مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت اصلی ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


متروپل یک برج دوقلوی 10 طبقه بود که توسط هلدینگ ساختمانی عبدالباغی در محله امیری آبادان ساخته شد و در آستانه افتتاح بود. متروپل نیز مانند پلاسکو در تهران، ساختمان قدیمی نبود که بر اثر فرسودگی باعث فروریختن آن شود و همچنین غیرقانونی ساخته نشده بود تا بتوان ریزش آن را ناشی از عوامل غیرسازه ای دانست. پس علت سقوط متروپل چیست؟


کلان شهر

تصاویر و فیلم هایی در فضای مجازی وجود دارد که پیش بینی می کند این ساختمان به دلیل رعایت نکردن اصول کیفیت و پایداری به کشتارگاه شهروندان آبادانی تبدیل شود. بنابر برخی گزارش ها، ساختار اصلی کلان شهر به حدی ضعیف بوده که ستون اصلی و باربر مجموعه مستقر شده و غرق شده است.


کلان شهر

اعتراض به ساخت این ساختمان ناایمن باعث شد کارشناسان نظام مهندسی آبادان در بهمن ماه سال گذشته از این ساختمان بازدید کرده و «مسائل و مشکلات محسوس» را تشریح کنند. سایت نظام مهندسی آبادان نیز گزارش داد که در این بازدید «حسین عبدالباکی» مالک و سرمایه گذار این پروژه بر آمادگی تیم اجرایی این پروژه برای رفع مشکلات یا نواقص گزارش شده از سوی سازمان نظام مهندسی تاکید کرد.


کلان شهر

مالک و سازنده این برج ها که در حال حاضر مدیریت بیشتر ساختمان های اطراف اروند و منطقه آزاد اروند را بر عهده دارد، هلدینگ عبدالباغی به مدیریت حسین عبدالباگی است. فردی که به گفته منتقدانش با تبدیل زمین های متروکه شهری به فضاهای تجاری و خدماتی بر اساس ارتباطاتی که داشت توانست بازار ساخت و ساز آبادان را در اختیار بگیرد.

بیشتر بخوانید  تیپ زمستانی و فوق العاده زیبای روژان در سریال Noon X!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *