مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم و درمان بیماری سوزاک

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بیماری سوزاک


سوزاک یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در آمریکا است و میتواند منجر به ناباروری در مردان و زنان شود. سوزاک قابل درمان و پیشگیری است اما دانشمندان نوعی از این بیماری را کشف کرده اند که در برابر تمامی آنتی بیوتیک های موجود مقاوم است. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


علائم سوزاک


خیلی از مبتلایان به سوزاک علائمی ندارند. افرادی که علائم دارند ممکن است دچار ترشحات غیر معمول از کیر یا واژن و درد هنگام دستشویی کردن شوند. مردان ممکن است که بیضه هایشان ورم کند و خانم ها ممکن است که بین زمان پریود هایشان خونریزی کنند. اگر بیماری سوزاک درمان نشود، میتواند بدون اینکه هیچ علائم خاصی داشته باشد به ناباروری منجر شود. حتی ممکن است که به خون و مفاصل نیز رسوخ کند.


درمان سوزاک


سوزاک با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان میشود، معمولا یک دوز کافی است. اگر فرد مبتلا در حال درمان هست، همسرش نیز باید مورد آزمایش قرار بگیرد. همچنین تا زمانی که درمان هر دو طرف تمام نشده و علائم از بین نرفته (البته اگر علائمی وجود داشته باشد)، از روابط جنسی باید پرهیز کرد. این توصیه جهت پیشگیری از انتشار عفونت میباشد.


هشدار!


علاوه بر مجاری ادراری و واژن، سوزاک در دهان، گلو، چشم ها و مقعد نیز میتواند باعث ایجاد عفونت شود.


پیشگیری از سوزاک


مانند همه بیماری های مقاربتی، بهترین راه پیشگیری این است که از سلامت شریک جنسی خود اطمینان داشته باشید. (بهتر است که افراد بصورت دوره ای آزمایش های پزشکی را برای اطمینان از سلامت خود انجام بدهند.) استفاده از کاندوم های مقاوم و مرغوب نقش بسزایی در جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی دارد.

بیشتر بخوانید  فواید مصرف کپسول ویگارکس برای مشکلات جنسی آقایان


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و یا ویژگی های بیماری سوزاک آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *