عرضه محصولات در بورس کالا منجر به افزایش شفافیت می شود



به گزارش سلام نو، دکتر عطاءالله معروف خانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه مراسم تجلیل از برترین ها در بورس در گفت و گو با خبرنگاران، از مزایای عرضه محصولات و افشای قیمت ها بر روی کالا صحبت کرد. بورس گفت: تخصیص منابع و سرمایه در اقتصاد، هدف از عملکرد و مجموعه وظایف و خدمات بورس کالای ایران، ایجاد ابزار پوشش ریسک، ایجاد قیمت پایه، نظارت بر تحویل کالا، سرمایه گذاری، تسهیل تامین مالی، توسعه و تنظیم بازار.
مدیرعامل فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان همواره متعهد بوده است که به عنوان یک شریک تجاری، اطلاعات صنعت بورس کالای ایران و صنعت بورس کالای ایران وزارت صمت را به بهترین نحو ارائه دهد. ذینفعان مهم خود را در نظر گرفته و با شفاف سازی مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس کالا برای مشتریان خود ارزش ایجاد کند.
وی تشخیص قیمت را یکی از کارکردهای مهم بورس عنوان کرد و تصریح کرد: تشخیص قیمت فرآیندی است که از طریق آن قیمت دقیق و منصفانه کالاها بر اساس برآیند عرضه و تقاضا تعیین می شود و یکی دیگر از رسالت های مهم کالای ایرانی است. پذیرفته شده در بورس، در بازار رقابتی با حجم عرضه و تقاضای قابل قبول، قیمت آشکار شده و موجب افزایش توان برنامه ریزی شده فعالان اقتصادی خواهد شد.
دکتر معروف خانی در خصوص تاثیر محصولات فولادی بر بورس کالا گفت: توسعه بازار محصولات فولادی و حضور بیشتر فعالان حوزه فولاد در بورس کالا برای آشکار شدن نرخ های عادلانه تر، افزایش شفافیت، ایجاد بازار منسجم و قیمت مرجع. تضمین هر دو طرف و بهره مندی از ابزارهای تامین. ” پوشش مالی و ریسک. بنابراین کمک به توسعه بازار محصولات زنجیره فولاد از طریق بورس کالا باعث افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری این بخش، بهبود تخصیص منابع در این بخش و رفع عدم تعادل ظرفیت در بخش‌های مختلف زنجیره فولاد می‌شود.

بیشتر بخوانید  معما؛ فقط یک نابغه می تواند جغد را در تصویر پیدا کند؟

دیدگاهتان را بنویسید