مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عبور از بحران تاج با مسئولیت مشترک ملت و دولت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



روزنامه ایران در یادداشتی توسط جامعه شناس حسین باهر در روز سه شنبه ، 6 ژوئیه نوشت: پس از یک سال و نیم تجربه در مبارزه با شیوع و کنترل این بیماری ، اما چرا هنوز نتوانسته ایم آن را کنترل کنیم و حتی پس از نوروز امسال نیز شاهد افزایش تکان دهنده تری در شیوع این بیماری هستیم. . برای درک اینکه چرا ما هنوز نتوانسته ایم شیوع بیماری را کنترل کنیم ، باید تعادل بین بازیگران مسئول مبارزه با بیماری را بررسی کنیم. دولت و ملت دو بازیگر هستند كه هر كدام مسئولیت مهمی در كنترل و مبارزه با بیماری دارند. موضوعی که از آن غفلت شده و کمتر به آن اشاره شده ، عدم تفاوت این دو شرکت کننده است. دولت و مردم از هم جدا نیستند و هر دو نقش یکسانی در مبارزه دارند.

دولت موظف بود پروتکل ها را از طریق سیاست ها و شهروندان منفرد ایفا کند که در نجات جان خود و عزیزانشان نقش فردی دارند. دولت همچنین باید اعتماد مردم را جلب کند تا با قدرت و پشتیبانی مناسب پروتکل ها را رعایت کند. وقتی ما به سوی مرگ می رویم ، جستجوی گناه بی معنی است. ما باید سعی کنیم از اشتباهات یک ساله خود درس بگیریم. مردم از روند کند این بیماری خسته شده اند.

بسیاری از آنها شغل خود را از دست داده اند. اختلافات در خانواده چند برابر شده است ، اما عدم اعتماد به پروتکل ها چند برابر خواهد شد. در شرایط اقتصادی امروز به راحتی می توان فهمید که دولت قادر نخواهد بود نقش خود را به خوبی در پشتیبانی مالی ایفا کند ، اما با نظارت و اعمال فشار بر سیاست های کنترلی ، می توان تا حدودی خیزش موج چهارم را شکست داد.

بیشتر بخوانید  حضور در مراسم الزامی شد

این بیماری فردی ، که شیوع جمعی دارد ، به دلیل شخصی سازی هر فرد در جامعه و رعایت پروتکل های بهداشتی ساده مانند استتار ، فاصله از یکدیگر یا عدم مسافرت است تا حداقل بسیاری از بستگان ما که با آنها نیستند ما اما وقتی ستاد ملی تاج متوجه شد که مردم خودشان به اخلاق و مسئولیت های اجتماعی خود در قبال تاج احترام نمی گذارند ، آنها نباید دست از پرورش و حتی رفع محدودیت ها بردارند.

سیستمی که قدرت ایجاد اعتماد در بین مردم را داشته باشد ، حتی بدون سیاست های جنایی نیز قدرت همراهی با مردم را خواهد داشت. در همین حال ، سازمان های غیردولتی می توانند منبع اطمینان مردم برای اتکا به تصمیمات ستاد ملی تاج باشند. راه حلی که می تواند ما را از بحران خارج کند ، یادگیری از این تجربه یک و نیم ساله است که باید توسط دولت و مردم مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت ، تا پایان واکسیناسیون ، ما همچنان به عزاداری عزیزان خود ادامه خواهیم داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *