق در روز جمعه 27 شهریور 1401 + وضعیت امروز مرز شلمچه، مرز ایران و عراق چه زمانی باز می شود؟ مرز مهران امروز باز است؟ آیا مرز عراق بسته است؟ مرز مهران باز است یا نه مرز مهران امروز باز است؟ وقایع این جمعه در مرز مهران مرز تمرچین

رئیس اربعین حسینی گفت: تمامی مرزهای منتهی به مسیرهای خروج زائران به عراق تا اطلاع ثانوی بسته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران، عباس صادقی، اتفاقی که در مرز شلمچه افتاد، سید مجید میراحمدی لحظاتی پیش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به دلیل حوادث نگران کننده ای که در مرز شلمچه و مهران رخ داده و زائران وارد شدند جلسه فوق العاده ستاد اربعین با حضور وزیر کشور، فرماندهان عالی فرایه، استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان ذیربط برگزار شد. در مرز مهران و بررسی وضعیت مرزها و تحلیل وقایع.

وی ادامه داد: در این دیدار درباره سفر به عراق و مذاکرات انجام شده در آنجا و همچنین مطالبات مقامات عراقی برای کاهش تعداد زائران ایرانی و مشکلات عراق بحث و تبادل نظر شد.

میراحمدی در پیوند تصویری با شبکه خبر خبر ادامه وضعیت موجود را قطعا خطرات جدی برای سلامت زائران به همراه دارد و افزود: تمامی اعضای شرکت کننده در این جلسه بر این موضوع اتفاق نظر داشتند و به شدت نگران بودند. اساس نگرانی نبود تجهیزات روی زمین و سکوهای طرف عراقی در سرعت پذیرش زائران، سرعت عملیات در نقل و انتقالات و کمبود امکانات در آن سوی مرز، جمعیت زیاد و گرم است. آب و هوا .

بیشتر بخوانید  ویدیو تماشایی از اتفاقات بامزه در دنیای ورزش -

رئیس اربعین حسینی گفت: همه اینها دست به دست هم داد تا به این نتیجه برسیم که برخلاف میل ما و مردم حاضر در جلسه، چرا که امنیت و سلامت زائران عزیز برای ما خط قرمز است، بنابراین این نتیجه این ملاقات. ساعت پنج بعد از ظهر است، تمامی مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران ما به عراق تا اطلاع ثانوی بسته است.

میراحمدی تاکید کرد: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که امنیت و سلامت زائران ما در خطر جدی است.

وی افزود: پس از تخلیه پایانه های مرزی، وضعیت داخلی عراق و اجرای توافقی را که با مقامات عراقی برای ایجاد امکانات لازم و سایر شرایط داشتیم بررسی خواهیم کرد و در مورد نحوه بازگشایی تصمیم خواهیم گرفت. مرزها.” در آینده در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

میرا احمدی بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی برنامه سفر زائران به تمامی پایانه های مسافربری اعلام شده است که تمامی برنامه های سفر اتوبوسی به مرزهای عراق لغو و به تمامی مسافران اطلاع رسانی شده و پول بلیت آنها مسترد خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: عزیزانی که در راه هستند سعی کنید برنامه های خود را تغییر دهید. فقط کسانی که در پایانه های مرزی هستند، مدیریت و کنترل در ساعات آینده سعی می کنند یا بهانه ای برای بازگشت داشته باشند یا با شرایط دلگرم کننده از مرز عبور کنند.

وی افزود: این تصمیم قطعا برای حفظ سلامت و امنیت زائران ضروری بود و باید این تصمیم گرفته می شد.

میرا احمدی افزود: مقرر شده است که صدور گذرنامه ویژه اربعین متوقف شود و برای افرادی که به دنبال گذرنامه هستند، گذرنامه صادر و از طریق پست برای آنها ارسال شود.

بیشتر بخوانید  به کما رفتن بازیکن لیگ برتری فوتسال به دلیل کرونا

وی افزود: انشالله پس از ارزیابی شرایط، اگر تصمیم جدیدی بگیریم از مردم شریف ایران دعوت خواهیم کرد.

<п>اعلامیه علت بسته شدن مرز عراق در روز جمعه 27 شهریور + وضعیت امروز مرز شلمچه – ایران چگونه است؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *