عدم ارائه خدمات کشاورزی به تولیدکنندگان برنج در خوزستان



ایسنا / خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که صخره های شالیزار پرورش داده اند هیچگونه مواد اولیه و سوخت کشاورزی دریافت نخواهند کرد.

خدارحیم امیری زاده با اشاره به تنش آبی در استان گفت: با پیش بینی های انجام شده ، مدل كشت متناسب با میزان آب تأمین شده توسط سازمان آب و برق تعریف می شود و این مدل كشت بر اساس محلی و محصولات معمولی “که در سالهای گذشته انجام شده و به شهرستانها ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا ، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، وی افزود: جلسات متعددی برگزار شده و آموزش های لازم برای کشاورزان ارائه شده است. همچنین جلساتی با بزرگان و بزرگان در رابطه با عدم پرورش سیاه گوش برگزار شد و پرچم هایی در شهرها برافراشته شد و این اقدامات هنوز ادامه دارد.

امیری زاده گفت: در دو سال گذشته که به کشاورزان حق کشت محصولات غیراستحصالی داده شد ، حدود 180 تا 200 هزار هکتار از مزارع استان برای کشت این محصول اختصاص یافته است و هم اکنون کشاورزان روند سالهای گذشته را تکرار کرده اند.

وی گفت: کشاورزانی که صخره های بدون پوست را کشت کرده اند هیچ گونه ماده اولیه کشاورزی و سوخت را دریافت نکرده و نخواهند کرد.

امیری زاده ادامه داد: مدل کاشت تابستانه مورد بحث در 20 هزار هکتار اجرا شد و سازمان آب و برق همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشت.

وی از کشاورزان به ویژه کسانی که در بالادست حوضه آبریز پیراهن کاشته اند خواست تا با جمع آوری آب بحران کمبود آب را تشدید نکنند.

بیشتر بخوانید  ایران تاکنون سلاح هسته‌ای تولید نکرده است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید