عامل اصلی سیل امامزاده داوود شناسایی شد



به گزارش سلام نو، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در جریان جاری شدن سیلاب در منطقه امامزاده داوود، خودروی پارک شده در یکی از سازه های غیرمجاز واقع در مرز تنگه به ​​داخل کانال سقوط و مچاله شده و مسدود شد. کردستان، این موضوع به یکی از دلایل اصلی آبگرفتگی و افزایش چشمگیر خسارت تبدیل شده است.

محمدحسن نامی درباره آبگرفتگی اخیر امامزاده داوود گفت: حوزه آبخیز بالادست امامزاده داوود (ع) از 9 دره تشکیل شده است که در نهایت به تنگه ای در زیر امامزاده ختم می شود و در مواقعی که بارندگی نرمال و کمی بالاتر از شرایط نرمال باشد، این تنگه. برای عبور آب مناسب است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح دلایل تشدید خسارت سیل در امامزاده داوود(ع) گفت: ساخت و ساز غیرمجاز توسط افراد غیر بومی بالای صحن شمالی امامزاده باعث سختی آب شد. تهاجم و شرایط برای جریان آب آماده نیست.

* نقش ساخت و سازهای غیرمجاز در افزایش خسارت سیل توسط امامزاده داوود (ع)

وی افزود: به عبارت دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز باعث شد که تنگه ایجاد شده در امامزاده داوود (ع) قابلیت عبور آب را از دست بدهد.

علت اصلی افزایش خسارات سیل در امامزاده داوود

نامی یکی از دلایل اصلی افزایش خسارات سیل اخیر در امامزاده داوود (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: خودروی پارک شده در یکی از سازه های غیرمجاز واقع در مرز تنگه بر اثر سیلاب به داخل کانال سقوط کرده و له شد. انسداد کانال به این دلیل است که این موضوع یکی از دلایل اصلی وقوع سیل و افزایش چشمگیر خسارت سیل به امامزاده داوود است.

بیشتر بخوانید  آخرین اخبار از گم شدن تیم۱۰ نفره کوهنوردی در ارتفاعات دیزین

انسداد کانال با خودرو خسارت سیل را در امامزاده داوود (ع) افزایش داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اگر این خودرو کانال را مسدود نمی کرد خسارت آن بسیار کمتر از وضعیت فعلی بود.

نامی با تکذیب تأثیر لایروبی بر شدت خسارت سیل، گفت: شیب مسیل در این مناطق بسیار زیاد است و در آن مسیر که نیاز به لایروبی داشته باشد عملاً هیچ لجنی نداریم، بر اساس این فرضیه که عدم لایروبی باعث افزایش سطح آب می شود. شدت آسیب. داده ها اصلا درست نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: طی 8 سال گذشته شاهد 9 بار سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) بوده ایم که حتی دو بار به ساختمان امامزاده آسیب جدی وارد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید