مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عجیب ترین ترفندهای روانشناسی که هیچکس به شما نمی گوید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، روانشناسی با برخی از ترفندهایی که درون خودش دارد می تواند بسیاری از مشکلات و ناراحتی های ساده و دست و پاگیر را به راحتی برای شما با چند ترفند ساده حل کند.

احساس خواب آلودگی

اگر شب خواب خوبی را نداشته اید و در طول روز احساس خواب آلودگی میکنید ، فقط کافیست با اعتقاد و باور قوی ( هر چند اینطور نیست ) ولی به خودتان بگویید که دیشب خیلی خوب خوابیدید و استراحت کردید ! دانشمندان دانشگاه کلرادو به این نتیجه رسیده اند که اگر واقعاً به این باور برسید ( حتی اگر اینطور نباشد ) مغز به راحتی گول میخورد و شروع به ترشح دوپامین میکند ! و خواب آلودگی از بین می رود .

شروع به جویدن کنید

اگر استرس و اضطراب شدیدی را در طول روز و هر از گاهی تجربه میکنید ، به سرعت سعی کنید چ ری را ب خوید ( آدامس یا یک خوراکی ) و اگر امکان اینکار را ندارید ، دهان و دندان هایتان را به حالت جویدن یک چیز شروع به حرکت کردن در بیاورید ! اینکار باعث میشود مغز دست از فرمان استرس و اضطراب بردارد و بر خوردن شما تمرکز کند !

روانشناسی

لطفاً انجام بدید

بهتر است اگر از یک نفر درخواست مهمی دارید ، با این جمله درخواست خودتان را مطرح نکنید ! ( میشه اینو واسم انجام بدید ؟ ) چون در این حالت ، در ذهن ناخوداگاه طرف مقابل ، به صورت یک درخواست و نه یک امر واجب در نظر گرفته می شود ! پس بگویید ( لطفاً این کار را انجام دهید )

ابتدا و انتهای روز

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در اهواز

به طور معمول ، حافظه ی ما ، اتفاقات ، هیجانات و احساسات ابتدا و انتهای هر روز را دقیق و کامل ذخیره می کند ! پس بهتر است اگر از یک نفر یک درخواست و تقاضای مهمی دارید در ابتدا و انتهای هر روز ، آن را با او درمیان بگذارید !

تُن صدای پایین

اگر کسی با تن صدای بلند مانع صحبت کردن شما بشود ، و قصد داشته باشد اعصاب شما را به هم بریزد ، شما به جای بالا بردن صدای خودتان بهتر است با همان تن صدای معمولی صحبت با او را ، ادامه دهید ! اینکار بازی با اعصاب اوست چون از خونسردی شما بهم می ریزد و به سرعت با تن صدای پایین با شما صحبتش را ادامه خواهد داد !

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *