مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عزادار مشهد الرضا (ع) در سالروز شهادت ابن الرضا (ع) – اخبار خراسان رضوی – اخبار استان تسنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب مشهد مقدس، بارگاه منور رضوی و مشهد الرضا (ع) در سالروز شهادت جواد الائمه (ع) سیاهپوست شد و در ماتم فرو رفت.

صحن ها و ایوان های صحن منور رضوی از روز گذشته سیاه پوش شده و برنامه های شب شهادت ابن الرضا (ع) از دیشب آغاز شد و امروز این برنامه ها به دنبال سالروز شهادت حضرت جواد (ع) است. )

روز شهادت در ایوان امام خمینی (ره) از ساعت 4 صبح روز یکشنبه با تلاوت عبادت امام جواد (ع) آغاز می شود. این مراسم از ساعت 10:30 صبح ادامه دارد و علاوه بر سخنرانی آیت الله علم الهدی ، جمعه امام مشهد مقدس ، قرائت عبادت امام جواد (ع) و مداحی سید محمود صفتی ، عزاداری حاج امیر عارف و قرائت عبادت امین الف … پیش بینی شده توسط رضا آتشبار. عصر شهادت ، حجت الاسلام والمسلمین وحشتناک ساعت 7:35 بعد از ظهر در ایوان امام خمینی سخنرانی می کنند.

مراسم عزاداری شب شهادت در مسجد گوهرشاد ساعت 19:35 بعد از ظهر روز شنبه با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی آغاز می شود و آدل هوشرو عبادت امین را قرائت می کند. قرائت عبادت امام جواد (ع) و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی مطلقه نیز از برنامه های صبح روز شهادت در مسجد گوهرشاد است که از ساعت 4 صبح روز یکشنبه آغاز شد.

قسمت دوم روز شهادت در مسجد گوهرشاد از ساعت 11:00 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آیت الله سید احمد علم الهدی ؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی آغاز می شود و کاظم گلمشاهی عبادت امین را قرائت می کند. در بخش عصر و از ساعت 19:35 ، علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی ، آدل هوشرو عبادت امین را … با نمازگزاران نجوا کرد.

بیشتر بخوانید  راحت ترین مسیر برای رفتن به نمایشگاه کتاب

به مناسبت شب شهادت امام جواد (ع) برنامه هایی در صحن جمهوری الحرمین برگزار می شود که شامل سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی رضوی نسب از ساعت 19:40 و تلاوت خواهد بود. عبادت امین توسط حسن نهوی.

برنامه های روز شهادت در این صحن از ساعت 6:45 صبح یکشنبه آغاز شد و سخنرانان حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی بودند و ابراهیم گین در این مراسم عزادار شد. در عصر شهادت ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی رضوی نسب سخنرانی می کند و حسن نهوی عبادت امین را قرائت می کند.

برنامه ها در بارگاه امام حسن میتبی (ع) از ساعت 19:35 امشب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری و جواد حسین هانی عبادت امین را قرائت می کنند … همچنین مراسم شهادت در این بارگاه آغاز می شود ساعت 19:35 روز یکشنبه و سخنرانان مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری خواهند بود. ایوان دارالحجه شامل برنامه هایی برای شهادت امام جواد (ع) است و حاج الاسلام صاحبکرانی و حائری سخنرانان مراسم شنبه شب و یکشنبه شب خواهند بود.

انتهای پیام / 281 / سال

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *