عقب نشینی دلار | جزییات آخرین قیمت دلار



آنچه دیگران می خوانند:


بررسی اجمالی بازار ارز تهران در اولین روز هفته نشان داد که در نیمه نخست معاملات نقدی قیمت دلار نوسانات صعودی را تجربه کرد، فعالان بازار این اتفاق را پس از افزایش قیمت دلار در روز گذشته روی داد. معامله پس زمینه

خبری که قیمت دلار را تهدید کرد

این در حالی است که در نیمه دوم از سرعت حرکت دلار کاسته شد و نسبت به روز پنجشنبه تقریباً متضرر نشد. دو دلیل مهم ثبات نسبی اسکناس آمریکایی در تهران را تاجران اخبار جدیدی دانستند که شب گذشته و امروز به بازار مخابره شد.

شب گذشته یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که مقامات ایرانی و آمریکایی ماه گذشته در عمان مذاکرات غیرمستقیم داشته اند.

در همین راستا امروز مجتبی توانگر نماینده مردم تهران مذاکرات ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد.

پیش از آغاز معاملات امروز، اختازنفس در گزارشی با اشاره به ادعای آکسیوسو نوشت.

دلیل دیگری که دلار آسیب دید

از نگاه فعالان اقتصادی؛ یکی دیگر از دلایلی که معاملات دلار در بازار امروز با مشکل مواجه شد، خبرها بود. یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از آزادسازی 3 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در عراق خبر داد.

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی

در بازار رسمی، قیمت دلار در مرکز مبادلات طلا در اولین روز هفته بدون تغییر بود اما یورو افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  اعضای اوپک با تقویت انسجام مانع تفرقه‌افکنی غربی‌ها شوند

امروز شنبه 29 خرداد 1402 قیمت دلار در مرکز ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح 42 هزار و 82 تومان قرار دارد.

همچنین قیمت یورو در این مرکز 45 هزار و 234 تومان است که 200 تومان افزایش داشته است.

قیمت درهم امارات در سطح ۱۱ هزار و ۴۵۸ تومان اعلام شد.

نرخ حواله به دلار، حواله به یورو و حواله درهم در این مرکز 38 هزار و 256 تومان، 41 هزار و 122 تومان و 10 هزار و 417 تومان درج شده است.

قیمت طلای 18 عیار کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در محدوده 1960 دلار بسته شد. در بازار داخلی ایران به نقل از سایت اتحادیه طلا و ارز تا سطح 2 میلیون و 356 هزار و 200 تومان صعود کرد اما امشب در محدوده 2 میلیون و 312 هزار و 100 تومان فروخته شد. نسبت به دو روز قبل 36 بود 1000 تومان کاهش داشت.

سکه امامی از دلار جدا شد

در بازار امروز اگرچه نرخ دلار متضرر شد و قیمت طلا مسیر نزولی را انتخاب کرد، اما معامله گران سکه به دنبال احتیاط بودند. به گزارش رسانه ها، قیمت سکه امامی امروز تا حدودی از دلار جدا شده است. و مسیر صعودی را انتخاب کرد.

سکه امامی امروز وارد کانال 28 میلیون تومان شد; اگر هر کانال قیمت را به 10 مرحله مساوی تقسیم کنیم. قیمت داخلی فلز گران امروز به 28 میلیون تومان رسید که نسبت به عصر پنجشنبه این قیمت بیش از 700 هزار تومان افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  حساب بانکی کارگزاران بزرگ مسدود شده / سهمیه پیام برای بازگرداندن پیام ها صف دلار

البته در نیمه دوم معاملات با ضعیف شدن روند معاملات دلار، نرخ رشد قیمت سکه نیز کاهش یافت و در محدوده 28 میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد. این قیمت نسبت به دو روز قبل بیش از 400 هزار تومان افزایش داشته است.


دیدگاهتان را بنویسید