علائم خونریزی داخلی را جدی بگیرید



ایرج حسرونیا ، متخصص گوارش و کبد در مورد “عواملی که باعث خونریزی داخلی می شوند؟” گفت: “این خونریزی به معنای خونریزی داخلی شکم از اندام هایی مانند طحال ، کبد ، کیسه صفرا ، روده ، معده ، اثنی عشر ، آئورت و شریان ها است.”

وی ادامه داد: بیشترین خونریزی شکمی با زخم معده و اثنی عشر رخ می دهد. این زخم می تواند در اثر استفاده بیش از حد از مسکن هایی مانند ایبوپروفن و ژلوفن ایجاد شود. آنوریسم و ​​پارگی دیواره آئورت نیز بسیار خطرناک و کشنده است. در یک حادثه ، طحال اولین عضوی در بدن است که خونریزی می کند. کیسه صفرا و خونریزی از کبد نیز خطرناک است.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به علائم داخل رحمی گفت: وجود خون در استفراغ و مدفوع ، ضعف عمومی ، بی حالی و سرگیجه از علائم خونریزی داخلی است که گاهی فقط با آزمایشات ظاهر می شود و بیمار باید از نظر آندوسکوپی و رادیوگرافی معاینه شود. خونریزی شکمی

حسرونیا گفت: بنابراین م ، با ضعف عمومی و کاهش پلک و ناخن ، باید به خونریزی داخلی توجه کنیم. شوک همراه با خونریزی آئورت ؛ زیرا به یکباره خون زیادی از بدن خارج می شود و بیمار بیهوش می شود.

وی تاکید کرد: همه باید هر 6 ماه معاینه شوند. به عنوان مثال ، آنوریسم آئورت با سونوگرافی ساده مشخص می شود. اگر معده درد و ناراحتی داریم ، باید به پزشک نیز مراجعه کنیم.

وی گفت: هرچه سن شما بیشتر شود ، خطر خونریزی داخلی به دلیل سفت شدن رگ ها بیشتر می شود. افرادی که تصادف می کنند و افرادی که مشکلات معده دارند نیز باید تحت نظر پزشک باشند.

بیشتر بخوانید  سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه اجاره مسکن به روزرسانی شد

وی افزود: درمان زخم معده و اثنی عشر بسیار ساده است و به راحتی با آندوسکوپی قابل تشخیص است و با دارو درمان می شود. پارگی کبد ، طحال و آنوریسم آئورت نیز با جراحی برداشته می شود.

۲۳۵۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید