عجیب اما واقعی؛ کارواش خر در حاشیه تهران / تصاویر


به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، مزرعه الاغ در روستای انجم آباد واقع شده است. احمدرضا شهرکان جوانترین پرورش دهنده الاغ کشور است که خواص درمانی و درمانی برای بیماران خاص و سرطانی دارد و همچنین محصولات مختلفی مانند صابون، کرم و روغن و سایر محصولات بهداشتی را تولید و روانه بازار می کند. او سال ها پیش با اخذ مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح توانست کار خود را توسعه دهد. شهرکان که تجربیات خوبی در زمینه پرورش الاغ و تولید شیر و فرآورده های مختلف از وی کسب کرده است، به زودی در برنامه پرمخاطب تلویزیونی «مجدان» که تقدیم به کارآفرینان برتر و ایده پردازان می شود، آثار خود را ارائه و از آن دفاع خواهد کرد.

خر کارواش

یکی از دلایل موفقیت «احمدرضا شهرکان» در کارش تصمیم قاطع برای تجارت، کسب مجوزهای قانونی، حمایت خانواده، ارتباط مستمر با کارشناسان بهداشت دام و طیور و علاقه به حیوانات است. وی برنامه منظمی برای نظافت و سلامت حیوانات مزرعه خود انجام داد و یکی از آنها راه اندازی «کارواش الاغ» است که در طول روز خرها را شستشو و نظافت می کند و اقداماتی را در مورد این حیوانات انجام می دهد که نقش عمده ای در تأمین سلامت دارند. و دارای بهداشت و پیشگیری از انواع بیماری ها و عفونت های مربوط به دام و طیور می باشد.

خر کارواش

آماده کردن الاغ برای حضور در کارواش

افراد ماهر و با تجربه کارهایی مانند شستن با مواد شوینده، اصلاح، کوتاه کردن ناخن (مسمومیت) و مسواک زدن را با دقت و حساسیت زیادی روی یک تخته بزرگ با خط مشکی «کارواش خر» انجام می دهند.

بیشتر بخوانید  جزییات نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

شهرکن می گوید: برخلاف تصور ما انسان ها، این حیوانات بسیار اجتماعی هستند و تمیزی را دوست دارند. «در روز اول، الاغ‌هایی که هیچ تجربه‌ای در شستشوی ماشین ندارند، ممکن است کمی خسته‌کننده باشند، اما این تنها چند دقیقه طول می‌کشد و پس از آن بی‌حرکت می‌مانند تا کارگران بتوانند کار شستشو را با آرامش انجام دهند.

وی درباره شرایط شست و شوی الاغ ها و خدماتی که به آنها ارائه می شود، گفت: قبل از اینکه الاغ ها آماده شوند و برای شستن ماشین قرار بگیرند، کارگران باید دستکش و لباس مخصوص بپوشند. دمای آب مخزن باید ملایم باشد تا حیوانات در حین شستشو و بعد از آن سرما نخورند. شلنگ پمپ و آبپاش باید طوری تنظیم شود که فشار آب روی بدن الاغ باعث ناراحتی نشود وگرنه ثابت نمی ماند و ممکن است غرش کند. شست و شوی الاغ ها و همچنین سایر حیوانات اهلی با مواد شوینده لباسشویی دارای مجوز بهداشتی انجام می شود و متأسفانه در سال گذشته قیمت آن ها افزایش چشمگیری داشته است، اما برای تامین سلامت و تندرستی این حیوان باید این کار انجام شود. “

خر کارواش

جوان ترین پرورش دهنده الاغ ادامه می دهد: «شستن هر الاغ حدود 3 دقیقه زمان می برد. معمولاً 4 کارگر همزمان با هم کار می کنند. پس از خیس شدن پوست و موی الاغ ها و ریختن مواد شوینده مخصوص با برس نرم، کف را طوری می چینند که جایی برای حیوان باقی نماند و تمام قسمت های بدن حیوان با سمپاش شسته می شود. قابل درک است که در طی این فرآیند موهای زائد بدن حیوان کاملاً جدا شده و به اصطلاح پوست و موی الاغ روشن تر می شود. بعد از این مرحله نوبت به کوتاه کردن ناخن ها یا مسموم کردن خرها می رسد. یکی از کارگران به طور متناوب پای هر حیوان را روی صندلی آهنی قرار می دهد تا کارگر دیگر پس از تمیز کردن داخل سم با وسیله ای مخصوص، سم اضافی الاغ را کوتاه و تنظیم کند. «در این هنگام کارگران ماهر می ایستادند تا در صورت ضربه زدن به الاغ ها آسیبی نبیند و حیوانات بیچاره زخمی نشوند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

کارواش خر پوشیده و سرپوشیده نیست که البته دلایلی دارد. شهرکان می‌گوید برای اینکه الاغ‌ها در هنگام شستشو آرام باشند و سرد نشوند، بهتر است این کار را در آفتاب و زیر آفتاب انجام دهید. «به این ترتیب بدن الاغ ها مدت ها قبل از شستشو خشک می شود.

خر کارواش

او درباره آخرین مرحله شستن ماشین الاغ می گوید: «شستن الاغ فقط مسواک زدن نیست! ممکن است عفونت های نهفته در دهان و لثه حیوانات وجود داشته باشد که زودتر توسط دامپزشک قابل تشخیص و درمان باشد. اما در مورد مسواک زدن دندان الاغ باید بگویم که دو کارگر باید همزمان کار کنند. «یکی باید دهان حیوان را به آرامی باز نگه دارد و دیگری باید با مسواک مخصوص حیوان دندان های الاغ را به آرامی مسواک بزند.

شهرکن در پاسخ به این سوال که خمیر دندان استفاده شده در صورت بلعیدن حیوان به سلامتی وی آسیب نمی رساند، پاسخ داد: اینها مواد غذایی هستند و جدا از تمیزی و تمیزی دندان ها، اگر حیوان آن را بخورد، اصلا ضرری ندارد. «این شوینده ها استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی هستند.

خر کارواش

دیدگاهتان را بنویسید