مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عدم هماهنگی در میان ارکان دولت یکی از آسیب‌های صنایع لبنی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



علی اصغر محمدپور، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در نشست خبری به چالش های تولید، فروش و صادرات لبنیات پرداخت و از رسانه ها خواست به مقوله فرهنگ سازی و افزایش مصرف لبنیات توجه بیشتری داشته باشند. . سرانه لبنیات که ارتباط مستقیمی با سلامت دارد.

محمدپور در این نشست خبری که به منظور تجلیل از خبرنگاران و با حضور اصحاب رسانه های تصویری، رسانه های دیجیتال، روزنامه های سراسری، خبرگزاری ها و سایت های خبری برگزار شد، گفت: گران فروشی با گران فروشی متفاوت است. حقوق و هزینه ها از سوی وزارتخانه ها افزایش یافته است، اما اثر افزایش آنها را با جریمه و گرانی پرداخت می کنیم.

مدیر عامل صنایع شیر ایران با احترام به جایگاه خبرنگاران از شکل گیری رسانه های جدید با وجود پدیده شبکه های اجتماعی خبر داد و با گلایه از شیطنت برخی از این رسانه های جدید مبنی بر فروش کم در صنایع غذایی گفت: : دلیل اصلی اینکه بازار امروز به این شیطنت تبدیل شده است این است که عده کمی سعی می کنند تعادل بازار را در سطح این رسانه ها بر هم بزنند. مثلا؛ آنها قالب کره ای کوچکتر را با قالب کره ای بزرگتر مقایسه می کنند و می گویند پگاه کم فروشی کرده است. به نظر شما این به چه کسی آسیب می زند؟

وی عدم هماهنگی دستگاه های دولتی را از دیگر آثار سوء صنعت لبنیات عنوان کرد که موجب اتلاف وقت و هزینه در تولید و بومی سازی محصول می شود. محمدپور گفت: این آسیب ها به تولید کشور برخلاف سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال است.

بیشتر بخوانید  صمیمیت بیش از حد دارا حیایی با همسر جدید پدرش

وی با تاکید بر اینکه شرکت های تولیدی برای تولید دست و پنجه نرم می کنند، گفت: به دلیل عدم هماهنگی در دولت، وزارت های زراعت، صلح و دادگستری شرکت های ما را به دلیل گرانی به ناعادلانه مجازات می کنند. پاسخ ما این است که گرانی با گران فروشی متفاوت است. خودتان قضاوت کنید، قبل از 22 اردیبهشت شیر ​​1401 را با قیمت 6400 تومان و از صبح 22 اردیبهشت شیر ​​را با دو برابر قیمت 12 هزار تومان می خریدیم. علاوه بر این قیمت، حداقل دستمزد 57 درصد و سایر سطوح 38 درصد است که در مجموع 51 درصد افزایش قیمت داشته و 35 درصد افزایش قیمت از سوی وزارت کار، راه و شهرسازی اعلام شده است. توسعه، در کنار 100 درصد قیمت شیر ​​و بسته بندی قرار می گیرند.

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنایع لبنی ایران گفت: نحوه ثابت نگه داشتن قیمت در حالی که افزایش قیمت ها امکان پذیر نیست. به دلیل عدم هماهنگی بین سه وزارتخانه، چندین شرکت تولیدی که با کمترین سود و سخت ترین شرایط فعالیت می کردند به ناعادلانه مجازات شدند. بدینوسیله شکایت خود را ابراز می‌کنیم که مجازات‌ها با تولیدکنندگان به‌عنوان مجرمانی برخورد می‌کنند که جرمشان تولید است.

اما اصغر محمدپور، مدیرعامل پگاه، هدف این شرکت را نهایی کردن تولید محصولات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: ساخت محصولات باکیفیت رسالت پگاه است، اما گاهی صحبت از تمام صنایع لبنی می شود که باعث دلسردی فعالان این شرکت می شود. این صنعت مثلا بحث غیرحرفه ای درسته شیر تولیدی کارخانجات نگهدارنده داره تا 6 ماه دوام بیاره در حالی که هزینه سفر رو تقبل میکنم تا این شیر به بهترین شکل تست بشه آزمایشگاهی در دنیا مطمئنا هیچ ماده افزودنی در آن پیدا نخواهند کرد. . پاکت های شیر با ماندگاری طولانی در دمای 36 درجه در محیط خلاء پخته می شود که باعث از بین رفتن تمامی عوامل بیماری زا می شود. این کار از آسیب دیدن جلوگیری کرده و سلامت این محصول را به مدت 6 ماه تضمین می کند.

بیشتر بخوانید  واتساپ اگر دارید حتما این مطلب را بخوانید/ هشدار جدی درباره واتساپ

علی اصغر محمدپور افزود: امسال بر تجاری سازی محصول کاغذ روغنی (که روی پنیرهای بسته بندی قرار می گیرد) که در دوره قبل تولید می شد، تمرکز کردیم. این کاغذ قبلا از خارج وارد می شد و اکنون تنها تولید کننده آن در ایران شرکت بسته بندی پگاه است. تولید و تجاری سازی کاغذ روغنی علاوه بر استفاده در شرکت پگاه، پاسخگوی نیاز سایر شرکت های لبنی بوده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

مدیرعامل پگاه در جمع خبرنگاران حوزه محصول گفت: در حال حاضر قادر به تولید تثبیت کننده های خوراکی (افزودنی های مجاز) هستیم که در سال های گذشته در داخل و در مجتمع پگاه وارد می شد. همچنین در زمینه محصولات VPC و MPC که یکی از مکمل های غذایی ورزشکاران است و قبلا از طریق واردات تامین می شد، هم اکنون بهترین مکمل بدنسازی در پگاه ایران تولید می شود. کارخانه پودر بچه پگاه شهرکرد پیشرو در تولید مکمل های ورزشی، غذای نوزادان و زنان باردار که محصولی دانش بنیان می باشد.

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنایع لبنی ایران در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسائل حاشیه ای و تنبیهی دغدغه تولیدکنندگان صنعت ما نباشد، می توانیم روی تولید و کار ارزی تمرکز کنیم. در حال حاضر از 18 مدیر کل این شرکت، 17 مدیرکل همچنان در نهادهای ذیصلاح به پرداخت جریمه ادامه می دهند. اگر چنین است، چرا تولیدکننده به دنبال رفع اتهامات او در حوزه امنیتی، نظارتی، کیفری، وزارتخانه ها، دفتر امام جمعه و … است که می تواند این وقت و هزینه را صرف تولید کند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

در ادامه مراسم از خبرنگاران حاضر در مراسم تجلیل شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *