عربستان: حوادث تونس داخلی است



وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با رئیس جمهور تونس گفت که آخرین تحولات در تونس یک موضوع داخلی است.

به گزارش ایسنا ، به نقل از وب سایت Russia Today ، ریاست جمهوری تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با قائد سعید رئیس جمهور تونس در کاخ در کارتاژ اعلام کرد که ریاض تصمیماتی گرفته است. مورد احترام رئیس جمهور و همه چیز مربوط به وضعیت داخلی تونس است و آن را یک امر حاکمیت می داند.

وی همچنین تاکید کرد که ریاض تحت رهبری تونس اطمینان دارد که برای دستیابی به زندگی شایسته و مرفه بر وضعیت کنونی فائق خواهد آمد.

وزیر امور خارجه عربستان با تاکید بر حمایت خود از تونس در مواجهه با چالش های اصلی امنیتی و ثبات این کشور ، از جامعه بین المللی خواست تا از تلاش های ریاض برای حمایت از تونس در این شرایط سخت اقتصادی و بهداشتی حمایت کنند.

رئیس جمهور تونس همچنین از پادشاه و ولیعهد سعودی برای کمک در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد و آن را “نشانه روابط عمیق و تاریخی بین دو کشور” خواند.

دیپلمات سعودی بر مسئولیت خود در دفاع از دولت تونس و مقابله با هرگونه تلاش برای حمله به آن تاکید کرد.

در روزهای اخیر ، تونس شاهد بحران سیاسی در میان توسعه اقتصادی و مشکلات در مقابله با همه گیری کرون بوده است.

یکشنبه شب ، قائد سعید ، هشام المشیشی ، نخست وزیر را برکنار کرد ، پارلمان را به مدت 30 روز تعلیق کرد و مصونیت نمایندگان پارلمان را به حالت تعلیق درآورد و گفت: “این اقدامات باید ماه ها پیش انجام می شد در حالی که منتقدان وی این اقدامات را در راستای آن انجام می دادند. “آنها از اجرای کودتا اطلاع دارند.

بیشتر بخوانید  هلال احمر 30 میلیون دوز واکسن تاج را هدف قرار داده است

این تحول در سایه اعتراضات شدید رخ داد که بعضاً در شهرهای مختلف تونس به دلیل وضعیت بد اقتصادی ، فساد و گسترش تاج به درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی منجر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید