مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عسل درمانی بهترین راه برای درمان آسم است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه از عسل برای آسم استفاده کنیم؟

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که حدود 5 تا 10 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری در واقع التهاب راه های هوایی ریه است که باعث تولید مداوم مخاط، سرفه های منظم، احتقان قفسه سینه و تحریک سینوس ها می شود که منجر به سردردهای شدید و تنگی نفس می شود.


چه عواملی باعث ایجاد آسم می شود؟ پاسخ به این سوال می تواند چندین پاسخ داشته باشد. دو دلیل اصلی این بیماری چاقی و وراثت است. اگر یک یا هر دو والدین مبتلا به آسم باشند، احتمال ابتلای کودک به آسم بیشتر است. درمان های متداول می تواند راه حل های مناسبی باشد، مانند اجتناب از مناطق پر گرد و غبار و دود، حفظ تناسب اندام و غیره که می تواند ظرفیت ریه ها را تقویت کند.


چرا از عسل برای آسم استفاده می کنیم؟

اگر به دنبال درمان های جایگزین برای درمان آسم دردسرساز خود هستید، می توانید عسل را در زندگی روزمره خود بگنجانید. عسل برای درمان آسم بهتر از سایر داروهای رایج گران قیمت است. حتما از خود می پرسید که چگونه عسل می تواند به شما در پیشگیری از حملات آسم کمک کند. خاصیت آنتی اکسیدانی عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا و در نتیجه بروز آسم جلوگیری می کند.


درمان آسم با عسل

عسل همچنین احتقان سینه را برطرف می کند. روغن استر و الکل موجود در عسل به آرامی مخاط گلو را پاک می کند. مواد معدنی و ویتامین های مختلف موجود در عسل مانند منیزیم، منگنز، سلنیوم و اسیدهای آمینه به رفع انسداد راه هوایی در ریه ها کمک می کنند. همچنین عسل به آزاد شدن غشای لوله های برونش کمک می کند. البته همیشه باید در نظر داشته باشید که در صورت شکایت جدی باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

بیشتر بخوانید  بعد از کشیدن دندان چی بخوریم؟

راه های استفاده از عسل برای درمان آسم

در اینجا بهترین راه های استفاده از عسل برای درمان آسم را معرفی می کنیم. این درمان های خانگی بسیار ساده و آسان را با عسل امتحان کنید و با آسم خداحافظی کنید.

باید بخوانید:

کدام دارو برای درمان آسم خوب است؟

کدام دارو برای درمان آسم خوب است؟

بهترین درمان برای آسم چیست؟ داروهای آسم به دو دسته تقسیم می شوند: داروهای سریع الاثر که بلافاصله علائم بیماری را کاهش می دهند و داروهای کنترل طولانی مدت که در نهایت باعث…

1- عسل و آب

مخلوطی از عسل و آبمیوه، مخاط را از نایژه ها خارج می کند و آسم را محدود می کند.
برای انجام این کار، یک قاشق چایخوری عسل را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را دو یا سه بار در روز مصرف کنید.


عسل برای درمان آسم

۲- عسل و دارچین

ترکیب دارچین و عسل یک درمان قوی برای آسم است. خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی از رشد باکتری ها و قارچ ها در سیستم تنفسی جلوگیری می کند. این مخلوط به طور موثرتری نسبت به سایر مخلوط ها با آسم مبارزه می کند.
برای تهیه این مخلوط یک قاشق چایخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید.
این مخلوط را هر روز قبل از خواب و هر روز صبح بعد از رفتن به رختخواب مصرف کنید.

باید بخوانید:

3- عسل و لیمو

ویتامین C به عنوان یک تقویت کننده عالی سیستم ایمنی عمل می کند. لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است، همچنین از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده تشکیل شده است. روز خود را سالم تر با نوشیدنی عسل و لیمو شروع کنید.
نصف لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. سپس بنوشید. این کار را هر روز صبح انجام دهید تا زمانی که مخاط در عرض چند روز کاملاً پاک شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص ناتریلیکس


درمان با عسل

4- عسل و میخک

ابتدا دو فنجان آب را بجوشانید و 6-7 حبه را داخل آن بریزید.
بگذارید مخلوط به مدت 5 دقیقه بجوشد.
سپس مخلوط را به مدت 10 دقیقه در هوای اتاق قرار دهید تا خنک شود.
یک قاشق عسل اضافه کنید.
این ترکیب را دو بار در روز، یک بار قبل از رفتن به رختخواب و یک بار صبح بعد از خواب بنوشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *