مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عجیب ترین موجودات شناسایی شده در سال 2012!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

با نزدیک شدن به پایان سال، وقت آن است که به گذشته نگاه کنیم و بزرگ‌ترین، عجیب‌ترین و کوچک‌ترین حیواناتی را که در سال 2012 سرفصل اخبار را به خود اختصاص دادند، دوباره معرفی کنیم.

عجیب ترین موجوداتی که شناسایی شده اند!

به گزارش خبرگزاری مهر، کوچکترین قورباغه جهان لجن بی مغز با حافظه نهنگ قاتل سفید چشم غول پیکر و چلچراغ گوشتخوار در طول این سال که رو به پایان است بیشترین خبر امسال بود.

کوچکترین قورباغه جهان را بشناسید

یک تیم تحقیقاتی آمریکایی موفق به کشف گونه جدیدی از قورباغه در منطقه “پاپوآ” در گینه نو شدند که گفته می شود کوچکترین قورباغه جهان است.

این محتمل است قورباغه 7 میلی متری با نام علمی “Pedofrin aauensis” کوچکترین دوزیست است که روی زمین زندگی می کند.

دانشمندان بر این باورند که جثه کوچک این موجود به نوع زیستگاه آنها که روی برگ ها یا کف جنگل یافت می شود، مربوط می شود. این موجودات به خوبی در بین شاخ و برگ و کف جنگل استتار شده اند و به گونه ای تکامل یافته اند که صداهای حشره مانندی تولید می کنند، بنابراین ردیابی این موجودات در جنگل بسیار دشوار خواهد بود.

لجن بدون مغز با حافظه

لجن زنده که از سال 1958 در فیلم علمی تخیلی “حباب” الهام بخش بود، اکنون ترسناک تر شده است. در اکتبر سال جاری، دانشمندان گزارش دادند که کپک لجن، موجودی تک سلولی بدون مغز، نوعی حافظه دارد.

دانشمندان دانشگاه سیدنی در آزمایشات خود با این قالب لجن که با نام علمی “Phisarum policephalum” شناخته می شود.تا آنچه قبلا در آن وجود داشته است شناسایی شود.

بیشتر بخوانید  پاسخ مستقیم سارا بهرامی به خبرنگار حاشیه ای!

عجیب ترین موجودات شناسایی شده در سال 2012!

گربه ای مرموز با دو چهره متفاوت

در ماه اوت، ونوس، گربه دو چهره، شهرت زیادی به دست آورد. این گربه صفحه اجتماعی خود را راه اندازی کرد و شهرت زیادی به دست آورد.

یک نگاه به صورت این گربه دلیل شهرت آن را نشان می دهد. صورت این گربه از یک طرف کاملا سیاه با چشمان سبز و از طرف دیگر نارنجی با چشمان آبی است. کارشناسان معتقدند که این تنوع رنگ ممکن است ناشی از یک نوع ترکیب ژنتیکی باشد.

شناسایی نهنگ قاتل سفید

گفته می شود که مشاهده یک نهنگ قاتل تمام سفید رنگ در روسیه در ماه آوریل امسال یک اتفاق نادر است. نهنگ سفید در نوع خود بی نظیر است.

دانشمندان در حین بررسی آکوستیک و تعامل بین نهنگ ها و دلفین ها در جزایر فرماندهی در شمال اقیانوس آرام، با یک باله نهنگ سفید به طول دو متر مواجه شدند و متوجه شدند که این باله متعلق به یک نهنگ قاتل سفید است که به آن کوه یخ می گفتند.

گفته می شود که بلوگا در یک گروه خانوادگی متشکل از 12 نهنگ قاتل دیگر در آب های شمال غربی اقیانوس آرام در سواحل شرق آسیا در روسیه زندگی می کند.

دانشمندان در تلاشند تا دریابند که آیا این نهنگ یک آلبینو (جانوری با رنگدانه پوست سفید است که قادر به ایجاد رنگدانه سیاه پوست نیست) است یا خیر، زیرا اکثر حیوانات آلبینو هرگز به بلوغ نمی رسند. رنگ پوست نهنگ های قاتل معمولا ترکیبی از سفید و سیاه است.

بیشتر بخوانید  اجرای متفاوت آهنگ تایتانیک توسط کمدین معروف ایرانی!

ثروتمندترین موجود جهان

بزرگترین موجود جهان در کالیفرنیا زندگی می کند، این موجود 3 سانتی متری 750 پا دارد و در ماه نوامبر کشف شد.

این موجود برای اولین بار توسط دانشمندان دولتی در سال 1928 مشاهده شد اما نادیده گرفته شد و در قرن بیستم دانشمندان معتقد بودند که گونه آنها منقرض شده است. تا این که در نوامبر امسال، پل مارک یکی از این موجودات را با پاها در نزدیکی دره سیلیکون دید.

شیر ماده با ظاهری نر

او ممکن است شبیه یک مرد لئو باشد، اما همیشه اینطور نیست، یا حداقل برای این زن لئو برعکس است. این شیر نر آفریقایی غیرمعمول گاهی اوقات به همکاران خود خیانت می کند.

اگرچه شیرهای ماده با ظاهر شیرهای نر همیشه در منطقه مومبو در نامیبیا دیده می شدند، اما کارشناسان معتقدند جمعیت این گونه از شیرها دستخوش نوعی تغییر ژنتیکی شده است.

چشم غول پیکر مرموز در سواحل فلوریدا

ساکنان ساحل پومپانو در سنت پترزبورگ، ایندیانا، ایالات متحده با دیدن کره چشم عجیب و مرموزی که از دریا به ساحل رفته بود، شگفت زده شدند.

دانشمندانی که از آنها برای یافتن راز این کره چشم کمک خواسته شد اظهار داشتند که این کره چشم ممکن است متعلق به الف باشد ماهی مرکب غول پیکر یا نهنگ باش در آن زمان بازار در مورد آن گمانه زنی می کرد کره چشم آبی به خصوص در دنیای مجازی آنقدر زیاد شد که عمق شایعات را بیشتر کرد.

دانشمندان اعلام کردند یک کره چشم مرموز و غول پیکر که در سواحل فلوریدا کشف شد، احتمالا متعلق به الف اره ماهی بزرگ است. اثر بریدگی روی کره چشم نشان می دهد که این کره چشم توسط ماهیگیری که ماهی را از دریا صید کرده بود از سر ماهی در دریا جدا شده است.

بیشتر بخوانید  مجموعه عکس های شاد یعنی - قسمت سوم ...

تصور می شد کره چشم متعلق به یک نهنگ یا ماهی مرکب است، اما مقامات شیلات فلوریدا می گویند که این کره چشم متعلق به یک اره ماهی است که می تواند تا 1000 پوند وزن داشته باشد.

یک گوشتخوار زیبا

این موجود شبیه یک لامپری زیبا به نظر می رسد، اما باید مراقب همه اعضای خانواده سخت پوستان بود. این به اصطلاح “گیره اسفنجی” طعمه خود را قبل از اینکه متوجه شود به دام می اندازد و حتی هضم می کند.

این موجود بسیار عجیب تنها در سال 2000 در مقابل چشمان انسان ظاهر شد، اما گروهی از موسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری آن را در حین انجام تحقیقات عمیق زیر آب در عمق 3.5 کیلومتری سواحل کالیفرنیا مشاهده کردند.

آنها اخیراً دو نمونه از این گونه را شسته و نام علمی آن را Chondrocladia lira گذاشتند و ده ها ویدئو و تحلیل در مورد آن در شماره اکتبر مجله زیست شناسی بی مهرگان منتشر کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!