علائم سویه های جدید کرونا چیست؟ + علائم



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سید احمد طباطبایی با بیان اینکه افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونا در کشور افزایش یافته است، گفت: با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد مبتلایان و فوتی ها نیز افزایش یافته است. این روزها دنبال نمی شود ما به سمت جامعه هستیم. رفت و آمدها و تجمعات افزایش یافت، حتی در شرایطی که فرد مبتلا با وجود اینکه بیمار بود و خیلی نگران سرایت بیماری خود به دیگران نبود، در اجتماعات شرکت می کرد. چون ممکن است از هر طرف شنیده باشند که سویه جدید کرونا تلفات زیادی ندارد، بنابراین بی احتیاطی ها بیشتر شد.

عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با اشاره به شرایط شیوع این بیماری در کشور گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای دیگر رخ داد، دیدیم که دو تا سه ماه طول کشید تا این موج راه پیدا کند. فروکش کند و ممکن است ما همچنان در حال گذر از روند افزایش بیماری باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز زود است پیش بینی کنیم که موج هفتم این بیماری چه زمانی به اوج خود می رسد، تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای دیگر رخ داد، دیدیم که دو تا سه ماه طول کشید تا این موج فروکش کرد و شاید ما هنوز از آن عبور می کنیم روند افزایش بیماری ها.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کمیته علمی کرونا محدودیت جدیدی به ستاد ملی کرونا برای غلبه بر موج هفتم این بیماری پیشنهاد دهد یا خیر، گفت: متاسفانه در موارد قبلی کمیته علمی پیشنهاداتی را به ستاد ملی کرونا ارائه کرد. ستاد با روال خاصی مواجه شد و این فاصله بین توصیه های ما و اقدامات ستاد ملی باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید  پسر بچه در یک کیسه زباله در محله نازی آباد پیدا شد

طباطبایی در خصوص عوارض ناشی از کووید 19 اظهار داشت: تقریباً هیچ عضوی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار نگرفته بود و در زمان همه‌گیری مشاهده شد که تقریباً همه اعضای بدن مبتلا شده بودند.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به سویه های جدید کرونا با طیف وسیعی از علائم همراه است، گفت: گاهی اوقات علائم می تواند به عنوان یک علامت ظاهر شود. شایع ترین علائم آن شبیه سرماخوردگی است و خوشبختانه برخلاف دیگر سویه های کرونا، این سویه بیماری به ندرت اندام هایی مانند ریه ها را درگیر می کند. طول مدت علائم می تواند چندین ساعت یا حتی یک روز باشد زیرا ایمنی افراد پس از عفونت یا واکسیناسیون متفاوت است.

وی تاکید کرد: درصد بیمارانی که تعدادی علائم دارند نسبت به گذشته کمتر است. با این حال، کرونا جدید عوارض جانبی مانند از دست دادن بویایی و چشایی نیز دارد و برخی از بیماران این علائم را گزارش می کنند. البته یکی از نقاط ضعف این است که بیمارانی که با شکایت از این علائم مراجعه می کنند از نظر نوع فشار غربالگری نمی شوند و اکثر اقدامات بالینی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید