مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عدالت از سرعت عمل مهمتر است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یک کارشناس حقوقی گفت که بخش عمده ای از مدت دادرسی ، الزامات و ویژگی های کار دستگاه قضایی است.

کمبیز نوروزی در گفت وگو با ایسنا ، در رابطه با تأکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش زمان رسیدگی ، گفت: وقتی با مشکلی روبرو می شویم ، ابتدا باید علت اصلی آن را بشناسیم. اول ، طولانی شدن دادگاه به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند ، انصاف مهمتر از سرعت در دادگستری است و پیچیدگی هایی که اغلب در پرونده ها وجود دارد منجر به طولانی شدن جلسات دادگاه می شود. به عنوان مثال ، این پرونده به تخصص احتیاج دارد و مراحل مختلف تخصص به این واقعیت منجر می شود که اتمام پرونده به زمان بیشتری نیاز دارد ، یا در پرونده های کیفری تحقیق از متهم ، شاهدان و دیگران. معمولاً مدت زمان زیادی طول می کشد و قاضی به عنوان یک شخص توانایی و قضاوت محدودی دارد. نمی توانید انتظار داشته باشید که روزانه 10 بار رأی دهید. اگرچه بعضی از قضات مجبور هستند برای افزایش تعداد پرونده ها وقتی تعداد آرا در روز افزایش می یابد ، رای زیادی بگیرند ، اما به طور طبیعی از صحت آرا vote کاسته می شود.

وی گفت: “داوری کار بسیار دشواری است که به زمان زیادی نیاز دارد” و مشکلی را حل کرد. نکته مهمی که باید توجه داشت این است که تعداد پرونده های قضایی در ایران بسیار زیاد است و متوسط ​​نرخ رشد پرونده های قضایی در ایران تقریبا بیش از سه برابر رشد جمعیت است و بنابراین دادگاه ها همیشه مجبور به عقب ماندن از میزان رشد موارد.

بیشتر بخوانید  "سالاد سیب زمینی و شوید"، وعده ای خوشمزه برای یک شام سبک

وی در ادامه با طرح این س whyال که چرا این همه پرونده قضایی بین افراد تشکیل شده است گفت: بخش مهمی از دلیل این حجم پرونده ها خارج از دادگستری است. برنامه ریزی نادرست سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، بی سوادی گسترده در قوانین کشور و عدم توجه به سیاست های پیشگیری ، تعداد پرونده های قضایی را افزایش می دهد. با افزایش تعداد پرونده های قضایی ، بار مسئولیت به عهده دادگاه ها است. قوه قضائیه باید همکاری گسترده ای با دولت داشته باشد تا دولت در برنامه ریزی های خود به آن توجه کند.

نوروزی گفت: برای تسریع در رسیدگی به دادگاه ها هیچ کار موثری نمی توان انجام داد مگر اینکه عدالت قربانی سرعت شود که به تصمیم آسیب می رساند. بیشتر زمان تولید طبیعی است. مسئله اصلی که قوه قضاییه باید به آن بپردازد این است که سیستم اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کشور ناپایدار است و از بی نظمی بیش از حد رنج می برد و این اختلال منجر به توسعه اختلافات بین افراد و افزایش پرونده ها می شود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *