عدم به رسمیت شناختن مهاجران برای ما و آنها مشکل است



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، احمد واحدی وزیر کشور ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت جدیدی در کشور شکل گرفت، شاهد هجوم تعداد زیادی از مردم افغانستان بودیم. مرزها به عنوان پناهگاه امن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: درخواست ما از عزیزان این بود که به ایران نیایند و در داخل مرزهای افغانستان سازماندهی شوند، اما گروه های زیادی وارد کشور شدند و ما صلاحیت برخورد شدید با مسائل انسانی را نداشتیم.

واحدی با اشاره به برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر میزبانی ایران از پناهجویان افغانستانی، گفت: اگرچه رسانه‌های مغرض سعی در ایجاد صحنه‌های کذب و القای بدرفتاری با برخی از این مهاجران در ایران به افکار عمومی افغانستان داشته‌اند، اما اکثر این تصاویر اشتباه بوده و آغوش گرم ایران بوده است. پذیرای پناهندگان و مهاجران و تلاش برای تامین امنیت و آسایش آنها بود.

وی گفت: مشکل بزرگ ما شناسایی این مهاجران عزیز است زیرا جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی برنامه هایی دارد و عدم شناسایی هم برای ما و هم برای آنها دردسر است. مناطق شناخته شده آن استان مناسب است و این توزیع سهمیه سوخت و آرد با مشکل عدم شناسایی مهاجران مواجه است.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی با ویزا آمدند که ممکن است روادیدشان باطل شده باشد و برخی از شهری به شهر دیگر رفتند و از وضعیت جمعیت اطلاعی ندارند، تصریح کرد: بنابراین این سرشماری در دستور کار جدی ما قرار دارد. و آنها باید این کار را انجام دهند با دفاتر حامی استانداری تماس گرفته و هماهنگ می شود تا برای انجام شناسایی به خدمات دولتی و پلیس به اضافه 10 ارجاع داده شود و سپس در مورد نحوه ارائه و سازماندهی خدمات آنها تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید  پرونده 876 تخلف صنفی در کردستان / افشای 236 میلیارد ریال تخلف در سه ماهه نخست سال جاری

واحدی با تاکید بر اینکه اتباع افغانستان و همه اتباع باید در مهلت مقرر برای اعلام و تکمیل فرم های مربوطه مراجعه کنند تا در مورد خدمات بعدی برای آنها تصمیم گیری کنیم، گفت: اگر این اتباع به هر دلیلی مراجعه نکنند، ممکن است بیرون.” ما نباید مهاجر به حساب بیاییم و کسانی که برای بلیط اقدام نمی کنند باید سخت گیری کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: به هرکسی که به این طرح شناسایی مراجعه کند اقامت موقت می دهیم و نگران نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید