عدم موفقیت دولت در تأمین مالی آب آشامیدنی خوزستان / امید مردم به رئیس – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



مجتبی یوسفی در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی با بیان اینکه مردم استان خوزستان همیشه استاندار و مدافع منافع ملت ایران بوده اند ، اظهار داشت: مردم استان خوزستان به دلیل جنگ تحمیلی مورد توجه ملت ایران بوده اند. در طول 40 روز اول جنگ ، قبایل لر ، عرب و عشایر از خوزستان دفاع کردند ، اما سپس کل مردم ایران در خوزستان حضور داشتند و خون آنها در خوزستان ریخته شد. خوزستان تصویری رنگارنگ از خون شهدا و جانبازان از سراسر ایران است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کمبود آب در خوزستان و بسیاری از استان ها ناشی از چشم انداز دولت است ، گفت: در استان های فارس ، سیستان و بلوچستان ، ایلام ، کرمانشاه ، جنوب کرمان ، چهارمحال و بختیاری در آنجا که برای کشاورزان و کشاورزان غذا می آورد.

مردم به عدالت دولت اصلی متعهد هستند

وی گفت: این دولت با دیدگاه های لیبرالی و حزبی خود مردم را نگران کرده و باعث ناآرامی در کشور شده است ، اما ما انتظار داریم که دولت منتخب و آقای رئیسی که مردمش به عدالت امیدوارند از دیدگاه حزبی فاصله بگیرند . “راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت برای مشکل آب روشن است.

کالیباف در خارج از رهبری نیروها برای حل مشکلات مردم خوزستان کار می کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات رئیس مجلس برای حل مشکل آب خوزستان ، گفت: “

یوسفی ادامه داد: در کوتاه مدت تخلیه آب از سدها باید ادامه داشته باشد. علاوه بر این ، به کشاورزان و دامدارانی که معیشت آنها در معرض خطر است خسارت پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید  رزمایش سایبری آمریکا و رژیم‌صهیونیستی

وی تاکید کرد: پروژه های آب و فاضلاب زمان زیادی می برد. سال گذشته در زمینه آب و برق به استان خوزستان اخطارهایی دادیم اما دولت توجهی نکرد و مقصر وزارت نیرو بود اما اعتبارات این وزارتخانه برای حل مشکل آشامیدن تأمین نشد اب. امسال ، من عضو کمیته ادغام بودم و پیشنهاد کردم که 11000 میلیارد حجم وام برای تأمین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهایی که دچار تنش آبی هستند ، اعطا شود. این پیشنهاد تصویب شد ، اما تاکنون این وام اعطا نشده است.

وام 11 میلیارد میلیاردی وزارت نیرو برای تأمین آب شهری و روستایی با آب آشامیدنی تأمین نشده است

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم فاصله گرفتن از اقدامات لفظی و احساسی گفت: در جلسه ای با حضور وزرای نیرو ، اقتصاد و رئیس خزانه داری ، این موضوع را مورد بحث قرار دادیم . “متأسفانه نوبخت و روحانی در این هشت سال به مشکلات اصلی مردم توجه نکردند و حتی یک ریال 11000 میلیارد تنی نیز برای تأمین آب آشامیدنی در اختیار وزارت نیرو قرار نگرفت ، بنابراین نمی توان از این انتظار داشت وزارت نیرو

یوسفی ادامه داد: از طرف دیگر چندین هزار میلیارد پروژه انتقال آب تأمین اعتبار شده است. همه آنها هزینه مذاکرات را پرداخت کردند ، اما آب برای مردم گرم نشد ، در عوض بهتر بود که در تأمین آب مردم سرمایه گذاری کنید.

دولت علاقه مند به ایجاد تنش در کشور است

سخنگوی اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می رسید دولت علاقه مند به ایجاد تنش در کشور است ، گفت: نیروهای عملیاتی شرکت نفت که در حال کار روی دکل های حفاری در دمای 60 درجه در خدمات کرونیس عسلویه و بوشهر هستند ، خلبانان جان خود را به خطر می اندازند و اجازه پرواز نمی دهند تحت تحریم ها ، تکنسین هایی که 40 سال هواپیما را بیکار می کنند و ملوانانی که تحریم ها را دور می زنند و نفت می فروشند ، لغو می شوند. ، همه اینها 20 تا 30 هزار نفر است. همه مردم در ایران خوشحال هستند که دستمزد خوبی می گیرند زیرا جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید  زمان اولین حراج شمش طلا در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات

وی با اشاره به لغو قانون افزایش حقوق توسط برخی نمایندگان مجلس گفت: همچنین معتقدیم حقوق مدیران نجومی در ستادها و وزارتخانه ها نباید افزایش یابد اما نباید خیلی سریع به مشکلات نگاه کنیم ؛ وی ادامه داد: “این قانون باید اجرا می شد و ما باید بین افرادی که کار عملیاتی دارند و افرادی که کار پرسنلی دارند تشخیص دهیم. متاسفانه با تصمیم عجولانه برخی از همکاران در مجلس ، کل قانون لغو شد.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: “متأسفانه امروز افراد حاضر در ستاد نیروهای عملیاتی را به جلو سوق داده و در مناطق نفت خیز ناآرامی ایجاد کردند. آنها به دنبال افزایش حقوق خود هستند و از نیروهای عملیاتی که در شرایط سخت کار می کنند پشیمان نیستند.

در شرایط عاطفی ، مشکلات افراد حل نمی شود

یوسفی گفت: “مردم انتظار اقدام كوتاه مدت ، بلند مدت و عملی را از دولت دارند.” در شرایط عاطفی ، مشکلات افراد حل نمی شود.

وی ادامه داد: من نگران جاری شدن سیل در اهواز ، ماهشار ، بندر امام ، آبادان و حرمشهر هستم. هشت ماه از امضای قرارداد 1750 میلیاردی بین وزارت نیرو ، قرارگاه خاتم و سازمان برنامه و بودجه می گذرد اما هنوز کاری برای حل مشکلات فاضلاب و سیلاب در استان انجام نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: چند ماهی است که کارکنان لوله کشی اهواز ، نیروهای شرکتی ، آبدارچی و نیروهای آب و فاضلاب روستایی حقوق خود را دریافت نمی کنند ؛ انگیزه این افراد برای کار چیست؟ وعده ها بی فایده است ، باید اقدام شود.

بیشتر بخوانید  گیفت عید غدیر ۱۴۰۰| استوری کلیپ عید غدیر برای وضعیت واتساپ

یوسفی تاکید کرد: بهتر است قبل از پاییز به فکر حل مشکل آب و فاضلاب اهواز باشیم تا هنوز معیشت مردم آسیب نبیند. برای مردم خوب نیست که اشک تمساح بریزند.

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در پروژه های انتقال آب ، گفت: چرا برخی افراد سعی دارند مردم را نگران کنند؟ مقامات اجرایی نگرانی عمومی را نسبت به ناکارآمدی خود ابراز کرده اند. غرامت سیل هنوز به کشاورزان پرداخت نشده است و دام و محصولات کشاورز در زمین از بین رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید