مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم هشدار دهنده فشار خون بالا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



فشار خون بالا فقط به افراد میانسال محدود نمی شود و همه افراد بالای 20 سال برای حفظ سلامتی باید فشار خون خود را کنترل کنند.

به گزارش ایسنا ، خطرناک ترین نکته در مورد فشار خون بالا این است که این بیماری ممکن است سالها مورد توجه قرار نگیرد زیرا با علائم واضح و آشکاری همراه نیست. این بیماری تنها زمانی تشخیص داده می شود که به یک سطح خطرناک رسیده باشد و سایر قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این امر همچنین می تواند منجر به مشکلات جدی مانند حمله قلبی و سکته مغزی شود.

روزنامه تایمز هند درباره برخی از علائم فشار خون بالا گزارش کرده است که در صورت مشاهده ، مراجعه به پزشک ضروری است.

تنگی نفس: افرادی که از فشار خون ریوی رنج می برند معمولاً به راحتی تنگی نفس دارند و در انجام کارهای روزمره مشکل دارند. اما احساس خفگی ناگهانی نیز می تواند نشانه سکته مغزی و حمله قلبی باشد. فشار خون طولانی مدت می تواند منجر به خستگی و تنگی نفس شود.

دیدن لکه های خون در چشم: وجود یک لکه قرمز در چشم ، که خونریزی نیز نامیده می شود ، می تواند نتیجه فشار خون بالا باشد. وارد آمدن فشار زیاد به دیواره رگ ها باعث کشش بافت ها می شود که با گذشت زمان آسیب می بینند. همچنین اگر به مدت طولانی درمان نشود ، می تواند به عروق و اعصاب بینایی چشم آسیب برساند. بعضی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی لکه های خونی در چشم وجود دارد که در هر صورت نیاز به معاینه فرد توسط متخصص است.

بیشتر بخوانید  آیا فردا مدارس تهران تعطیل است؟ + احتمال تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

سرگیجه: سرگیجه ناگهانی و از دست دادن تعادل یا هماهنگی اندام ها علامت هشدار دهنده سکته مغزی است و همچنین از علائم شایع فشار خون در طولانی مدت است. علاوه بر این ، سرگیجه ناگهانی ، که گاهی اوقات به دلیل فشار خون بالا رخ می دهد. برای کند کردن روند رساندن اکسیژن به مغز. سرگیجه همچنین می تواند به دلیل داروهای فشار خون بالا ایجاد شود.

اضطراب: فشار خون بالا می تواند باعث اضطراب شود. اضطراب شدید می تواند علائمی مانند تنگی نفس ، تعریق و لرز ایجاد کند. همه این علائم نیاز به مراجعه به پزشک دارند. اضطراب حتی می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد ، که می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت روحی و جسمی تأثیر بگذارد.

استفراغ: فشار خون بالا می تواند منجر به علائمی مانند استفراغ شود. مشاهده این علامت فشار خون بالا نیاز به مراجعه فوری به پزشک را نشان می دهد. علائم دیگر فشار خون بالا ممکن است شامل سرگیجه ، خون دماغ و تاری دید باشد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *