مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم تب کنگو بعد از چند روز مشخص میشود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علائم تب کنگو پس از چند روز ظاهر می شود افزایش تعداد مبتلایان به تب کنگو در ایران

نحوه پیگیری گزارش خبرنگار در مورد مسائل پزشکی در ایران.

وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو به 51 نفر، بر ذبح بهداشتی دام به منظور پیشگیری از بروز هرگونه بیماری تاکید کرد.

علائم تب کریمه کنگو:

به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از مبتلایان بدون علامت هستند (80٪ یا کمتر).

تظاهرات بالینی کلاسیک CCHF دارای چهار مرحله است:
دوره کمون که بستگی به نحوه ورود ویروس دارد: پس از گزش کنه، دوره کمون معمولاً 3-1 روز و حداکثر 9 روز است که این دوره به دنبال تماس با بافت یا خون آلوده معمولاً 6-5 روز است. و در یک مورد حداکثر 13 روز.

مرحله قبل از خونریزی: شروع علائم ناگهانی است و حدود 1-7 روز (به طور متوسط ​​3 روز) طول می کشد. سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی (به ویژه در پشت پاها)، گیجی، درد و سفتی در گردن، درد در چشم، ترس از نور (حساسیت به نور) رخ می دهد. در مراحل اولیه بیماری ممکن است حالت تهوع، استفراغ بدون غذا خوردن، گلودرد و ورم ملتحمه وجود داشته باشد که گاهی با اسهال، معده درد و بی اشتهایی همراه است.

بیماران ممکن است نوسانات خلقی را تجربه کنند که از حالت تهاجمی تا بی تفاوتی متغیر است. تب ثابت است اما می تواند دو کانونی باشد. یک دوره بدون تب (12 تا 48 ساعت) در حدود نیمی از بیماران از روز دوم تا ششم بیماری رخ می دهد.

بیشتر بخوانید  آخرین آمار کرونا در ایران

افزایش دما معمولاً 3 تا 6 روز طول می کشد، تورم و خونریزی در صورت، گردن و قفسه سینه، هماتوم خفیف در حلق و گلو، ضایعات نقطه ای در کام نرم و سخت شایع است. تغییرات قلبی عروقی شامل کاهش ضربان قلب، کاهش ضربان قلب و افت فشار خون است که در این مرحله لکوپنی و ترومبوسیتوپنی رخ می دهد.

مرحله خونریزی: مرحله کوتاهی است که به سرعت اتفاق می افتد و معمولاً از روز سوم تا پنجم بیماری شروع می شود و 1 تا 10 روز (به طور متوسط ​​44 روز) طول می کشد یا در این مرحله بیمار فوت می کند. خونریزی از اندازه پتشی تا اکیموز و هماتوم در غشاهای مخاطی و پوست ممکن است به خصوص در قسمت فوقانی بدن و در امتداد خط زیر بغل، زیر سینه در زنان و در محل‌های تزریق فشار رخ دهد.

خونریزی از لثه، بینی، استفراغ خونی، خونریزی از ملنا و رحم، مشکلات تنفسی، بزرگ شدن طحال و کبد دیده می شود. وجود خون و پروتئین در ادرار شایع است.
دوره نقاهت: بیماران از روز دهم که ضایعات پوستی رنگ پریده می شود به تدریج بهبود می یابند.اکثر بیماران 3 تا 6 هفته پس از شروع بیماری که نتایج خون و ادرار طبیعی است از بیمارستان مرخص می شوند. یکی از ویژگی ها یا ویژگی های دوره نقاهت، مدت طولانی آن با ضعف است که می تواند یک ماه یا بیشتر طول بکشد.

پایان خبر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *