عجیب ترین زبان های زنده دنیا


زبان یکی از ابزارهای ارتباطی بین اقوام مختلف است، هر یک از آنها به همان زبانی صحبت می کنند که از گذشته در بین آنها رایج بوده و اجدادشان به آن صحبت می کردند.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، از جمله زبان های زنده و کاربردی دنیا که این روزها تعداد زیادی از مردم دنیا به آن صحبت می کنند، اسپانیایی، انگلیسی، عربی و … می باشد.

عجیب ترین زبان های زنده دنیا

در میان مردمی که زبان مشترک دارند، برخی از اقوام همچنان راه نیاکان خود را حفظ کرده و به زبان های عجیب و کهن صحبت می کنند.

“یوپیک”

این زبان اساساً ترکیبی از 5 زبان مختلف اما مشابه است که توسط مردم سیبری و آلاسکای غربی صحبت می شود. این زبان ها از نظر گفتار شبیه هم هستند، اما آنقدر متفاوت هستند که دو قوم مختلف می توانند زبان یکدیگر را بفهمند. در این زبان ها فقط از یک کلمه برای جملات طولانی استفاده می شود زیرا جملات کمتری گفته می شود. این زبان نیز طرفداران زیادی دارد اما هیچکس نمی تواند آن را یاد بگیرد.

“پائونه”

زبان بومیان آمریکا که بیشترشان سرخپوست بودند همین بود. این زبان پیچیده است و چندین جمله در یک کلمه خلاصه می شود. در این زبان می توانید کلماتی را ببینید که بیش از 30 قسمت دارند. البته «طاووس» رو به زوال است زیرا جوانان قبیله بیش از پیش مشتاق یادگیری زبان انگلیسی هستند.

“آرچی”

در شمال دریای خزر و دقیقا در جنوب روسیه روستایی کوچک با جمعیتی نزدیک به 1200 نفر وجود دارد. این روستا آخرین مکان روی زمین است که هنوز به زبان آرچی صحبت می شود. اساساً این زبان شباهت زیادی به سایر زبان های منطقه دارد، اما نکات عجیب و جالبی نیز دارد. در این زبان، برای هر کلمه، تقریبا 1500000 ترکیب مختلف وجود دارد که می توانید در یک جمله از آنها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  8 فرد مشهور دنیا از چه گوشی های موبایلی استفاده می کنند؟

“شما”

برخلاف سایر زبان‌هایی که تاکنون بررسی کرده‌ایم، این زبان گویشوران بیشتری دارد و تقریباً ۸ میلیون نفر آن را می‌شناسند. این زبان به عنوان یکی از زبان های رسمی در آفریقای جنوبی استفاده می شود، اما نکات آن بسیار عجیب است. در این زبان، هر کلمه با توجه به سبک گفتاری شما می تواند معانی مختلفی داشته باشد. این بدان معناست که یک کلمه می تواند بیش از 100 معنی داشته باشد.

“دزدان دریایی”

یکی از زبان های بسیار جالبی که هنوز در برزیل وجود دارد «پیراها» نام دارد. این زبان بخشی از زبانهای بومی منطقه بود که بقیه آنها از بین رفته اند. این زبان در نوع خود جالب و کوتاه است زیرا در زبان آنها فقط 12 مصوت وجود دارد و نه بیشتر. هیچ کلمه ای برای تعریف رنگ ها یا اعداد انتخاب نمی شود، فقط باید تمام رنگ ها را با کلمات سیاه و روشن توصیف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران


دیدگاهتان را بنویسید