عروس شهرکرد در کجای شهرهای دیگر قرار گرفت؟



یکی از مظاهر دیپلماسی شهری انعقاد توافق نامه های خواهرخواندگی بین شهرها است که می تواند برای رونق فرهنگی آنها بسیار مثر باشد.

شهرهای دارای شباهت ها و شباهت های فرهنگی می توانند خواهر یکدیگر باشند و تبادلات تجاری ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی قابل توجهی بین آنها صورت گیرد.

توافق نامه خواهرخواندگی بین شهرداران منعقد شده است ، زیرا شهرهای آنها از نظر باستان شناسی ، تاریخ ، فرهنگ و نمادها مشترک است تا از فرصت های این دو شهر برای دستیابی به اهداف خاص علمی ، فنی ، گردشگری و اقتصادی استفاده شود.

این ارتباط بین بسیاری از شهرهای کشور و سایر شهرهای جهان بسته شده است ، بنابراین برای مثال تهران با 24 شهر ، اصفهان با 14 شهر ، قزوین و مازندران هر کدام با 12 شهر ، تبریز با 9 شهر ، کوم با هفت شهر ، شیراز با 6 شهر و اراک و زنجان با پنج شهر در جهان ازدواج کرده اند.

البته میزان افزایش این روابط در سطح این روابط باید جداگانه در نظر گرفته شود و در برخی موارد انتقاد شده است که برخی از این معاهدات فقط روی کاغذ است و تأثیر کمی در بهبود روابط و تعاملات دارد. خیر ، اما با توجه به اهداف دوقلوزایی شهری ، روابط بین شهری می تواند پیامدهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی را برای هر دو کشور به همراه داشته باشد و تردیدی نیست که می توان فرصت های زیادی را غنیمت شمرد و برای توسعه برنامه ریزی کرد.

با این حال ، این امر هنوز در هیچ یک از شهرهای استان چهاراهال و بختیاری محقق نشده است.

اگرچه مذاکرات دوقلو سازی شهرکورد در سالهای اخیر با شهرهای دوشنبه ، تاجیکستان ، ماربورگ ، آلمان و داغستان ، روسیه برگزار شده است ، اما بیشترین پیشرفت در تهیه یادداشتی که هرگز به امضا نرسیده است ، حاصل شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت های فرهنگی ، اقتصادی ، علمی و گردشگری بی شماری است که می توان با شناسایی دو شهر دوقلو با شهرهای بین المللی این استعدادها و ورود و ظهور تجار و گردشگران را شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید  با این رژیم غذایی صد سال عمر کنید!

اینکه چرا شهرکرد هنوز نتوانسته است با یک شهر دیگر خواهرخواندگی ایجاد کند و برای رسیدن به این هدف چه اقدامات و الزاماتی باید انجام شود ، مواردی است که در این گزارش به آنها پرداخته شده است.

از آنجا که شهرداری ها وظیفه نظارت بر پرستاری را بر عهده دارند ، به نظر می رسد گفتگو با مدیران این موسسه تلاش هایی را برای پرستاری انجام داده است و به طور کلی نظر مثبتی در مورد این موضوع وجود دارد ، اما هماهنگی خوب قسمت خوبی از موفقیت در این زمینه است. گرفته نمی شود

قرارداد پرستاری توسط شهرداری شهرکرد دنبال می شود

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شهرکرد در پاسخ به ایرنا گفت: پرستاری می تواند دستاوردهای بزرگی به همراه داشته باشد که شهرکرد تاکنون این فرصت را از دست داده است اما در سال گذشته اقدامات بیشتری برای دستیابی به این مهم انجام شده است.

امین اسدی افزود: اخیراً شهر ماهاچا كلا ، پایتخت جمهوری داغستان ، برای خواهرخواندگی با شهكرد پیشنهاد شد كه هم اكنون در حال رایزنی است و در صورت توافق طرفین ، تفاهم نامه ای تهیه و امضا می شود. “

وی در پاسخ به این سال که چرا یک شهر دوقلوی شهرکرد در میان شهرهای اروپایی یا مناطق شناخته شده پیشنهاد نشده است ، گفت: “ما چندین شهر در روسیه ، چندین شهر اروپایی و شهرهای خلیج فارس را برای خواهرخواندگی شهرکرد پیشنهاد داده ایم ، اما به منظور جلب تلاش بیشتر برای تشویق این شهرها و تشویق به خواهرخواندگی ساخته شده است.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شهرکرد ادامه داد: یکی از مهمترین تلاش هایی که باید در این زمینه انجام شود ، ترجمه جاذبه های گردشگری و اقتصادی استان است تا شهرکرد برای کشورهای جهان بیشتر شناخته شود ، اما نه موثر در این زمینه ، اقدام شده است. “

اسدی افزود: اگرچه متولیان اصلی رابطه خواهرخواندگی شهرداری ها هستند ، اما همه نهادها از جمله دانشگاه ها ، صنعت ، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و سایر نهادهای مرتبط نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

بیشتر بخوانید  اذان صبح اردبیل ۱۵ فروردین۱۴۰۱

تاکنون تلاش ها برای تبدیل شهرکرد به خواهر بی نتیجه مانده است

اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز یکی از موسساتی است که در سال های اخیر در زمینه پرستاری فعال بوده است.

دبیرکل اتاق بازرگانی چهارال و بختیاری به ایرنا گفت: در سال های اخیر اقداماتی برای پیوند خواهرخواندگی با داغستان روسیه انجام شده است اما با شیوع ویروس کرونا این مشکل برطرف شده و هنوز رفع نشده است. حل شده “

سید جلیل رضوی افزود: سال گذشته در سفر سفیر اتریش به این استان تلاش شد همکاری بین این استان و اتریش تقویت شود و با یکی از شهرهای این کشور خواهرخواندگی ایجاد شود که این تلاش نیز به نتیجه نرسید. “

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان با برخی از کشورهای جهان ارتباط و تعاملات تجاری دارد ، افزود: اگر این روابط به صورت منسجم و به صورت خواهرخواندگی شکل بگیرد ، نه تنها می توان از مزایای تجاری آن بهره مند شد بلکه از نظر علمی نیز بهره مند خواهد شد. ، تبادل گردشگر و فرهنگی. “

از طرف دیگر ، کارشناسان عقیده دارند که تا زیرساخت ها و تحقیقات دقیق در زمینه پرستاری وجود نداشته باشد ، نمی توان به نتایج مثبت آن امیدوار بود و ابتدا باید از هماهنگی لازم ، تحقیقات سنجیده و زیرساخت های مناسب در استان اطمینان حاصل شود. یک شهر مناسب را پیشنهاد می کند که علاوه بر شباهت های فرهنگی و تاریخی ، می تواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی و علمی استان را فراهم کند ، زیرا قرارداد ازدواج فقط روی کاغذ است و با شهرهایی که نمی توانند جزئیات علمی ، تجاری ، فرهنگی ما را برآورده کنند و انتظارات سیاسی. این خواهرخواندگی را به یک رابطه غیرشخصی تبدیل خواهد کرد.

ظرفیت شهرکرد به خوبی نشان داده نشده است

یک کارشناس مدیریت شهری و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با انتقاد از اینکه هیچ گونه تلاش موثری برای ارائه استان شهرکرد به جهانیان صورت نگرفته است ، به ایرنا گفت: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت قابل توجهی در زمینه طبیعت برخوردار هستند. و گردشگری طبیعی ، فرهنگ و آداب و رسوم جذاب و متنوع ، پتانسیل های اقتصادی مانند دامداری و کشاورزی ، منابع آب شیرین ، دانشگاه مادر و فرصت های علمی قابل توجه و ارزش های تاریخی ، اما این فرصت ها نه تنها در داخل کشور بلکه برای سایر کشورهای جهان نیز وجود دارد. . همچنین به خوبی ارائه و شناسایی نشده است.

بیشتر بخوانید  پرباران ترین و پرباران ترین استان های کشور تا پایان دی ماه 1400

بهروز آزادگان افزود: این مشکل تاکنون هیچ شهری را به ایجاد خواهرخواندگی با شهرکرد علاقه مند نکرده است.

وی افزود: در این راستا نه تنها شهرداری شهرکرد که متولی اصلی پرستاری است ، بلکه کلیه نهادهای مرتبط مانند میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز باید کار کنند و یک زنجیره مناسب و منسجم بین این موسسات تشکیل دهند تا به درستی توانایی های استان را به سایر کشورها معرفی کند. “

این کارشناس حوزه حکمرانی شهری با تأکید بر اینکه انتخاب پرستار باید به گونه ای شکل بگیرد که منافع هر دو طرف را تأمین کند ، اظهار داشت: این امر مستلزم داشتن کشورهایی است که از نظر ظرفیت و توانایی یا حتی از نظر مساوی استان باشند سطح بالاتری از مذاکره را داشته باشند ، که این امر مستلزم کار متخصص و تحقیقات عمیق و جامع است.

آزادگان یکی دیگر از نیازهای پرستاری را فراهم بودن زیرساخت های مناسب در استان عنوان کرد و گفت: این زیرساخت ها در زمینه امکانات ریلی ، هوایی و هتلی بیش از گذشته نمایان می شود که هنوز به طور کامل در شهرکرد ایجاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب عروس و ایجاد شرایط لازم برای اجرای این اتصال لازم است شهرداری سایر ارگان های مرتبط را نیز در بر گیرد زیرا نمی تواند به چنین مشکل مهمی در مورد خود دست یابد. مال خود

به گزارش ایرنا ، شهرکرد ، مرکز چهارمحال و بختیاری ، 200 هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید