مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عقب نشینی با دلار – ایسنا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



دلار برای دومین روز متوالی سقوط کرد.

به گزارش رویترز ، در خبرهای بد برای اقتصاد آمریکا ، به ویژه با سرعتی نگران کننده ، تعداد افرادی که در هفته اول جولای متقاضی مزایای بیکاری بودند ، 2000 نفر کاهش یافت و به 373000 نفر در هفته قبل رسید. سه هفته گذشته تا کنون طبق آمار وزارت کار ایالات متحده ، بیشترین افزایش تقاضا برای مزایای بیکاری در لوئیزیانا است. تاکنون 155 میلیون آمریکایی واکسن کرونا را دریافت کرده اند اما بازار کار به اوج خود بازنگشته است.

با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونر قلب و ظهور گونه های جهش یافته جدید ، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای به کشورها هشدار داد تا در رفع محدودیت های تجاری و مقررات قرنطینه احتیاط کنند. فقط در هفته اول ماه جولای ، میزان بیماری عروق کرونر قلب در اروپا نسبت به هفته قبل 33 درصد افزایش یافته است. دلتا ویروس کرونا ، که باعث کشته شدن بسیاری از افراد در هند شد ، اکنون نوع غالب در اروپا و ایالات متحده است.

رشد نسبتاً متوسط ​​بخش خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن ، انتظارات فعالان بازار را برای پایان سریعتر سیاست های محرک بانک مرکزی افزایش داد. بخش خدمات ، به ویژه در توزیع کالاها ، به دلیل کمبود کالاهای وارداتی ، رشد چشمگیری را در رشد تجربه کرده است. از طرف دیگر ، در اروپا شاخص اطمینان بازرگانان از وضعیت اقتصادی آلمان ، به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا در هفته اول ماه جولای ، پس از سه رشد مثبت متوالی ، به دامنه منفی رشد بازگشت.

با بهبود تدریجی تقاضا و از سرگیری تجارت ، که منجر به افزایش درآمد آنها شد ، درآمد مالیاتی دولت ایالات متحده نیز افزایش یافت که برای کاهش سرعت شیب کسری بودجه مفید است. طبق وب سایت بدهی ایالات متحده ، درآمد مالیاتی دولت ایالات متحده تا پایان ماه ژوئن به 3 تریلیون 505 میلیارد و 694 میلیون دلار رسیده است و درآمد مالیاتی دولت ایالات متحده تا پایان ماه جاری به یک تریلیون 821 میلیارد و 633 میلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید  چرا دوست داریم عاشق و متعهد شویم ؟

در 12 ماه منتهی به ماه مه ، رشد به 1.7٪ ، 0.1٪ بیشتر از ماه قبل و 1.8٪ بیشتر از رشد ثبت شده در 12 ماه منتهی به ماه مه ، کاهش یافته است. مشابه ماه گذشته. اگرچه به طور کلی بخش تولید ایالات متحده سهم عمده ای از رشد اقتصادی کل کشور را به خود اختصاص نمی دهد ، اما رشد تولید می تواند انگیزه جدیدی برای بخش صنایع باشد و از رشد کلی در سه ماهه دوم سال جاری حمایت کند. این افزایش می تواند به افزایش اشتغال کمک کند.

کسری تجاری ایالات متحده همچنان در حال رشد است و فشار بیشتری به دلار وارد می کند. در ماه مه ، واردات از ایالات متحده به 277.3 میلیارد دلار رسیده است که 71.2 میلیارد دلار بیشتر از صادرات از ایالات متحده است. صادرات ایالات متحده در مقایسه با ماه قبل 0.6 درصد و واردات 1.3 درصد افزایش داشته است. چین همچنان بیشترین کسری تجاری (27.2 میلیارد دلار) و پس از آن کانادا با 1.8 میلیارد دلار بیشتر از واردات خود از ایالات متحده است.

علاقه بانک های مرکزی به دلار در حال افزایش است و بورس های سبز جای ارزهای ایمن تری مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس را می گیرند. براساس صندوق بین المللی پول ، سهم دلار از ذخایر ارزی جهان در پایان سه ماهه اول سال 2021 به 59.5 درصد رسید و به این ترتیب بیشترین افزایش سه ماهه دلار در 9 ماه گذشته گزارش شد. این رقم 0.7٪ بیشتر از رقم ثبت شده برای مدت مشابه قبل است. رقیب اصلی دلار یعنی یوان نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده و 2.4 درصد از ذخایر آن را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید  قلیان کشیدن یک پیرمرد وسط سیل و باران در بوشهر! + ویدیو

اظهارات یک مقام عالی رتبه فدرال رزرو ایالات متحده باعث اطمینان بیشتر بازرگانان در تغییر روند سیاست فدرال رزرو شد. کریستوفر واکر گفت: برنامه خرید اوراق قرضه در مقیاس بزرگ باید متوقف شود و زمان مناسب برای افزایش نرخ بهره هنگامی که بیکاری سقوط می کند یا تورم بالاتر از سطح فعلی است ، دید. واکر افزود که تا سال 2023 نرخ بهره با سطح فعلی کاملاً متفاوت خواهد بود.

بازار مسکن ایالات متحده همچنان بی ثبات است و متوسط ​​رشد قیمت مسکن در بزرگترین اقتصاد جهان پس از افت شدید عرضه مسکن در آوریل به بالاترین حد 15 ساله رسیده است. در طول دوره 12 ماهه ، رشد قیمت مسکن در 20 شهر بزرگ ایالات متحده 14.9٪ بوده است که 0.4٪ بیشتر از مدت مشابه ماه گذشته است. از 20 شهر بزرگ ایالات متحده ، متوسط ​​قیمت مسکن در 19 شهر نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

با بهبود تقاضا و افزایش اشتغال در شرکت ها ، بیکاری در بیشتر کشورها از جمله ایالات متحده در حال کاهش است و این امر به ویژه برای اطمینان از ادامه رشد اقتصادی در میان مدت بسیار مهم است. تحلیلگران بانک ANG با اشاره به کاهش بیکاری گفتند: “با این چرخه ، باید شاهد ورود پس اندازهای محتاطانه در بازارهای مالی باشیم که به ویژه در بازار ارز باعث نوسانات کوتاه مدت به نفع ارزهای پرخطر خواهد شد.” .

تاکنون بیش از 186 میلیون و 89 هزار و 34 مورد تاج گذاری گزارش شده است که در این میان 4 میلیون و 21 هزار و 397 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده با 621،946 ، برزیل با 528،611 ، هند با 405،503 ، مکزیک با 234،192 و پرو با 193،743 بوده است.

بیشتر بخوانید  نیاز به تجدید نظر در رویکرد سیاست گذاری در انتقال آب بین حوضه ای

جین فولی ، استراتژیست ارشد ارزی Robobank ، گفت: “ما مدتهاست که شاهد تأثیر مثبت پیشرفت واکسیناسیون در بازار ارز هستیم.” میزان واکسن ها در برابر جهش های جدید بسیار مورد توجه تجار قرار گرفته است. به طور کلی ، اگر معامله گران به این نتیجه برسند که هنوز هدف از بین بردن خطر تاج را دارند ، به نفع دلار به دارایی های امن تری روی خواهند آورد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.31 درصد کاهش در 92 هزار و 368 واحد بسته شد.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1092 دلار اعلام شده است. (نرخ های فوق براساس ساعت کار بازارهای ارز در نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات پوند با 0.15٪ معامله به 1،377 دلار معامله شد. یورو پس از باقی ماندن در کانال 1.18 با 0.37 درصد رشد به 1.184 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افت 0.78 درصدی به 109803 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با قیمت 1334 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز برابر با 6،490 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *