علت اصلی مرگ خرس و پلنگ از زبان سازمان محیط زیست



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به تشریح انقراض اخیر پلنگ در قائمشهر و خرس در اردبیل پرداخت.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست ظهر امروز در حاشیه سفر راب کریم درباره انقراض پلنگ قائمشهر گفت: این پلنگ قائمشهر است که گاهی تلفات جانی و یا خسارتی به کشاورزی و باغات وارد می کند.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم که در بودجه سال 1401 حدود 100 میلیارد تومان برای جبران خسارت باغداران و کشاورزان بررسی شود که این امر محقق نشد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: در قائم شهر هنوز مطمئن نیستیم که این پلنگ از ارتفاع به شهر آمده یا افرادی از آن مراقبت می کنند و آنچه متاسفانه باعث مرگ این حیوان شده به دلیل شرایط خاص بوده است. که اتفاق افتاد و حمله به مردم و پلیس باعث شد وسایل بیهوشی در منطقه تهیه شود اما به دلیل ترافیکی که ایجاد شده بود ابزار بیهوشی در محل نرسید.

سلاجقه گفت: در اردبیل خرس از ارتفاع به منطقه آمد و امیدوارم فرهنگ زیست محیطی در کشور نهادینه شود و موظف باشیم با کمک رسانه ها فرهنگ سازی کنیم چرا که اتفاقی که افتاد موضوع دردناکی است. البته باعث می شود.» اصلی ترین ها دستگیر شدند، اما بحث اصلی در این بخش ساخت آموزش و پرورش و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: از همه مردم شریف و شهروندان می خواهم در حفظ محیط زیست مشارکت داشته باشند، همچنین باید اجازه دهیم محیط زیست به عنوان یک موجود در چرخه اکولوژیکی ما با ما زندگی کند.

بیشتر بخوانید  اتفاقی عجیب و غافلگیرکننده/ تشکیل جنین در کبد مادر به جای در رحم! / نقاشی

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در کل کشور سلاح کافی برای بیهوشی وجود دارد اما از مردم عزیز می خواهیم اجازه دهند این حیوانات زنده شوند و همکاران آموزش دیده ام را به طبیعت بازگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید