عربستان سعودی بازار نفت هند را در اختیار گرفته است



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، دومین جایگاه صادرات نفت به هند، اختلاف عربستان و روسیه است. بازار نفت کاهش. عراق از نظر صادرات به این کشور رتبه اول را دارد.

بر اساس این داده ها، 863 هزار و 950 بشکه نفت خام از عربستان به هند سومین واردکننده و مصرف کننده نفت جهان صادر شد که نسبت به ماه قبل 4.8 درصد افزایش داشته است. در حالی که خرید از روسیه با 2.4 درصد کاهش به 855950 بشکه در روز رسید.

به گزارش رویترز، با وجود افزایش صادرات نفت از عربستان سعودی، سهم نفت اوپک به هند به 59.8 درصد کاهش یافت. این کمترین رقم در 16 سال گذشته است. زیرا هند واردات خود از آفریقا را کاهش داده است.

هند دومین خریدار نفت روسیه است

هند پس از چین به دومین خریدار بزرگ نفت روسیه تبدیل شده است، پس از اینکه سایرین پس از حمله مسکو به اوکراین در اواخر فوریه، خرید خود را کاهش دادند.

همچنین در ماه اوت، امارات متحده عربی چهارمین تامین کننده بزرگ نفت هند باقی ماند و قزاقستان با پشت سر گذاشتن کویت در جایگاه پنجم قرار گرفت.

ژوئیه گذشته، داده ها نشان داد واردات هند از عربستان سعودی 25.6 درصد افزایش یافت و به 824700 بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در سه ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید  ۳ دلیل علمی که مردان پرمو برای خانم ها جذابترند

دیدگاهتان را بنویسید