عضو مجلس خبرگان رهبری: ترویج فرهنگ گدیر مهمترین نیاز جامعه اسلامی است – قم نیوز – اخبار استانهای تسنیم


آیت الله سید رحیم توکل در مصاحبه با خبرنگار تسنیم کام ، بیان شده است: جریان غدیر در بیست و سومین سال فعالیت پیامبر ، 13 سال در مکه و 10 سال در مدینه بود ، در طول این بیست و دو سال تمام نقاط توسط پیامبر (صلی الله علیه و آله) اعلام شد.

وی افزود: “در مکه در آغاز مسئله اعتقادات بود و مردم بت پرست بودند و پیامبر (صلی الله علیه وآله) با تمام قدرت با عبادت جنگید. پس از بت پرستی ، دو مشکل اصلی در بین مردم وجود داشت ، یهودیان بنی قریظه و بنی نضیر این کار را کردند و پیامبر (ص) آنها را سرکوب کرد.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: «مشکل دیگر رسول خدا افرادی هستند که از اسلام و قرآن متنفر هستند ، اما ریا در قلب آنها وجود دارد و رسول خدا با آنها می جنگد و هفتاد جنگ را سرکوب می کند. “

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به آیه 67 سوره مائده گفت: در این آیه فرمان به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) داده شد و گفته شد اگر این کار را نکنید ، مثل این است که وقتی درگیری پیامبر خدا با پیامبر (صلی الله علیه وآله) را انجام ندادید ، آنها اصرار کردند که شما سخنان خود را بگویید و نترسید ، زیرا ما از شما محافظت خواهیم کرد.

آیت الله توکل با تأکید بر اینکه مسئله ولایت بسیار مهم و بزرگ است ، گفت: خطبه غدیر از کتاب های معتبر اهل سنت نقل شده و من از اهل سنت می خواهم آن را بخوانند. معلوم خواهد شد که پس از پیامبر گرامی اسلام چه کسی را باید دنبال کنیم ، رسول در خطبه غدیر خداوند فرمود: علی (ع) ولی و خلیفه من بر شما و امام بر شما و انتصاب من است و راه علی مستقیم و دشمنان علی است در جهنم پیروان علی حق هستند.

بیشتر بخوانید  فال شمع امروز | آینده‌ات رو با شعله تولدت ببین! | خبری که منتظرش بودی اتفاق افتاده! + تفسیر دقیق

وی گفت: رسول خدا فرمود همه می توانند به مکه بیایند ، فقط بیماران و سالخوردگان حضور نداشتند و 134 هزار نفر نیز حضور داشتند ، این جمعیت در منطقه گدیر جمع شدند و رسول خدا به همه دستور بازگشت داد. و دیگران را بیاورید ، پیامبر (صلى الله علیه وآله) آنها این اجتماع بزرگ را به مدت سه روز متوقف كردند ، و این بدان معنا نبود كه من علی را دوست دارم ، زیرا این سخنان بسیار سبكی بود ، اما هدف این بود كه فرمانده مومنان جایگزین شود (درود بر آنها) با رسول خدا.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: “مردم یک رهبر و یک رهبر می خواهند و بعد از پیامبر گرامی اسلام باید کسی باشد که دست مردم را بگیرد و اگر استان برای مردم منصوب نشود ، تمام تلاش های پیامبر (ص) 23 سال هدر رفت. “

این استاد حوزه علمیه افزود: در مسئله عاشورا همه مردان شهید بودند و فقط امام سجاد (ع) و زنان و کودکان باقی مانده بودند و تا امروز عاشورا باقی مانده است و هر روز بیشتر دیده می شود. گادیری که با 134000 نفر در آن حضور داشت مردم ، در میان مردم گم شد زیرا مردم از غدیر پیروی نکردند و اگر از غدیر پیروی شود ، مشخص خواهد شد که ما بعد از پیامبر (صلی الله علیه وآله) چه کسی را دنبال خواهیم کرد.

آیت الله توکل گفت: “در منطقه گدیر باید کار و تلاش بیشتری انجام شود ، خون زیادی ریخته شده است زیرا مردم راننده خود را از دست داده و بسیاری از اموال غارت شده است زیرا مردم در زمینه گدیر این کار را نکرده اند. به درستی بازی کرد و باید برنامه ریزی مناسبی برای غدیر در آینده انجام شود. “

بیشتر بخوانید  احسان خاندوزی اعتراف کرد

انتهای پیام / 452 / ش

دیدگاهتان را بنویسید