مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم انگلی دارید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


انواع انگل های معده و علل و علائم آنها

چه زمانی زاویه وارد بدن می شود و شرایط مناسب را ایجاد می کند عفونت و التهاب در بدن تبدیل می شود. البته شدت، مدت و محل خاص عفونت به عنوان انگل بستگی دارد دلگرم کننده به روز باشید علائم انگل در بدن آن ها ملاقات می کنند.

علائم وجود انگل در بدن

چرا انگل ها خطرناک هستند؟

اکثر مردم فکر می کنند که بدن انسان کمتر مستعد حملات است زاویه این تنها در فقیرترین کشورهای جهان دیده می شود، اما بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر حدود سه میلیارد نفر در جهان به این انگل مبتلا هستند. فرشتگان بسته به نوع آنها می توانند از گلبول های قرمز تغذیه کنند. آنها باعث کم خونی می شوند. یا سوء تغذیه و سوء تغذیه. این انگل ها همچنین از ترشح سمومی که در بدن انباشته شده اند جلوگیری می کنند. در این مقاله علائمی را بیان می کنیم که نشان دهنده احتمال وجود انگل در بدن است.

در بیشتر موارد، انگل ها دستگاه گوارش را زیستگاه خود می کنند. پس از مدتی به مکان دیگری نقل مکان می کنند و منجر به عفونت در ناحیه جدید می شوند، در حالی که کودکان به دلیل حساسیت زیاد به عوامل خارجی، ضعف ایمنی و البته عدم رعایت بهداشت بیشتر در معرض ابتلا به این انگل ها هستند. انگل های رایج در کودکان عبارتند از کدو سبز، کرم و کرم گرد.

انگل ها مهمان ناخوانده هستند. با ورود از طریق دستگاه گوارش، از میزبان تغذیه می کنند و در روده میزبان حفره ایجاد می کنند. آنها تخم های خود را در بدن انسان می گذارند و محیطی را برای تخم گذاری میلیون ها تخم دیگر در روز ایجاد می کنند. تخم مرغ وارد جریان خون می شود و به تمام قسمت های بدن نفوذ می کند و باعث بروز بیماری های مختلف می شود، متاسفانه از آنجایی که اکثر انگل ها به خصوص در مراحل اولیه قابل مشاهده نیستند، اغلب ما را فریب می دهند. گاهی پزشکان و متخصصان برای از بین بردن آنها آنتی بیوتیک تجویز می کنند و گاهی اوقات آنتی بیوتیک ها نمی توانند کارساز باشند.

آنها با تغذیه از هر عضو بدن، حتی مغز، به غذای بیشتری نیاز دارند و بسیار زیاد می شوند. با تغذیه بیشتر از طریق بدن میزبان، آنقدر بزرگ می‌شوند که روده، کبد، مغز و ریه‌ها را اشغال می‌کنند و گاهی به دلیل باریک بودن فضای آن‌ها، بدن را به همین شکل ترک می‌کنند. متاسفانه این مرحله آخر کار است تمام مواد مفید بدن را می خورند. آنها با تولید مواد سمی سیستم ایمنی را از بین می برند. وظیفه آنها این است که دائماً غذا بخورند و تولید سموم را در بدن تخلیه کنند. فرد دائماً از بیماری و خستگی مداوم رنج می برد.

بیشتر بخوانید  علائم و راههای درمان حساسیت به میوه موز

————————————————- ———————————-

انواع انگل

صدها گونه انگل به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: تک یاخته ها و کرم ها.گروه اول تک سلولی هستند که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند. مثل ژیاردیا و دسته ای دیگر بزرگ و بلند قامت که در دوران بلوغ به راحتی دیده می شود. مثل آسکاریس.

شایع ترین انگل های بدن انسان

انگل های روده ای

روزانه 200000 تخم می گذارد و باعث بیماری هایی مانند آپاندیسیت، پریتونیت، خونریزی داخلی، چرک یا چرک در کبد و پانکراس ایستگاه ها

کرم قلاب دار

علت اکثر سوء تغذیه و کمبود آهن است.

کرم کدو حلوایی

روزانه تا یک میلیون تخم می گذارد. گاهی بیش از ده سال در بدن انسان زندگی می کند و طول آن به چند متر هم می رسد.

کرمک

روزانه حدود 15000 تخم می گذارد. کرم ها می توانند تا 2 روز خارج از میزبان زندگی کنند. خارش مقعد و واژن، مشکلات گوارشی، بی خوابی و حتی تحریک پذیری از علائم این کرم در بدن است.

خامه زده شده

عفونت های باکتریایی می توانند باعث مدفوع خونی، درد زیر شکم، افتادگی بیضه ها، کم خونی یا خونریزی شوند.

کرم پهن

بیماری های ریه، مجاری ادراری، کبد، خون و دستگاه گوارش از پیامدهای وجود این کرم ها است.

————————————————- ———————————-

چه چیزی باعث ایجاد انگل در بدن می شود؟

آب یا غذا یا سبزیجات آلوده، گوشت بد پخته نشده، توالت های بد نظافت، حیوانات خانگی، استخر یا حتی کف پا، بهداشت فردی و سوء تغذیه، تغذیه نامناسب و عمر طولانی تحت استرس، شرایط خوبی برای این مهمان ناخوانده است.

یبوست همچنین وضعیت را بدتر می کند زیرا مدفوع مدت بیشتری در روده می ماند و سمی می شود. این فرآیند نوعی قند را در دستگاه گوارش تولید می کند که انگل ها از آن تغذیه می کنند. مواد هضم نشده تجزیه شده در روده گازهای سمی تولید می کنند که باعث نفخ و نفخ می شود. این بهترین محیط برای زندگی انگل ها است.

————————————————- ———————————-

علائم انگل در بدن

مهم نیست کجا زندگی می کنید، حتما به علائم زیر توجه کنید:

• مشکلات گوارشی با وجود رژیم غذایی سالم
• نفخ شکم
گرفتگی بیش از حد عضلانی
خستگی مفرط که حتی با خواب هم از بین نمی رود
قاعدگی نامناسب
• مشکلات جنسی
مشکلات روانی: عصبانیت، افسردگی، بی قراری، فراموشی، تحریک پذیری
• کم خونی یا کمبود آهن (بیشتر در زنان)
• احساس گرسنگی مداوم
تمایل به خوردن غذاهای فرآوری شده و شیرین و فست فود
بیماری های خود ایمنی همراه با علائمی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، درد مفاصل، آرتریت و ادم
عفونت ها
• آلرژی
• احساس حرکت چیزی زیر پوست

زاویه

ورود انگل ها به بدن همیشه دارای علائم و نشانه هایی خواهد بود که تشخیص بیماری انگلی را تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید  11 درمان خانگی معجزه گر برای بیماری سلیاک

1- تغییر اشتها

بی اشتهایی یک عارضه شایع است که زمانی رخ می دهد که انواع مختلفی از انگل ها در بدن وجود داشته باشد. از آنجایی که انگل های بدن غذا را از میزبان می گیرند و در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، تغییر قابل توجه و البته نشانه قوی وجود انگل در بدن تغییر اشتها و البته گاهی افزایش اشتها است. با این حال، آنچه در کودکان شایع تر است کاهش وزن است. همراه با این کاهش اشتها در کودکان، معمولا سوء جذب غذا رخ می دهد. به عنوان مثال، کودک مبتلا به عفونت انگلی ژیاردیا مشکلات قابل توجهی در جذب چربی خواهد داشت. بنابراین، اسهال این نوزاد، مدفوع چرب و کف آلود و براق و بدبو خواهد بود.
هنگامی که بدن در معرض خطر انگل ها قرار می گیرد، سیستم ایمنی سعی می کند آن را از بین ببرد. این فعالیت زیاد مستلزم مصرف انرژی است و این مصرف زیاد انرژی در نهایت انسان را خسته می کند

2- تعویض صندلی

یکی دیگر از بارزترین علائم انگل در کودکان تغییر در دفعات و البته ظاهر مدفوع کودک است. هنگامی که مواد زائد برای دفع به مقعد روده می رود، کرم ها و تخم های انگلی را در راه خود حمل و دفع می کند. بنابراین، این انگل ها در مدفوع یافت می شوند. بنابراین اسهال به خصوص اسهال خونی نیز از علائم شایع انگل ها است.

3- حالت تهوع

معمولاً با اسهال همراه است، حالت تهوع وجود دارد. با این علامت متوجه می شویم که انگل ها به دیواره دستگاه گوارش نفوذ کرده اند. وجود انگل در دستگاه گوارش به ویژه در معده و روده فوقانی می تواند منجر به حالت تهوع در کودکان شود. حالت تهوع که اغلب منجر به استفراغ، درد شکم و ضعف می شود.

4- درد و گرفتگی عضلات شکم

یکی دیگر از علائم رایج انگل ها، به ویژه مالاریا و کرم های گرد، گرفتگی معده است. هنگامی که لارو انگل به دیواره دستگاه گوارش حمله می کند، می تواند بر روی انقباض و تحرک عضلات دستگاه گوارش به ویژه روده تأثیر بگذارد. این اثر منجر به انقباضات مکرر و البته شدیدتر می شود. با تشدید فراوانی و شدت انقباضات، اسپاسم و گرفتگی روده رخ می دهد. بیمار این وضعیت را به عنوان درد شکمی گزارش می کند.

5- تب

تب ناشی از انگل دور از ذهن نیست. مانند عفونت های ویروسی و باکتریایی، وجود انگل بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و آن را فعال می کند و منجر به تب می شود. در واقع، تب ناشی از تلاش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با انگل است. شدت تب معمولاً به شدت و نوع درگیری بدن بستگی دارد و بسته به نوع انگل موجود در بدن، تعریق شبانه و خارش نیز ممکن است با تب همراه باشد.

بیشتر بخوانید  خواص آب گرم و لیمو

6- خستگی

هنگامی که بدن در معرض خطر انگل ها قرار می گیرد، سیستم ایمنی سعی می کند آن را از بین ببرد. این فعالیت زیاد مستلزم مصرف انرژی است و این مصرف زیاد انرژی در نهایت انسان را خسته می کند.

7- بول

اغلب انگل باعث درد می شود و این درد را می توان در هر نقطه از بدن احساس کرد. این درد اغلب به صورت سردرد تظاهر می‌یابد، زیرا برخی از انگل‌ها بر روی سیستم عصبی مرکزی و مغز اثر می‌گذارند، نواحی دردناک را فعال می‌کنند و فرد احساس درد به‌ویژه سردرد می‌کند. برای بسیاری از افراد، این درد به صورت درد عضلانی در بدن نیز ظاهر می شود. درد عضلانی نشانه خوبی از ورود انگل به جریان خون فرد است.

8- مشکلات ریوی

هنگامی که انگل ها به بدن بیمار مهاجرت می کنند، برخی از آنها در ریه ها می نشینند. ورود این انگل ها به اندام های تنفسی می تواند منجر به تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه شود.

علائم انگلی دارید!

چگونه بدن را از انگل ها پاک کنیم؟

کل بدن باید سم زدایی شود. اول از همه دستگاه گوارش را سم زدایی کنید تا انگل های مرده به سرعت از بدن خارج شوند. اگر هنوز دستگاه گوارش خود را تمیز نکرده اید، همین حالا شروع کنید. بعدی سم زدایی کبد است.

دکتر هولدا کلارک سه گیاه دریافت می کند که می تواند صدها صد انگل را در بدن بدون هیچ عارضه ای از بین ببرد..

پوست یا برگ گردو

15 تا 20 گرم پوست سبز یا برگ گردو را در 4 لیوان آب بجوشانید تا سه فنجان باقی بماند. روزی سه فنجان بنوشید.

گوش خاردار

4 گرم برای کودکان و 8 گرم برای بزرگسالان پودر در آب جوش و نیم ساعت بگذارید بپزد. سپس صاف کنید و صبح بخورید.

میخک ها

خوب است هر روز هفته اول بعد از غذا به دنبال برخی از آنها باشید. مطمئناً طعم آن کمی تند است، اما ارزشش را دارد. سپس هر از چند گاهی چند میخک به نوشیدنی هایی که تهیه می کنید اضافه کنید.

علائم انگلی دارید!

رژیم غذایی در برابر انگل ها را رعایت کنید

از خوردن غذاهای شیرین، فرآوری شده، فست فودها و محصولات حاوی گندم بخصوص هنگام سم زدایی بدن خودداری کنید. سیر، پیاز، آب آویشن، روغن آویشن، پونه کوهی، تخم کدو، روغن نارگیل بیشتر به صورت خوراکی استفاده کنید. خوب است این روش سم زدایی را هر شش ماه یک بار انجام دهید تا از شر انگل های بیشتری خلاص شوید تا از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید زاویه

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ———————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *