عصائب اهل الحق: هدف “گفتگوی استراتژیک” ادامه حضور آمریکا در عراق است – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


محمود الربیعی ، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق در عراق ، به خبرنگاران گفت آژانس تسنیم وی در بغداد گفت كه نخست وزیر در سفر آینده خود به ایالات متحده از مقامات آمریكایی می خواهد كه نیروهای آمریكایی را از عراق خارج كنند.

“ما در جنبش عصائب اهل الحق در عراق و حتی در ائتلاف الفتح به خوبی می دانیم که گفتگوی استراتژیک با آمریکایی ها بی فایده است و گفت وگو یک حرفه تکراری برای بازار داغ امروز و فردا است ، به منظور طولانی شدن نیروهای ماندن ، “او اضافه کرد.” اشغال ایالات متحده در خاک عراق اتفاق می افتد و با وجود مصوبه پارلمان ، به درخواست دولت سابق و مردم عراق صورت می گیرد. “

سخنگوی عصائب اهل الحق ، دفتر سیاسی عراق ، گفت: “ما معتقدیم که آمریکایی ها در آینده نزدیک عراق را ترک خواهند کرد.” از آنجا که مقاومت اسلامی تصمیم به مقابله با آنها گرفت ، این تصمیم پس از شکست در همه تلاشها و پایان یافتن تمام فرصتهای داده شده به آمریکاییها و دولت فعلی عراق برای تحرکات دیپلماتیک و سیاسی ، به این نتیجه رسید که عراق از شر او خلاص شوید ، بگذارید پایان یابد. “

حضور آمریکا در عراق خلاف قانون اساسی است

محمود الربیعی گفت: “حضور نیروهای آمریکایی در عراق نقض آشکار قانون اساسی عراق است.” “علاوه بر این ، هیچ موافقت یا تأییدی برای حضور این نیروها توسط پارلمان عراق ، کشوری با سیستم پارلمانی ، در عراق وجود ندارد و دولت حق ندارد بدون موافقت پارلمان ، نیروهای خارجی را در خاک عراق بازداشت کند. “

بیشتر بخوانید  لایحه بودجه در دولت نهایی شد

وی گفت: “به خصوص پس از آنكه دولت عراق به حضور این نیروها اذعان كرد.” [در عراق] بر خلاف ادعاهای دولت های گذشته ، نه تنها نیروهای آموزشی ، مشورتی و اطلاعاتی ، بلکه نیروهای زمینی ارتش ارتش نیز مرتکب یک سری جنایات شده اند ».

وی افزود: از جمله جنایاتی که ارتش آمریکا در عراق مرتکب شده است ، می توان به بزرگترین این جنایات اشاره کرد که شهادت فرماندهان پیروز (شهید سلیمانی و شهید المهندس) است. همچنین هدف آن قرارگاه نیروهای الحشد الشعبی است که آخرین مورد آنها در قایم عراق و مقر پلیس فدرال عراق و فرودگاه غیرنظامی در شهر مقدس کربلا انجام شده است. “بعد از همه این جنایات ، عراقی ها نمی توانند حضور این نیروها را در کشورشان بپذیرند.”

اجماع سیاسی در مورد خروج آمریکا از عراق

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش ، عصائب اهل الحق ، در عراق ، گفت که دولت تمام تلاش خود را انجام داده و یک توافق سیاسی قوی بین نیروهای عراقی وجود دارد که مصطفی الکاظمی برای عقب نشینی باید به ایالات متحده سفر کند. نیروهایش از عراق. و من معتقدم که این فشار مردمی و قدرت سلاح های مقاومت و تلاش برخی جریان های سیاسی باعث می شود دولت ، که دائماً مردد است و بسیار دیر است ، این درخواست را علنی کند.

نیروهای آمریکایی عراق را ترک خواهند کرد

ربیعی افزود اگر دولت عراق این درخواست را انجام دهد ، نیروها عقب نشینی می كنند ، زیرا این نیروها به دلیل تصمیم مقاومت ، خواست مردم و تصویب مجلس نمی توانند در عراق زنده بمانند.

بیشتر بخوانید  چرا آزادی باید در کانون خواست عمومی قرار گیرد؟ | بازپس‌گیری دولت

تا زمان برداشتن آخرین ارتش آمریکا ، از تصمیم خود عقب نخواهیم نشست

وی گفت: “با وجود اینكه این درخواست خیلی دیر بود ، ما چیزی به جز این درخواست از دولت نداریم.” “مقاومت اسلامی تصمیم روشنی گرفته و آن را اعلام کرده است و هرگز عقب نخواهد نشست تا آخرین نیروهای آمریکایی عراق را ترک کنند و مقاومت انجام شود.”

محمود ربیع در پایان مصاحبه خود با تسنیم گفت: “آنچه مقاومت اسلامی گفته است بسیار واضح است.” من معتقدم این مقاومت این توانایی و تجهیزات و آمادگی را دارد و قبلاً آن را در کارنامه خود دارد و بارها این مقدار را تحمیل می کند. [فعلی] وی اخراج شد. “در حالی که مقاومت در آن زمان امروز آن قدرت و تجهیزات را نداشت.”

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید