مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عامل مهم در پیشگیری از آمیکرون ماسک / N95 است و ماسک های طبی باید هر چند ساعت یکبار تعویض شوند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



استفاده از ماسک برای فردی که ناقل این بیماری است اهمیت بیشتری دارد، اما از آنجایی که افراد مبتلا به عروق کرونر ممکن است بدون علامت باشند، استفاده از ماسک برای همه ضروری است.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از ماسک انتقال قطرات آلوده را کاهش می دهد، انتقال بیماری از طریق تماس را کاهش می دهد و همچنین در مواقعی که شیوع ویروس بالا است در جلوگیری از انتشار ویروس بسیار موثر است. ماسک‌های استاندارد توصیه شده توسط سازمان‌های مشهور، ماسک‌های جراحی و ماسک‌های N95 هستند.

دکتر فرشید رضایی، رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه به تشریح ضرورت استفاده از ماست و عملکرد آن در پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب پرداخت و گفت: با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی همراه است. کاهش خطر عفونت.”

وی افزود: یکی از روش های اصلی انتقال بیماری های عروق کرونر قلب، قطرات و ذرات ریز است که هنگام تنفس (حتی در سکوت)، صحبت کردن، آواز خواندن (به ویژه با صدای بلند و گروهی) و سرفه یا عطسه خارج می شود. بررسی ها نشان می دهد درصد قابل توجهی از مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب علائم تنفسی ندارند، از طرفی در مراحل اولیه بیماری معمولاً افراد بدون علامت هستند اما حتی در این شرایط نیز این بیماری به صورت قطرات قطره ای و کوچک منتقل می شود. دستگاه تنفسی آنها می توانند دیگران را بیمار کنند، بنابراین برخی از افراد بدون اینکه بدانند ناقل این بیماری هستند.

در صورت داشتن نقاب محدودیت رعایت فاصله اجتماعی چیست؟

رضایی تصریح کرد: در تماس با فرد سالم و بیمار در صورتی که هر کدام از آنها ماسک نداشته باشند و کمتر از دو متر فاصله داشته باشند، احتمال انتقال ویروس بسیار زیاد است و در صورت استفاده از ماسک مناسب و فاصله ایمن با افراد دیگر خطر ابتلا به بیماری ها را به حداقل می رساند.

وی افزود: اگر در داخل خانه باشید و تهویه مناسب وجود نداشته باشد، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب افزایش می یابد و از طرفی اگر فاصله ایمن بین افراد رعایت شود، برقراری تهویه مناسب خطر ابتلا به بیماری را به شدت افزایش می دهد. .” “کارایی ماسک را کاهش و افزایش می دهد.

متخصصان مراقبت های بهداشتی، افرادی که با یک بیمار هستند یا از او مراقبت می کنند و افرادی که بیمار هستند یا علائمی دارند باید برای محافظت از خود و دیگران حتی در شرایطی غیر از شیوع بیماری از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک پراید در اتوبان کوم/ حمل بالگرد مجروحان

رضایی درباره استفاده از انواع ماسک توضیح داد: در حال حاضر 4 نوع ماسک طبی وجود دارد. یکی از این ماسک ها ماسک N95 این نوع ماسک توانایی بالایی در جلوگیری از ورود ذرات میکروبی و آلوده به مجاری تنفسی دارد و فقط برای استفاده حرفه ای در بیمارستان ها و مراکز درمانی در نظر گرفته شده است، زیرا کارکنان بیمارستان بسیار بیشتر از عموم مردم در معرض خطر هستند. ماسک (N95) همچنین به این معنی است که این ماسک قادر است حداقل 95 درصد از ذرات 0.3 میکرونی را حذف کند.

وی افزود: ماسک های N95 می توانند بدون سوپاپ یا با سوپاپ باشند. لازم به ذکر است که این دریچه ها به صورت یک طرفه عمل می کنند و در هنگام دم بسته می شوند و در هنگام بازدم باز می شوند، به طوری که اگر یکی از کارکنان بیمارستان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب باشد و از نوع دریچه ای استفاده کند، ممکن است هنگام بازدم ویروس را از دریچه خارج کند. او در حال گسترش است. و باعث ایجاد بیماری در دیگران می شود، بنابراین استفاده از انواع دریچه ها در طول یک بیماری همه گیر به طور کلی توصیه نمی شود، به خصوص زمانی که انتظار می رود اشکال بدون علامت بیماری وجود داشته باشد.

رضایی ادامه داد: ماسک طبی سه بعدی نیز از دیگر ماسک های پزشکی موجود است که فقط در ظاهر کارایی یک ماسک طبی معمولی را دارد. این نوع ماسک به دلیل اینکه کاملا روی صورت قرار می گیرد می تواند محافظت بیشتری داشته باشد.در برخی از انواع ماسک های سه بعدی می توانند تعداد لایه های بیشتری داشته باشند و دارای چهار یا پنج لایه باشند. به همین دلایل، برخی افراد ترجیح می دهند از این نوع ماسک استفاده کنند. اگرچه افزایش لایه‌ها می‌تواند به عملکرد بهتر ماسک در فیلتر کردن کمک کند، اما آنچه مهم‌تر است این است که ماسک با صورت سازگار شده و روزانه تغییر می‌کند، خواه آسیب ببیند یا آسیب ببیند.

وی ادامه داد: ماسک پارچه ای نیز چهارمین نوع ماسک موجود است. این نوع ماسک به خودی خود به عنوان یک وسیله محافظ تسکین دهنده توصیه نمی شود، مگر اینکه فرد ماسک مناسب دیگری در دسترس داشته باشد و باید از ماسک پارچه ای (و پارچه چند لایه) استفاده کند. ماسک‌های پارچه‌ای معمولاً روی ماسک‌های پزشکی استفاده می‌شوند که در مکان‌های پرخطر (فضاهای بسته بدون تهویه یا مناطق پرتردد) استفاده می‌شوند. این کار از ورود ذرات از طریق لبه های ماسک طبی که کاملا روی صورت قرار نمی گیرد، جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  نمی‌توانیم معطل واکسن داخلی بمانیم / واکسن ساز داخلی تا کنون ۱۴ میلیون دُز به ما تحویل داده است -

رضایی در خصوص وضعیت استفاده از ماسک از نظر مکان، تعداد افراد و فاصله اجتماعی باید گفت: حضور در فضای باز بدون حضور فرد غیر از اعضای خانواده در کنار خود مانند پارک ها، بدون ماسک چنین نیست و حضور در فضای باز. اگر افراد دیگر از خود فاصله می گیرند 2 کافی است متر را با ماسک رعایت کنید.

وی با بیان اینکه استفاده از دو ماسک در فضای باز با جمعیت زیاد ضروری است، تصریح کرد: کافی است در فضای سرپوشیده با تهویه مناسب باشد، مشروط بر اینکه در 2 ساعت گذشته هیچ فردی جز خانواده حضور نداشته باشد با یک ماسک کافی است. افراد غیر از خانواده ها با تهویه ضعیف و نیاز به استفاده از 2 ماسک.

به گفته وی، برای استفاده صحیح از ماسک ابتدا باید دست های خود را تمیز کنید. دست های خود را قبل از دست زدن به ماسک تمیز حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. برای خشک کردن دست ها از یک دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید. سپس شیر آب را با همان دستمال ببندید و در سطل زباله بیندازید. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از محلول ضدعفونی کننده 70 درصد الکلی استفاده کنید.

دست ها به هیچ وجه نباید با سطح بیرونی آلوده ماسک تماس پیدا کنند. سطوح بیرونی ماسک مورد استفاده آلوده است، بنابراین باید به عنوان یک جسم آلوده رفتار شود. همچنین هرگز جلوی ماسک را لمس نکنید. بنابراین باید ماسک کمربند پایینی و سپس بالای سر را بردارید. ماسک را بدون تماس با بدن بگیرید و با درب آن را در سطل زباله بیندازید.

ماسک های پزشکی را هر چند وقت یک بار باید عوض کرد؟

وی ادامه داد: ماسک های N95 هر هشت ساعت یکبار و ماسک های جراحی هر 2 ساعت یکبار تعویض شوند. اما در صورت خرابی دریچه، تغییر شکل یا پارگی، آسیب مفصل، مقاومت تنفسی و رطوبت بالا، ماسک باید بلافاصله تعویض شود.

چگونه ماسک های بوم از ما در برابر شیوع ویروس کرونا محافظت می کنند؟

رضایی تصریح کرد: برخی از مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب هیچ گونه علائم تنفسی ندارند و از طرفی در مراحل اولیه بیماری معمولاً افراد مبتلا به این بیماری بدون علامت هستند که علت آن افت تنفس ناشی از مکالمه است (حتی). نفس کشیدن). بی سر و صدا)، سرفه و عطسه. “در اطراف پخش می شود، آنها می توانند بیماری را به دیگران سرایت کنند. این قطره ها را می توان با یک ماسک در منبع خود کنترل کرد. اگرچه فقط یک ماسک پارچه ای تک لایه خیلی موثر نیست، اما در صورتی می توان از آن استفاده کرد. این ماسک پزشکی نیست

بیشتر بخوانید  لحظه زنده گیری مار سمی توسط آتش نشانان در منزل مسکونی در شهر اردل / فیلم

وی گفت: کودکان زیر دو سال، افرادی که مشکلات تنفسی دارند که با ماسک زدن بدتر می شود و همچنین افراد دارای معلولیت یا افرادی که به نحوی بدون کمک نمی توانند ماسک را بردارند، نباید از ماسک استفاده کنند.

رضایی تاکید کرد: استفاده از ماسک در فعالیت های ورزشی مانند شنا ممنوع است و رعایت فاصله اجتماعی مهمتر است. در مورد ورزش هایی مانند فوتبال استفاده از ماسک در حین انجام این فعالیت ها الزامی نیست زیرا این ورزش ها باید در فضای باز انجام شود.

چرا برخی افراد در هنگام مبدل شدن احساس ناراحتی می کنند؟

به گفته رضایی، برای برخی افراد استفاده طولانی مدت از ماسک می تواند کمی ناراحت کننده باشد، اما با توجه به فواید آن در حفظ سلامت جامعه، مفید است. اگر لایه داخلی ماسک از پارچه مناسبی ساخته شده باشد، تحمل آن روی صورت بسیار قابل تحمل خواهد بود. برخلاف برخی شایعات، استفاده طولانی مدت از ماسک باعث تجمع دی اکسید کربن در بازدم، هیپوکسی یا آسیب مغزی نمی شود.

وی تاکید کرد: برخی تصور می کنند افزایش لایه ها محافظت بیشتری خواهد داشت، در حالی که اگر ماسک از لایه های استاندارد و جنس مناسب و اندازه صورت باشد و به درستی استفاده شود، به ویژه افزایش لایه و ضخامت آن ضروری است. خستگی و ناراحتی و مشکل در تنفس.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که هیچ یک از واکسن ها و روش های دیگر نمی تواند با پوشاندن بینی از ورود ویروس به بدن جلوگیری کند، بنابراین ماسک همیشه جایگاه ویژه خود را در پیشگیری از عفونت دارد و بدون ماسک حتی فرد واکسینه شده نیز وارد ویروس می شود. به احتمال زیاد از طریق دهان و بینی آلوده می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *