علائم؛تشخیص و درمان بیماری راش



دلایل خارش پوست به دلیل بیماری راش و درمان آن


با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان بیماری راش آشنا شوید.


بیماری راش


دلایل خارش پوست چیست؟


دلایل ممکن و معمول کاهش پوست می توانند، شامل موارد زیر باشند:


  • خشکی پوست

  • اگر تکه ها و بیرون زدگی های حاوی جوش و سرخی برروی پوست خود نمیبینید و یا تغییرات شدید و ناگهانی برروی پوست خود نمیبینید، پس مشکل شما احتمالا خشکی پوست می باشد.

  • مشکلات پوستی و راش ها خیلی از مشکلات پوستی باعث خارش می شوند. اگزما، پسوریازیس، گال، شپش، آبله مرغان و کهیر از جمله این مشکلات می باشد.

  • بیماری های داخلی این بیماری ها شامل مشکل کبید، سوء جذب گندم (بیماری سلیاک)، نارسایی کلیه، کم خونی ناشی از کمبود آهن، مشکلات تیروئیدی و سرطان ها از قبیل لوسمی و لنفوم می باشد. در این نوع بیماری ها و مشکلات، خارش عموما کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • اختلالات عصبی مشکلاتی که برروی سیستم عصبی تاثیر می گذارند، از قبیل بیماری ام اس، دیابت شیرین، بیماری زونا و … می توانند باعث خارش پوست شوند.

  • التهاب و واکنش آلرژیکی پشم، مواد شیمیایی، شوینده ها و سایر مواد می توانند باعث التهاب پوست و خارش آن شوند. بعضی اوقات موادی همچون سموم و یا مواد آرایشی هم باعث واکنش آلرژیکی می شوند. آلرژی به مواد غذایی نیز باعث واکنش آلرژیک می شود.

  • داروها واکنش به داروها، از قبیل آنتی بیوتیک ها، داروهای ضدقارچی و یا داروهای مخدر دار باعث راش های پوستی و خارش می شوند.

  • بارداری در طی بارداری، بعضی از زنان دچار خارش، بخصوص برروی شکم، ران ها، سینه ها و دست های خود می شوند. همچنین بیماری هایی که باعث خارش پوست می شوند، در طی دوران بارداری بدتر می شود.


بیماری راش و درمان آن


علائم بیماری راش


در بیماری راش وقتي سطح پوست تحريك شود يا در اثر خارش زياد صدمه ببيند، باكتري هاي موجود روي پوست وارد جراحت مي شوند و محل را عفوني مي كنند. به گزارش بخش پوست سایت اسان طب ، زخم آن ناحيه به صورت تاول نرم آب داري در مي آيد كه مسري است و خاراندن آن ممكن است باعث پخش شدنش به ساير قسمت هاي بدن شود.به اين بيماري زرد زخم مي گويند .


نوع ديگر بیماری راش با گلودرد و قرمز و ملتهب شدن زبان و با تب و احساس زبري و دانه دانه شدن پوست همراه است و در اثر باكتري استرپتوكوك ايجاد مي شود و با آزمايش هاي لازم مي توان وجود باكتري مخصوص گلودرد را تشخيص داد . با درمان مناسب باكتري استرپتوكوك در سيستم بدن معمولا جوش هاي ريز خشك شده و پوسته پوسته و ناپديد مي شوند و ظرف مدت كوتاهي عوارض مربوط به آنها هم از بين مي رود باشد و با فشار دست فرو برود، ولي خارش نداشته باشد، ممكن است نشانه ي واكنش بدن به دارو يا عفونت جدي باكتريال باشد .


بیماری راش و درمان آن


انواع راش


یکی از شکایت های بیماری روماتیسم وضعیتی به نام واسکولیت روماتیسمی است. اگر واسکولیت سرخرگ ها و سیاهرگ های بزرگتر را درگیر کند، منجر به راش هایی می شود که قرمز و دردناک است. این راش ها اغلب بر روی پاها دیده می شود.

خوشبختانه، کمتر از 5 درصد از بیماران روماتیسمی، واسکولیت را در خود نشان می دهند. تعداد کمی نیز در سرخرگ های بزرگتر این وضعیت را نشان می دهند.


بیماری راش و درمان آن


هشدار های بیماری خطرناک راش


در صورت بروز جوش هاي ريز كبود ، بدون سابقه ي افتادن، ضربه خوردن ، فورا پزشك را خبر كنيد، چون ممكن است نشانه ي شرايط وخيمي در داخل بدن باشد .


  • اگزما شكل تعميم يافته ي اين ناراحتي

  • بیماری راش است كه به صورت برآمدگي هاي كوچك روي نواحي حساس بدن مثل پوست پشت زانوها ، تاخوردگي بازوها و دور گردن پديدار مي شود.

  • در مورد اگزما ، نواحي مبتلا شده خارش شديد دارند و خاراندن آنها پوست راتحريك مي كند با ادامه ي اين كار پوست كلفت مي شود و پلاك هايي تشكيل مي دهد كه پس از خوب شدن به صورت نواحي تيره روي پوست باقي مي مانند .


خارش شديد ممكن است قوه ي تمركز كودك را از بين ببرد و تغييرات رفتاري بسياري در او ايجاد كند غدد عرق باعث تنظيم دماي بدن مي شود و از آن جا كه غدد عرق نوزادان هنوز كاملا تكامل نيافته ، كارآيي كم تري دارد . غدد چربي و عرق نوزادان به راحتي مسدود مي شود و در نتيجه ، افزايش دما به سرعت باعث بروز جوش هاي ريز قرمز كم رنگي روي پوست انها مي شود .با 10 مورد از دلایل خارش پوست اشنا شوید .


اگر سوختگي پاي بچه شديد است ، بهتر است والدين بگذارند بچه تا حد امكان چند روزي بدون پوشك به سر ببرد . اگر بچه فعال و نو پاست ممكن است كمي كثيف كاري كند ، اما پايين تنه اش خشك مي ماند و سريع تر خوب مي شود .


بیماری راش و درمان آن


راش های مختلف، درمان های مختلف


نزدیک به 100 بیماری وجود دارد که در آنها راش پوستی دیده می شود و منجر به التهاب مفاصل می گردد. بیماران روماتیسمی ممکن است انواع مختلفی از راش ها را روی پوستشان نشان دهند که این به دلیل اختلال و نقص سیستم ایمنی است. این راش ها درجات شدت متفاوتی دارند و نیازمند انواع مختلف درمان هستند.

درمان بیماری های پوستی مرتبط با روماتیسم، برای هر بیمار با توجه به بیماری شان و وضعیت بیماری فرق می کند. بنابراین، هرگونه راش مرتبط با آرتریت روماتوئید نیازمند توجه خاص پزشک و راهنمای درمان است.


بیماری راش و درمان آن


گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم


مرجان امینی


بیشتر بخوانید  فواید خواب چیست؟راههای خوب خوابیدن را میدانید؟

دیدگاهتان را بنویسید