روز جدید به گزارش اخبار روانشناختی ، آدام هامپشایر ، استادیار تصویربرداری رایانه ، شناختی و بالینی در مغز و اعصاب در کالج امپریال لندن ، گفت: “به طور تصادفی در میانه زمانی که ما در حال جمع آوری اطلاعات در مورد بهداشت روان و روان در مقیاس بسیار گسترده بودیم. مشارکت با پروژه BBC2 Horizon ، آزمایش بزرگ اطلاعاتی انگلیس ، شیوع بیماری در انگلیس افزایش یافته است. “
وی افزود: این آزمون شامل مجموعه ای از وظایف طراحی شده برای اندازه گیری ابعاد مختلف توانایی شناختی است و برای استفاده در علوم شهروندی و تحقیقات بالینی در نظر گرفته شده است. تعدادی از همکاران من این مطالعه اپیدمی را به عنوان فرصتی برای جمع آوری اطلاعات مهم در مورد چگونگی تأثیر همه گیری ها و بیماری کوید 19 بر سلامت روان و شناخت ارائه دادند.
همپشایر گفت: “من همچنین به آن فکر کردم و می خواستم تا آنجا که می توانم کمک کنم ، بنابراین مطالعه را با اطلاعات مربوط به بیماری کوید -19 و به طور کلی تأثیر اپیدمی به طور روزانه گسترش دادم.”
همپشایر و تیم وی داده های 8137 شرکت کننده را که بین ژانویه و دسامبر سال 2020 تست هوش را پشت سر گذاشتند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از کل نمونه ، 12689 مورد از توسعه بیماری Covid-19 با درجات مختلف ناراحتی تنفسی گزارش کردند.
محققان پس از کنترل عواملی مانند سن ، جنس ، عادت استفاده از یک دست ، زبان اول ، سطح تحصیلات و سایر متغیرها دریافتند که افراد آلوده به Covid-19 عملکرد کمتری در آزمایش های هوشی نسبت به افراد بدون ویروس دارند.
محققان می گویند بیشتر کاستی ها در کارهایی یافت می شود که نیاز به تفکر ، برنامه ریزی و حل مسئله دارد و به گفته لانگ کوید ، “مه مغز” تمرکز و یافتن کلمات مناسب را دشوار می کند.
تحقیقات قبلی نیز نشان داده است که بخش زیادی از بازماندگان Covid-19 تحت تأثیر اختلالات عصبی و روانشناختی قرار دارند.
وی گفت: “ما باید مراقب باشیم زیرا به نظر می رسد ویروس می تواند بر دانش ما تأثیر بگذارد.” ما به طور کامل نمی فهمیم که چگونه ، چرا یا چه مدت ، اما باید بلافاصله آن را بفهمیم و واکسینه شویم تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.
میزان اختلال عملکرد شناختی نیز به شدت بیماری مربوط می شود ، بیشترین کمبودها در افرادی که به سیستم تنفسی نیاز دارند و در بیمارستان بستری هستند مشاهده می شود ، این بیماری با کاهش 7 درصدی ضریب هوشی همراه است. این کاهش حتی بیشتر از آن است که قبلاً در افراد مبتلا به سکته مغزی و اختلالات یادگیری دیده شده بود.
اگرچه تعداد کمی از 275 شرکت کننده آزمون IQ را قبل و بعد از Covid-19 به پایان رساندند ، این مطالعه از یک روش مقطعی استفاده کرده و توانایی نتیجه گیری قطعی در مورد علت و معلول را محدود کرده است. شرایط موجود
مهمتر از همه ، ما نه اساس مکانیکی دانش شناختی مشاهده شده را می دانیم و نه می دانیم که آیا هیچ تاثیری بر دانش می تواند مداوم باشد یا خیر. ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا فناوری ارزیابی را برای استفاده در مجموعه مطالعاتی که به این س answerالات پاسخ می دهد ، ارائه دهیم.
این مطالعه تحت عنوان “اختلال شناختی در افراد بهبود یافته از Covid-19” توسط آدام همپشایر ، ویلیام تندر ، ساموئل آر چمبرلین ، ایمی جولی ، جان ای گرانت ، فیونا پاتریک ، نادابا مازیبوکو ، استیو CR ویلیامز ، جوزف ام بارنابی ، پیتر هلر و میتول A. مهتا آماده است.
یافته ها در مجله Lancet EClinicalMedicine منتشر شد.