عراق تا دو روز آینده هزینه گاز ایران را پرداخت خواهد کرد



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت برق عراق روز سه شنبه اعلام کرد بدهی عراق به ایران که از سال 2020 باقی مانده است، طی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

وزارت انرژی عراق نیز از نقش دولت و پارلمان عراق در حمایت از وزارت نیرو در این مورد قدردانی کرد.

احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: «وزارت برق بارها به دولت، پارلمان و مردم درباره لزوم بازپرداخت بدهی گاز ایران در سال 2020 که به دلیل عدم تصویب بودجه به تأخیر افتاده است، یادآوری کرده است». . وی به خبرگزاری رسمی کشور گفت.

وی افزود: امروز به منظور جلوگیری از کاهش صادرات گاز ایران به عراق، اعلام می کنیم تمام بدهی های سال مذکور ظرف دو روز پرداخت می شود.

احمد موسی افزود: مشکل بدهی گاز از دولت های گذشته انباشته شده است و دولت فعلی با گرفتن وام و بازپرداخت بدهی ایران سعی کرده این مشکل را حل کند.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: “وزارتخانه از نخست وزیر به دلیل توجه و نظارت مستقیم او و همچنین پارلمان که نیازهای وزارت برق را درک کرده و از موفقیت پروژه های وزارت برق اطمینان می دهد قدردانی می کند.” برق برق.

پارلمان عراق چهارشنبه گذشته متن قانون تحت عنوان «حمایت فوق العاده از امنیت و توسعه غذایی» را تصویب کرد.

اگرچه بودجه کلی عراق در غیاب دولت جدید تعیین نشده است، اما تصویب این قانون به عراق اجازه می دهد بدهی های خود را بخصوص در زمینه برق و امنیت غذایی بپردازد.

بر اساس این قانون، عراق می تواند بدهی گاز ایران را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید  خواص جالب خوراکی های شب یلدا | بی دلیل نبوده که این خوراکی سر سفره شب یلدا بوده!

پیشتر احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق، میزان دقیق بدهی برق این کشور به ایران را 1.642 میلیارد دلار اعلام کرده بود.

موسی پیش از این هشدار داده بود که «قطع گاز ایران بر عراق تأثیر خواهد گذاشت زیرا برق این کشور به حدود ۷ تا ۸ هزار مگاوات گاز ایران وابسته است و قطع گاز به معنای قطع شدن یک سوم شبکه برق کشور است. “

دیدگاهتان را بنویسید