عاملان جنگل زدایی در منطقه حسین آباد سنندج دستگیر شدند



محمد رئوف نصری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک قاضی وظیفه در دادگاه عمومی و انقلاب سنندج دستور دستگیری هفت نفر را که در قطع و بارگیری این درختان شرکت داشتند صادر و دستور انتقال خودرو به پارکینگ و توقیف را صادر کرد. اره برقی.

وی با بیان اینکه هنگام تشکیل پرونده با دستور قاضی کشیک تحقیق در مورد نحوه و دامنه فعالیت عاملان جنگل زدایی آغاز شد ، افزود: در این راستا یک دستگاه کامیون با حدود 12 تا 15 تن درخت جنگل و یک ماشین با نارون و بید در روستاهای امروله و منصور بلاغی در منطقه حسین آباد سنندج بازداشت شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و جمع آوری آب سنندج ضمن دعوت از مردم ، دوستداران طبیعت و یاوران برای مشارکت فعال در حفاظت از جنگل ها و مراتع استان ، از شهروندان خواست تا درختان و چوب ها ، آتش سوزی های جنگل ها را تخریب و توقیف کنند. زمین های مرتع با شماره تلفن 1504 و سامانه 139 به صورت 24 ساعته و در صورت آتش سوزی ، ضمن برقراری ارتباط سریع محل سیستم تلفن 1504 تا رسیدن نیروهای ویژه آتش نشانی به محل ، طبق مسیر ، از آتش سوزی جلوگیری می شود گسترش

از مجموع 81000 بهره بردار منابع طبیعی در کردستان ، 67،000 خانوار از مراتع و 14،000 از جنگل های کردستان بهره برداری می کنند.

از 2 میلیون و 937 هزار هکتار استان کردستان ، بیش از 374 هزار هکتار آن جنگل است جنگل های این استان که یکی از جنگل های زاگرس شمالی است بیش از 50 هزار سال از نظر حفاظت تشکیل شده است. از منابع آب و خاک ، تولید محصولات جانبی ، منابع ژنتیکی ، کاربردهای درمانی ، فرصت های بوم گردی و ارزش های زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید  اعترافات وحشتناک داماد همسرکش

جنگلهای این استان عمدتا در حوالی شهرهای بانه و مریوان واقع شده اند و پس از جنگلهای شمال کشور دوم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید