عدم تأمین ظرفیت جدید دولت برای تولید برق در کشور



ایسنا / آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به ناکارآمدی دولت ها در تأمین ظرفیت تولید برق جدید در کشور ، خاطرنشان کرد: دولت ها نیمی از تعهدات خود را در ساخت نیروگاه ها انجام داده اند و ظرفیت جدیدی در این زمینه برای رسیدن به عدالت کشور در این موارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت مسئله حجاب اظهار داشت: این موضوع باید با فرهنگ سازی در رده حجاب به گفتمان ذهنی و اجتماعی تبدیل شود.

وی تقابل منطقی را بهترین روش بحث در مورد حجاب دانست و افزود: حجاب در تأمین اجتماعی نیز تأثیر دارد و اهالی فرهنگ و تبلیغ باید این مشکل را به صورت انگیزه ای برای خانواده هایشان تبیین کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه اکنون بی حجابی به فرهنگ غربی ها تبدیل شده و باید به طور منطقی آن را روشن کرد و زنان جامعه باید بدانند که حجاب یک زینت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: “ما در چهار محور مطالبات داریم. البته باید مراقب باشیم که این درخواست در گفتمان و شفابخشی باشد نه اینکه انتقام جویی. “وی حفظ عزت ، رعایت عدالت ، پرهیز از تصمیمات عجولانه ، جلوگیری از بزرگ نمایی و اخاذی را ذکر کرد.

وی ادامه داد: اولین درخواست ما از دولت سیزدهم در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب این است که این بیانیه باید نقشه راهی برای دولت باشد و دولت باید اجرای این بیانیه را در مسیر درست قرار دهد.

بیشتر بخوانید  پوست صورتت رو هم سفید کن هم لایه برداری! | با این کار پوست صورت این هلو میشه! +ویدئو

امام جمعه تبریز تأکید کرد: درخواست دوم ما جبران عقب ماندگی هایی است که عمداً یا ناخواسته به وجود آمده اند و دولت جدید باید سیاست های رهبر معظم انقلاب را در حوزه های مختلف دنبال و اجرا کند.

وی مطالبات کوتاه مدت را سومین درخواست مردم دولت سیزدهم خواند و افزود: مطالبات کوتاه مدت تلاشی برای تدوین برنامه توسعه هفتم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های اعلام شده است. توسط مقام معظم رهبری. “

الهاشم تأکید کرد: چهارمین درخواست ما اقدامات فوری و اولویت دار است ، از جمله کارهای شبانه روزی برای کاهش معیشت و مشکلات اقتصادی و مبارزه با ویروس تاج.

نماینده ولی فقیه در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از قطعی های برق اخیر ، قطع برق را ناامیدکننده خواند و گفت: “18 روز از تابستان 1400 می گذرد و در شرایط فعلی احتمال ادامه وضعیت وجود دارد. “دلیل وقفه ها چیست؟

وی افزود: کارشناسان صنعت برق و انرژی معتقدند که دلیل اصلی آن فاصله زیاد بین تولید و مصرف برق است به طوری که اکنون 11 هزار مگاوات بین تولید و مصرف برق وجود دارد و علاوه بر این مشکل ، گرما و خشکسالی بی سابقه است در سالهای گذشته نیز ادامه یافت. “

وی همچنین به افزایش مصرف یخچال توسط مردم اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته فقط 1٪ افزایش در استفاده از یخچال در ساعات اوج مصرف وجود داشت اما امسال 13٪ افزایش یافته است.

وی افزود: دلیل پیروی نکردن از جدول نهایی این است که بخشی از تجهیزات کنترل فرکانس به دلیل شدت بار از مدار خارج شده و امکان کنترل از بازوی قدرت خارج می شود.

بیشتر بخوانید  پست توئیتر مشاور امنیت ملی عراق در توافق نامه بغداد و واشنگتن - مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

مسلمانان خواجه الاسلام و الهاشم با انتقاد از مدیریت بحران گفتند: “ما احساسی صحبت نمی کنیم و درباره مشکلات صحبت نمی کنیم ، اما وقتی آب قطع می شود ، مدت زمان بحران کجاست؟!” اگر کار به صورت روتین انجام شود ، مدیران برق و آب در تأمین برق باید برنامه ریزی کنند و در مواقع بحرانی کار کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید