عراق دستورالعمل هایی را برای از سرگیری سفر به عتبات / گامی به جلو برای ایرانیان در اربعین اعلام کرد


به گزارش خبرنگار حج و عبادت آژانس فارس در هفته های اخیر مسئولین عراق که فقط ویزای کار ، تجارت و تحصیل برای خارجی ها صادر می کرد ، جلساتی را برای سفر ایرانیان به عتبات برگزار کرد و حتی روز گذشته جلسه ای را برای حضور زائران ایرانی در عراق ترتیب داد. البته هنوز هم در زمینه پذیرایی از زائران در طول روزها چهل آنها به نتیجه ای نرسیده اند و قرار است در جلسات آینده با این مسئله مقابله شود.

پیاده روی اربعین بدون حضور ایرانیان

عراق دستورالعمل هایی را برای ورود زائران ایرانی صادر کرده است

در جلسه شورای عالی بهداشت در عراق ، با حضور نخست وزیر عراق الکاظمی ، ویروس کرونا تصمیماتی برای تحریک گردشگری و عبادت گرفته شد. با توجه به درخواستهای مکرر ایران در این نشست ، آنها پذیرش زائران ایرانی را اعلام کردند.

مذاکره برای ارسال 500 موکب اربعین ادامه دارد

با این روند به نظر می رسد امسال عراق در پذیرش زائران ایرانی در دهه 1940 همکاری بهتری خواهد داشت. البته به گفته یوسف افضلی دبیر کمیته مسکن و تغذیه اربعین ، مذاکراتی برای ارسال موکباین محصول در عراق ساخته شده و پیش بینی می شود حدود 500 باشد موکب اربعین برای پذیرایی از نمازگزاران حسین به عراق اعزام می شود و طرف عراقی برای این منظور همکاری خواهد کرد. بر این اساس ، حدود 20،000 ایرانی در فرم موکبکشتی های اربعین به عراق اعزام می شوند و حضور زائران باید با رضایت ستاد مرکزی اربعین تضمین شود. ویروس کرونا و طرف عراقی.

بیشتر بخوانید  دندان عقل را در چه سن و زمانی باید بکشیم؟ | معرفی انواع دندان عقل و علائم روش آن

با هماهنگی گروه های 5 نفره را به عتبات بفرستید

طبق توافق دفتر نخست وزیر عراق با حضور نمازگزاران ایرانی ، هر نمازگزار که قصد زیارت عتبات عالیات را دارد می تواند از طریق هوایی اقدام کند. البته قبل از ورود به این کشور ، وی باید نتیجه تست PCR منفی داشته باشد و حتی هنگام ورود به عراق نیز می توان وی را مورد آزمایش قرار داد. ویروس کرونا انجام می شود و اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد ، قرنطینه می شود و هزینه های قرنطینه بر عهده خود شخص است.

علاوه بر این ، ویزای عراق برای زائران ایرانی در گروه های پنج نفره صادر می شود و از متقاضیان خواسته می شود تا درخواست خود را به یکی از شرکت های مسافرتی مورد تأیید شرکت های مسافرتی عراق بنویسند و سپس با هماهنگی آن شرکت به عراق سفر کنند. با این فرآیند تست ویروس کرونا در حالی که نحوه سفر و حضور در عراق و حتی محل اقامت و غذا با هماهنگی انجام نمی شود.

البته طبق دستورالعمل های صادر شده توسط نخست وزیر عراق ، به گروه های بیش از پنج نفر نیز در فرودگاه های بغداد و نجف ویزای فرودگاه داده می شود. همچنین ، گروه های کمتر از 5 نفر در صورت رزرو هتل برای اقامت و نتیجه منفی آزمون ویروس کرونا آنها می توانند به عتبات سفر کنند.

به این ترتیب ، عراق می تواند تعداد سفرهای غیر مجاز را افزایش دهد سازمان حج و عبادت برای رسیدن به اماکن متبرکه. زیرا علی رغم آمادگی سازمان برای زیارت و عبادت برای اعزام زائر ، ستاد ویروس کرونا او اجازه این کار را نداد.

بیشتر بخوانید  ایران خودرو رسماً مشخصات خودروی جدید خود را اعلام کرد + تصاویر

مرکز فرماندهی ویروس کرونا شما باید اجازه ارسال به عتبات را بدهید

در همین راستا ، در سخنرانی الله رحمانی ، معاون سازمان حج و عبادت ، گفته شده است که ما برای ارسال با توجه به نکات بهداشتی و در زمینه ایجاد آمادگی کامل داریم: رعایت حداقل بهداشت. در حالی که ما از کودکی با همکاری وزارت بهداشت پروتکل بهداشتی را تدوین می کنیم ویروس کرونا ما آماده بودیم که سفر خود را به عتبات که هنوز مقر اصلی است ادامه دهیم ویروس کرونا با این سفرها در قالب رسماً مخالفت کرد.

حدود یک ماه پیش یک سخنران وزارت امور خارجه وی از سفر محدود به عتبات خبر داد و بسیاری منتظر از سرگیری سفر به عتبات بودند. اما همانطور که حجت الاسلام سخن الله رحمانی ، معاون سازمان حج و عبادت گفت ، در عتبات عبادت وجود ندارد زیرا ستاد موافقت نکرد. ویروس کرونا با اعزام زائران انجام نمی شود.

بر این اساس ، حتی اگر همه م institutionsسسات و سازمان ها آمادگی خود را برای اعزام به عتبات ، به شرط مقر ، اعلام کنند ویروس کرونا اجازه ارسال نکنید ، بازدید از مقدسات و در صورت عدم پذیرش گیاه امکان پذیر نیست ویروس کرونا با از سرگیری سفر رسمی به عتبات ، قطعاً حمل و نقل غیرقانونی افزایش می یابد و هیچ کس قادر به مقابله با سفرهای غیرقانونی نخواهد بود. حتی در چند روز گذشته ، آژانس فارس از تجمع زائران در مرز مهران و جابجایی مردم از آن مرز خبر داد. (اینجا بخوانید) در حالی که حتی حسین گاسمی ، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور وی عبور زائران از مرزهای زمینی عراق را ممنوع کرده بود.

بیشتر بخوانید  مرندی: پیشرفت‌هایی حاصل شده اما بحث ارائه تضمین به ایران هنوز روی میز است

به گزارش فارس ، از مارس 1998 با آتشدان به عتبات سفر کنید ویروس کرونا وی همچنین سازمان حج و عبادت را به عنوان حافظ لشکر کشی تاکنون متوقف کرد هیچ یک از ابتدای آتشگاه بپرستید ویروس کرونا او نفرستاد. اما اکنون با تصمیم عراق برای پذیرش زائران مطابق با دستورالعمل های خاص ، اگر ستاد قبول نمی کند ویروس کرونا برای ادامه سفر به عتبات ، ارسال کنید کاروانافراد غیر مجاز آسان می شوند. بعلاوه ، به نظر می رسد با توجه به اقدام عراق برای ورود ایرانیان به زیارتگاه ها ، به نظر می رسد امسال یک قدم تا ورود به حماسه اربعین فاصله داریم و در 40 سال فعلی عراق ممکن است محدودیت های خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهد.

آخر پیام /


دیدگاهتان را بنویسید