عبدالله: اگر کسی بخواهد از طریق جنگ دیدگاهی را تحمیل کند ، ما به شدت از آن دفاع خواهیم کرد – اخبار آسیا و اقیانوسیه – اخبار بین المللی تسنیم


با توجه به خدمات منطقه ای آژانس تسنیمعبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی آشتی افغانستان گفت: “با وجود افزایش نگران کننده و غیرقابل قبول خشونت ، فرصت های صلح نیز افزایش یافته است.”

وی افزود که دولت افغانستان همیشه به دنبال صلح عادلانه و شفاف بوده است. صلحی که در آن حقوق اساسی مردم افغانستان رعایت شود و حقوق هر شهروند کشور از بین نرود.

عبدالله با اشاره به تشدید حملات طالبان گفت: با افزایش خشونت ، جنگ و تلاش برای تسخیر مناطق بیشتر نمی توان به صلح رسید.

رئیس شورای عالی آشتی افغانستان ادامه داد: ما صمیمانه از طرح صلح پیروی می کنیم ، اما همچنین باید روشن باشد که اگر کسی بخواهد نظرات خود را از طریق جنگ و خشونت تحمیل کند ، حمایت قانونی با قاطعیت انجام خواهد شد تبلیغات. “اینها مردم هستند.”

منابع خبری دو روز پیش گفتند که عبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی آشتی ، روز جمعه (16 ژوئیه) به قطر سفر می کند تا یک هیئت بلند پایه از سیاستمداران را برای دیدار با طالبان هدایت کند.

منابع می گویند که هنوز جزئیات این سفر مشخص نیست ، اما سخنگوی طالبان هفته گذشته به رسانه ها گفت که این گروه ظرف یک ماه برنامه صلح کتبی خود را با دولت افغانستان در میان می گذارد.

وی همچنین تأکید کرد که روند صلح و گفتگوهای بینافغانی در روزهای آینده تسریع می شود و انتظار می رود این روند وارد مرحله مهمی شود.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  (تصاویر) صف‌های طولانی دارو‌خانه‌ها در پیک پنجم کرونا

دیدگاهتان را بنویسید