مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم کلسترول بالا روی پوست چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کلسترول خون بالا می تواند کشنده باشد و منجر به مرگ ناگهانی شود. در بیشتر موارد ایست قلبی ناگهانی، رگ های خونی به دلیل تجمع کلسترول و سایر رسوبات مسدود می شوند که باعث کاهش جریان خون به قلب می شود.

انتخاب سبک زندگی کم تحرک، خوردن غذاهای چرب، ورزش نکردن، نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن می تواند در نهایت منجر به افزایش سطح کلسترول خون شود. افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا هستند.

به طور کلی، کلسترول بالا با علائم همراه نیست، اما می توان سطح آن را با یک آزمایش خون ساده کنترل کرد. علائم کلسترول بالا نیز روی پوست دیده می شود.

در بیشتر افراد، کلسترول بالا غیرفعال می ماند و تنها در مراحل بعدی زندگی به عنوان گرفتگی عروق شناخته می شود.

به گزارش هندوستان تایمز، اگر به سلامتی خود توجه کافی داشته باشید، متوجه خواهید شد که طبیعت سیگنال های ظریفی را به شما نشان می دهد که از طریق آنها می توانید علائم کلسترول بالا را روی پوست خود مشاهده کنید.

– پیدایش الگوی شبکه ای روی پوست آبی یا بنفش: معمولاً در هوای سرد پوست اینگونه به نظر می رسد، اما می تواند نشانه ای از سندرم آمبولی کلسترول باشد که نشان دهنده انسداد رگ های خونی است.

– چربی پلک یا زانتلاسما: ایجاد برجستگی های نارنجی مایل به زرد در اطراف گوشه چشم که ناشی از رسوبات کلسترول زیر پوست است.

بیشتر بخوانید  دل‌نوشته جگرسوز فاطمه گودرزی برای نسرین مقانلو

– زانتوم یا تومور زرد: شبیه به گزانتلاسما، اما ظاهر این برجستگی ها می تواند در پشت پاها و کف دست نیز رخ دهد. کنترل کلسترول به از بین بردن این لکه ها کمک می کند.

– پسوریازیس: مطالعات اخیر، پسوریازیس را با کلسترول بالا، که به عنوان هیپرلیپیدمی نیز شناخته می شود، مرتبط دانسته اند.

– تغییر رنگ پوست و افزایش خشکی: سطح کلسترول بالا می تواند جریان خون را در زیر پوست کاهش دهد. سلول های پوست مواد مغذی کافی دریافت نمی کنند و رنگ پوست تغییر می کند.

– زخم ساق یا پا که به سرعت خوب نمی شود: در افراد مبتلا به کلسترول بالا، این زخم ها می توانند عود کنند زیرا خون کافی برای بهبودی دریافت نمی کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *