علائم پیشگیری و درمان فوری



باد کردن چینه دان قناری


برخی از قناری، سهره یا سهره قناری عادت به کندن و جویدن پر دارند و ممکن است قسمتی از پر را ببلعند. گاهی نیز قفس نزدیک دیوار است و حیوان از گچ دیوار کنده و میخورد یا هنگام آشیانه سازی مقداری از پنبه و لوازم دیگر بلعیده می شود، همچنین استفاده زیاد از شن ریزه ممکن است چنین عارضه ی بوجود آورد. استفاده از غذای فاسد نیز باعث تورم چینه دان می گردد.


علائم ورم کردن چینه دان قناری:


چینه دان همیشه پر و سنگین است و پرندہ چالاکی خود ندارد و اگر به دقت توجه کنیم مقداری از غذای برگردانده شده را همراه با کمی کف با بوی ترشیدگی احساس می کنیم، در این وضعیت پرنده به یبوست نیز دچار می شود.


طریقه درمان بزرگ شدن:


میتوان پرنده را طوری در دست چپ سرازیر نگاه داشت که با انگشتان دست راست چینه دان او ماساژ ملایم و آرام داد ، اینکار باعث می گردد محتویات درون چینه دان خارج گردد.


در موارد حاد قبل از انجام این عمل نصف قاشق چایخوری (بی کربنات دوسود) را در یک لیون آب جوشیده سرد شده حل می کنیم و در اختیار پرنده قرار می دهیم، تمام غذاهای سنگین و لوازم پراکنده را از درون قفس برمیداریم و ظرفی از تخم کاهو و تخم خرفه و سبزیجاتی از قبیل برگ کاهو، برگ تره تیزک و یک فال هویج و سیب درختی در اختیار پرنده قرار میدهیم و یکی دو روز همین رژیم را ادامه داده و سپس غذاهای یومیه تخم کتان و ارزن اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید  عکس های فوق العاده جذاب و دوست داشتنی از بچه حیوانات


divider


بیشتر بخوانید::


مهمترین علت تولک رفتن قناری و سریع ترین راه درمان آن


چگونه میتوان تشخیص داد قناری نر یا ماده


فواید تابرنیل ( ویتامین AD۳E ) در نطفه دار شدن تخم قناری


راههای تشخیص قناری خوب و سالم ، معرفی ۸ نژاد قناری در بازار + فیلم


علل ،تشخیص و درمان چشم درد قناری


علل ، تشخیص و ۴ راه درمان فوری اسهال در قناری


نگهداری از قناری،نکات نگهداری از قناری را حتما فرابگیرید


علل تشخیص و درمان فوری اسهال در پرندگان


آموزش نگهداری وپرورش قناری


دیدگاهتان را بنویسید