مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم انفارکتوس میوکارد در زنان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علائم انفارکتوس میوکارد در زنان

علائم انفارکتوس میوکارد در زنان

وضعیت بیماری های قلبی و عروقی و شیوع سکته های قلبی در جوانان زیر 30 سال کشورمان نگران کننده است، در سال های اخیر سکته های قلبی در زنان بیشتر از مردان مشاهده شده است، 30 تا 54 سال که به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده اند. .

آکریتی گوپتا، یکی از متخصصان این مطالعه، می گوید: «زنان بعد از حمله قلبی بیشتر احتمال دارد در اثر سکته قلبی جان خود را از دست بدهند و احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی نیز بیشتر است. بیماری قلبی آسیب پذیرتر است. این مطالعه همچنین نشان داد که مردان بیشتر در معرض کلسترول بالا هستند، در حالی که زنان بیشتر در معرض فشار خون بالا، دیابت و نارسایی قلبی هستند.

این یافته ها بر لزوم کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند دیابت، فشار خون بالا و استعمال دخانیات در بیماران جوان و همچنین افزایش آگاهی در این زمینه تاکید می کند.» آنها به سادگی از کنار آنها می گذرند و آنها را بی اهمیت می دانند. علائمی مانند تنگی نفس، خستگی، درد شکم و غیره. برخی از علائمی است که ممکن است نشان دهنده احتمال حمله قلبی در زنان باشد. بنابراین بهتر است نسبت به این علائم بیشتر آگاه باشید.

– سهل انگاری زن
– تنگی نفس
خستگی غیرمعمول
– آره
– درد قفسه سینه
– زنان مبتلا به دیابت

هر مشکل و بیماری علائمی دارد که در بیشتر موارد با شناسایی به موقع از بروز مشکلات جدی و خطرناک جلوگیری می کند. در این مقاله قصد ایجاد نگرانی یا ترس در دل شما را نداریم. ما فقط می خواهیم آن را برگردانیم تا از سلامتی خود غافل نشوید و برخی علائم ساده را جدی بگیرید. زیرا همین علائم ساده می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید  درمان تنگی نفس با گیاهان دارویی در طب سنتی

علائم انفارکتوس میوکارد در زنان

سهل انگاری زنانه

فقط خانم ها می دانند که در طول روز چقدر سرشان شلوغ است و گاهی حتی فرصت سر خاراندن هم ندارند. اگرچه زنان در مراجعه به پزشک جدی‌تر هستند، اما مانند مردان علائم ساده‌ای مانند خستگی، درد شکم، تنگی نفس، آروغ زدن و… را تجربه می‌کنند، غافل از اینکه این علائم به ظاهر ساده می‌توانند سلامت قلب را به خطر بیندازند. .

علائم حمله قلبی یا سکته مغزی در زنان مانند مردان نیست. انفارکتوس میوکارد در زنان بدون کلید و با حداقل درد است و معمولا دیر تشخیص داده می شود و در 55 درصد موارد احتمال مرگ وجود دارد. به همین دلیل لازم است همیشه از علائم هر چند ساده اما آزاردهنده آگاه باشید.اگر بسیاری از علائم ذکر شده در زیر را تجربه کردید، حتماً برای بررسی وضعیت سلامتی خود به پزشک مراجعه کنید.

تنگی نفس را جدی بگیرید

خانم ها در طول روز مشغول کار زیاد هستند و اگر مشغله داشته باشند گرفتاری هایشان چند برابر می شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات نفس کشیدن برایشان طبیعی است زیرا این مشکل را به استرس و خستگی روزمره ناشی از کار نسبت می دهند، اما کارشناسان چیز دیگری می گویند.

به گفته آنها، اغلب زنانی که دچار سکته قلبی می شوند، معمولاً مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی دارند که به آنها توجه نکرده اند. اگر در طول روز ناگهان دچار تنگی نفس شدید و علت خاصی پیدا نکردید، با پزشک خود تماس بگیرید. شاید موضوع مهمی نباشد، اما نادیده گرفتن آن برای سلامتی شما مفید نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  عادات بد غذایی و اشتباهات رایج در سفره های ایرانی!

خستگی غیرمعمول: ممکن است قلب شما دچار مشکل شود

زنان دائماً کارهای خانه را انجام می دهند، از بچه ها مراقبت می کنند و در بسیاری از موارد بیرون از خانه کار می کنند. چندین تعهد خانم های امروزی نیز باعث خستگی شدید آنها می شود که با استراحت بیشتر رفع می شود.اما متخصصان معتقدند خستگی مفرط و غیرعادی را نباید نادیده گرفت زیرا می تواند نشانه پنهان سکته قلبی باشد. اگر خستگی مداوم شدید و در عین حال مشکلاتی مانند فشار خون، اضافه وزن و کلسترول خون بالا دارید، حتما باید با پزشک مشورت کنید.

علائم انفارکتوس میوکارد در زنان

سکسکه، آروغ زدن و درد شکم

بدون شک مشکلاتی مانند آروغ زدن، درد معده یا سکسکه همیشه به مشکلات گوارشی نسبت داده می شود. درست است که در بیشتر موارد این مشکلات نشان دهنده مشکلات گوارشی است، اما همین مشکلات به ظاهر ساده می تواند نشان دهنده احتمال سکته قلبی در زنان نیز باشد.

به گفته متخصصان، سکسکه، حالت تهوع، استفراغ، تعریق، آروغ و بلندی معده از جمله مشکلات گوارشی است که می تواند نشان دهنده احتمال حمله قلبی باشد. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید و احساس می کنید مستعد ابتلا به آن هستید و در عین حال این علائم را در خود مشاهده کرده اید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

درد قفسه سینه

زنان نیز مانند مردان، درد قفسه سینه را نادیده می گیرند. البته چون فکر می کنند سکته قلبی یک مشکل مردانه است، خوشحال می شوند. اما باید بدانید که حمله قلبی زنان را نیز تهدید می کند. در بسیاری از موارد، درد قفسه سینه ممکن است مشکل بزرگی نباشد. اما اگر درد پشت جناغ ناگهانی است، بیشتر تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید  اپلرنون چیست و چرا تجویز می شود؟

درد در این ناحیه قوی و شدید است و نفس شما را بند می آورد که می تواند به گردن، فک، بازوی چپ یا هر دو بازو و گاهی به پشت یا شکم گسترش یابد. هر زمان که در شب یا صبح زود چنین دردی احساس کردید، بلافاصله با پزشک مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که اگر درد قفسه سینه بیش از 30 دقیقه طول بکشد، لازم است با آمبولانس تماس بگیرید.

زنان مبتلا به دیابت باید بیشتر مراقب باشند

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما گاهی اوقات حمله قلبی می تواند بدون علامت اتفاق بیفتد، به خصوص در زنان مبتلا به دیابت. در واقع ممکن است سکته قلبی در این افراد بدون درد یا مشکلات یا بیماری های خاص تنفسی رخ دهد.

هشدار

توصیه می کنیم در مورد علائم فوق دقت بیشتری داشته باشید. در بسیاری از موارد مشکل خاصی وجود ندارد و بیشتر این علائم ناشی از خستگی، استرس و استرس روزانه است. اما گاهی اوقات همین علائم ساده می تواند نشان دهنده مشکلات جدی تری باشد، بنابراین بهتر است یک معاینه پزشکی دقیق انجام شود، زیرا اگر سکته قلبی در زنان دیر تشخیص داده شود، خطر مرگ یا عود بیشتر از مردان است.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *