مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عضو هیئت تحریریه خبرآنلاین: مسائل فنی آب باید در یک فضای متخصص بررسی شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری عضو هیئت تحریریه خبرآنلاین وی گفت: در روزهای اخیر ، وضعیت کنونی خوزستان به دلیل جستجوی منطقی مربوط به کمبود آب یا آشفتگی در کشاورزی ، به بحث سیاسی هدایت شده توسط رسانه های خارجی تبدیل شده است.

این فعال رسانه ای ادامه داد: نمی گویم همه چیز توسط آنها اداره می شود اما در روزهای اخیر اگر کانال تلگرامی بی بی سی را تماشا کنید ، هر روز او سعی می کند گزارش هایی از تظاهرات در خوزستان و غیره منتشر کند که برخی از آنها درست است و برخی دروغ است و برخی دیگر بزرگ نمایی است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از چهره های سیاسی داخلی و رسانه ها تحت تأثیر این مشاغل قرار گرفته اند و این امر عملاً موضوع را از اعتراض منطقی به اعتراضاتی تبدیل كرده است كه رنگ و بویی برای حل مشكل ندارند. خوزستان غنی ترین استان آبی کشور است. وقتی آب در آنجا کم شود مشکلات زیادی وجود دارد.

مهاجری ادامه داد: برخی از این کلمات می گویند چرا آب از خوزستان منتقل می شود؟ در سالهای اخیر بسیاری از آبهای خوزستان هدر رفته است. آیا اینکه گفته شود آب خوزستان نباید به استانهای دیگر برود ، دلیل قابل قبولی نیست؟ فرض کنید اگر اصفهان فولاد یا سیمان دارد ، آیا این محصول نباید به استان های دیگر برود؟ این به معنای تحریف تعریف اقتصاد جهانی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشاغل احساسی هستند و مبتنی بر اقتصاد نیستند ، ادامه داد: انتقادهایی مبنی بر اشتباه بودن سد کرخه ، گتوند و همه پروژه ها وجود دارد. سد گتوند البته منتقدان زیادی دارد. اما همراه با ساخت و بهره برداری آقای احمدی نژاد ، چهره های برجسته اتحادیه های کارگری و دانشگاهی از سد دفاع کرده اند.

بیشتر بخوانید  افزایش نگران کننده تقاضا برای جشن در سالن ها

مهاجری اضافه کرد: نبش قبر و گفتن اینکه چهل سال کار غیرنظامی و مقامات در خوزستان بی ربط است راهکاری برای حل مشکل نیست. اگر فضای رسانه ای فعلی ادامه پیدا کند ، هرگز مشکلی را حل نمی کند.

وی تأکید کرد: اگر موضوع در چارچوب کار کارشناسی متخصصان حل شود و نه در متن رسانه ها و بی بی سی ، مشکل حل می شود.

223223

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *