مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم آنفولانزای گوجه فرنگی / این ویروس چقدر خطرناک است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



دکتر علیرضا ناجی با اشاره به اینکه آنفولانزای گوجه فرنگی یا تب گوجه فرنگی یک عفونت ویروسی است، گفت: این بیماری کشنده نیست و یک بیماری شایع در کودکان است.

وی با بیان اینکه اخیراً این بیماری عفونی و تب دار در برخی مناطق هند گزارش شده است، تصریح کرد: یکم شهریورماه دستورالعمل آنفولانزای گوجه فرنگی از سوی وزارت بهداشت هند صادر شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به علائم آنفولانزای گوجه فرنگی خاطرنشان کرد: با این بیماری جوش های حلقوی روی بدن، تب، درد مفاصل و گاهی اسهال از علائم این بیماری است.

علائم آنفولانزای گوجه فرنگی

کم آبی بدن، حالت تهوع، استفراغ و خستگی از دیگر علائم این بیماری است که دکتر ناجی به آن اشاره کرد و افزود: آنفولانزای گوجه فرنگی معمولا با نام HFMD به معنای بیماری دست، پا و دهان شناخته می شود. یک بیماری انتروویروسی که عمدتاً از طریق دستگاه گوارش منتقل می شود. دستگاه و تنفس. تصور می شود آنفولانزای گوجه فرنگی توسط کوکساویروس های A-16 و A-6 ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد عفونت های ویروسی که کودکان به آن مبتلا می شوند بسیار زیاد است و نمی توان همه این ویروس ها را در آزمایشگاه بررسی کرد، گفت: در سال های اخیر به دلیل تاثیر اپیدمی ها، تعداد آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه های ویروس شناسی افزایش یافته است. صعودی است. به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با اشاره به اینکه بیماری آنفولانزای گوجه فرنگی به راحتی قابل شناسایی است، گفت: عفونت های ناشی از این ویروس می تواند علائم عصبی ایجاد کند و مبتلایان به عفونت مغزی نیز مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید  زلزله هرمزگان امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ دقایقی پیش – ایران چطور

وی گفت: این بیماری در 99 درصد بیماران خود به خود برطرف می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با بیان اینکه راش گوجه فرنگی معمولاً در ناحیه زبان، لثه، قسمت داخلی گونه، کف دست و پا ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: در برخی افراد این علائم در زیر ناخن ها بروز می کند.

به گزارش ستاد خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ناجی به روش های درمان بیماری آنفولانزای گوجه فرنگی اشاره کرد و افزود: داروها بر اساس علائم بیماری تجویز می شوند و بر اساس دستورالعمل های منتشر شده برای این بیماری، بیماران باید برای پنج تا هفت روز منزوی باشید. به دیگران نیز باید آموزش داد که کودک مبتلا به این بیماری را در آغوش نگیرند و همچنین مراقب نمک زدن انگشت کودک باشند.

یک معلم دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا می توان آنفولانزای گوجه فرنگی را با آنفولانزای میمونی اشتباه تشخیص داد؟ وی گفت: بثورات در آبله میمون عمیق‌تر است و انتشار راش در بدن نیز متفاوت است، اما مانند آبله میمون، درمان خاصی برای آنفولانزای گوجه‌فرنگی وجود ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *