علائم زیرگروه Emicron گزارش شده است



اکنون این یک واقعیت است که کووید مخفی (BA.2) سریعتر از ناخودآگاه شناسایی شده قبلی (BA.1) در حال گسترش است. اخیراً، چندین مطالعه نشان داده‌اند که آمیکرون‌های پنهان می‌توانند مانند دلتا باعث عفونت‌های شدید شوند. با این حال، این مطالعات هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

اگرچه تهدیدات در زیرگروه تازه شناسایی شده هنوز ناشناخته است، اما محققان به طور مداوم در حال مطالعه آن هستند تا علائم، شدت و سایر عوامل حیاتی آن را درک کنند.

شایع ترین علائم آمیکرون چیست؟

مطالعات در بریتانیا نشان می دهد که افراد آلوده به این زیرگروه آمیکرون علائم مرتبط با روده را نشان می دهند.

تیم اسپکتور، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کینگز کالج لندن و یک مطالعه زوئی کووید گفت: “ما می دانیم که ویروس در حال انتشار به قسمت های مختلف بدن است.” به همین دلیل، آمیکرون ها یا سویه های دیگر می توانند به روده ها حمله کنند و در بینی قابل مشاهده نیستند. به همین دلیل، ممکن است عفونت روده داشته باشید، اما آزمایش شما مثبت نباشد.

بیماران چه علائمی را تجربه می کنند؟

بیماران به محض اینکه مبتلا می شوند، از شش بیماری روده ای شکایت می کنند: تهوع، اسهال، استفراغ، درد شکم، دل درد و نفخ.

برنامه Zoe Covid قبلاً اسهال را به عنوان یک علامت کووید اعلام می کرد، اما آن را به عنوان یک گروه “کمتر شناخته شده” طبقه بندی کرد.

وی گفت: “ما هنوز در حال بررسی هستیم که افزایش گزارش‌های مربوط به علائم گوارشی مانند اسهال، حذف وعده‌های غذایی و درد شکم که در سویه‌های قبلی شایع بود، چیست زیرا به نظر نمی‌رسد در افرادی که برای ایمکرون مثبت بوده‌اند وجود داشته باشد.” . مربوط.

بیشتر بخوانید  اقدام عجیب یک ایرانی مبتلا به ام اس جهانی شد! / عکس -

علائم ایمیکرون چیست؟

تا کنون، افراد آلوده به آمیکرون 25 علامت از جمله تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، خستگی، درد عضلانی یا بدن، سردرد، از دست دادن چشایی یا بویایی، گلودرد یا صدای خشن را گزارش کرده‌اند. احتقان بینی یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ، اسهال، تب، سرفه مداوم، کمردرد، از دست دادن اشتها، هذیان، سوزش سر دل، نفخ، فلج خواب، بثورات پوستی، تعریق شبانه، گرفتگی زبان، گرفتن انگشتان، درد قفسه سینه و معده.

کارشناسان بر این باورند که بیماران مبتلا به آمیکرون به دلیل وضعیت واکسیناسیون و مصونیت اکتسابی خود نسبت به عفونت های قبلی طیف وسیع تری از علائم را گزارش می دهند.

سازمان بهداشت جهانی در مورد کوید مخفی چه می گوید؟

سازمان بهداشت جهانی می گوید که BA.2 مطمئناً قابل حمل تر از BA.1 است، اما شدت هر دو زیر واحد آمیکرون یکسان است و اگر موج دوم رخ دهد به دلیل گسترش BA.2 است.

آمیکرون همچنین هشدار داده شد که این یک بیماری خفیف نیست. اگرچه ممکن است خفیف تر از دلتا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید