عضو کمیته اقتصادی پارلمان: “تورم و تورم” قدرت خرید مردم را کاهش می دهد


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بیجار علیرضا زندیان ظهر امرور در جلسه با رئیس و کارکنان اداره سکوت شهرستان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مصرف کنندگان در تأمین کالاهای اساسی و معیشتی دچار مشکلات و مشکلات زیادی شده اند ، اظهار داشت: اجبار ، تحت تأثیر و شاهد کاهش معاملات .

وی با بیان اینکه نوسانات سریع قیمت ها و نیازهای کالاها تأثیر بسزایی در مصرف کنندگان ، اصناف و تولیدکنندگان داشته است ، گفت: تورم و تورم قدرت خرید مصرف کننده را کاهش داده و رکود بازار را دنبال می کند ، در حالی که رونق میانجیگری را تقویت می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت دوازدهم در نظارت بر بازار و حمایت از همه عوامل بازار و مصرف کنندگان ضعیف است و کمترین حمایت را از آنها دارد ، تصریح کرد: در این راستا مجلس با این شرایط مقابله کرد تا تصویب یک طرح معیشتی برای کمک به افراد کم درآمد و دهک های آسیب پذیر جامعه و زمینه ای برای پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به اصناف آسیب دیده و کاهش مالیات آنها.

وی با اشاره به اینکه تلاش های مجلس در دوران تاجگذاری به دلیل همکاری ضعیف دولت تأثیر زیادی نداشته است ، افزود: امیدواریم با آمدن دولت جدید و ارائه راه حل های اصولی بتوانیم بر مشکلات پیشرو غلبه کنیم. “

زندیان ضمن تأکید بر نظارت و بررسی قیمت و عرضه کالاها و نیازهای اساسی مردم در روزهای مختلف سال ، اظهار داشت: از یک سو باید اولویت را به لزوم اصلاح قوانین تجارت و حمایت از مشاغل و فروشگاه های خرده فروشی اختصاص داد. ، و از طرف دیگر ، دفتر سکوت خود را افزایش دهید و همه مسائل مهم را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید  آیا در ساعات آینده توافقی در وین حاصل می شود؟ + جزئیات / عکس

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اعلام لزوم ایجاد فضای مناسب برای ساماندهی دستفروشان و رفع سد راه شهر از شهرداری با مساعدت مقامات ذیربط برای رفاه حال همشهریان ، تأكید كرد: برای محافظت و زنده نگه داشتن میراث باستانی دیار گروس ؛ مقدمات فرشهای آهنی بیجار برای ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در بازار سنتی بیجار انجام می شود و حمایت از بافندگان فرش و تهیه بیمه و وام مناسب برای مشاغل خانگی در دستور کار است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: طرح تکمیل زنجیره فولاد شهر بیجار با تأسیس کارخانه فولاد با ظرفیت 800000 تن در مرحله تأمین است. زیرساخت ها ، به ویژه برق. مراحل این پروژه به اطلاع مردم خواهد رسید.

زندیان از امضای تفاهم نامه ای برای برگزاری دوره آموزشی برای بهره برداران حفاری در بیجار با سازمان فنی و حرفه ای و اتحادیه تمرینات در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: “ثبت نام کارآموزان به زودی آغاز می شود. اطمینان از جوانان و شکوفایی برای توسعه از پتانسیل های معدنی پنهان شهر و حومه.

رئیس و کارشناسان اداره سکوت شهرستان بیجار با ارائه گزارشی از وضعیت موجود و اقدامات انجام شده از کمبود نیروی کار علی رغم دامنه کار به ویژه در زمینه نظارت بر بازار ، کارگاه ها ، اتحادیه های کارگری و معادن در منطقه خبر دادند. این نقاط ضعف برطرف شده است.

انتهای پیام / 491 / ش

دیدگاهتان را بنویسید